Gå til innhold
Basil

Trenger tips til hva jeg skal gjøre

Recommended Posts

Basil    1
Basil

hei har nå skaffet meg en golf jeg har lyst til å shine opp. er nybegynner så har ikke så mye peiling på bilpleie. trenger tips til det jeg skal bruke på selve bilen(eksteriør) og det inni bilen(interiør). interiøret er for det meste hard plast på dash osv. mens setene er stoff i fargen blå og svart.

kunne tenkt meg tips til polish, voks, og rengjøring inni bilen osv.

14_1864623038.jpg

14_1816586678.jpg

14_-1557336338.jpg

14_1327950644.jpg

14_618128416.jpg

14_512942300.jpg

14_-431165297.jpg

Endret av basil-1106

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
todleif    93
todleif

Får ikkje fram bilder, so eg har ikkje peiling om du har kjøpt deg ein 2011 modell eller 75 modell.

Kva er budsjettet?

Skal du bruke maskin?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Basil    1
Basil

Får ikkje fram bilder, so eg har ikkje peiling om du har kjøpt deg ein 2011 modell eller 75 modell.

Kva er budsjettet?

Skal du bruke maskin?

nå tror jeg bildene funker:) bilen er en golf 4 2000mod. blå farge.

har ikke tenkt til å investerer mye i dette, så trenger ikke noe alt for dyrt.

maskin blir vell biltema:/ ikke akkurat den beste men tror det duger:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
todleif    93
todleif

Ja, no ser eg bildene.

Kjøper du den 2 hoda DA maskina ifra biltema, so kan du bruke Meguair´s UC (ultimate compound)

Eg rekner med at denne voksen skal fungere bra på din bil

http://www.blankbil.no/ds_product_info.php?cPath=22_77&products_id=245

På interiøret bruker eg cg sin greenclean, interiørbørste og mf til å tørke det.

Bruker Scholl Purple 9000 på plastikk etterpå.

Kjøp deg Swissvax Pneu til dekka dine. Kan og brukes på dei "svarte" gummimattene dine, so blir dei svarte! :)

Er masse produkter å velge imellom! Show & Shine er ein grei plass å sjå på for å finne kva slags produkter folk bruker og fremgangsmåte.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Basil    1
Basil

Ja, no ser eg bildene.

Kjøper du den 2 hoda DA maskina ifra biltema, so kan du bruke Meguair´s UC (ultimate compound)

På interiøret bruker eg cg sin greenclean, interiørbørste og mf til å tørke det.

Kjøp deg Swissvax Pneu til dekka dine. Kan og brukes på dei "svarte" gummimattene dine, so blir dei svarte! :)

Er masse produkter å velge imellom! Show & Shine er ein grei plass å sjå på for å finne kva slags produkter folk bruker og fremgangsmåte.

takk takk, nå bestilte jeg alt:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Basil    1
Basil

Ja, no ser eg bildene.

kunne du skrevet litt om rekkefølgen du bruker på dette? :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
todleif    93
todleif

UC sammen med DA maskin jobbes med på eit lite område og tas vekk med ein gang. UC kan og brukes med håndpad på områder du ikkje kommer til med poleringsmaskin.

Voksen legges (tyyynt!) på heile bilen. Tas av når den er tørr. Etterpå starter herdetiden. Da skal lakken ikkje utsettes for vann/dugg osv på iallefall 3-4 timer.

Greenclean blander eg ca 1:15. Sprayes på, venter litt, sprayer på meir og jobber med interiørkosten. Tørkes med mf etterpå. Blir ikkje heilt tørr etterpå, so tar du setene, er det greit å vente til neste dag før du bruker bilen. Kan være greit å droppe kosten på plastikken.

Vanligvis bruker eg ikkje greanclean på plastikk, men er greit å bruke første gang, for å ta vekk dritt på plastikken.

So brukes Purple på plastikken sammen med mf. Anten spraye på mf eller på plastikk. Og so dra det utover plastikken med mf

Gummimatter sprayes med greanclean. Venter litt og so bruker eg dekk kosten på mattene. Kan bruke interiørkost, malerkost osv.

Spyles av med vann etterpå. Når mattene er tørket brukes pneu sammen med ein malerkost.

Dekka blir vasket med avfetting og dekk kost. Spyles av etterpå. Når dekka er tørre brukes pneu sammen med malerkost.

Det tar litt tid før pneu blir tørr. Du kan tørke av restene, men det gjere ikkje eg.

• DCN Poeng 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Basil    1
Basil

UC sammen med DA maskin jobbes med på eit lite område og tas vekk med ein gang. UC kan og brukes med håndpad på områder du ikkje kommer til med poleringsmaskin.

Voksen legges (tyyynt!) på heile bilen. Tas av når den er tørr. Etterpå starter herdetiden. Da skal lakken ikkje utsettes for vann/dugg osv på iallefall 3-4 timer.

Greenclean blander eg ca 1:15. Sprayes på, venter litt, sprayer på meir og jobber med interiørkosten. Tørkes med mf etterpå. Blir ikkje heilt tørr etterpå, so tar du setene, er det greit å vente til neste dag før du bruker bilen. Kan være greit å droppe kosten på plastikken.

Vanligvis bruker eg ikkje greanclean på plastikk, men er greit å bruke første gang, for å ta vekk dritt på plastikken.

So brukes Purple på plastikken sammen med mf. Anten spraye på mf eller på plastikk. Og so dra det utover plastikken med mf

Gummimatter sprayes med greanclean. Venter litt og so bruker eg dekk kosten på mattene. Kan bruke interiørkost, malerkost osv.

Spyles av med vann etterpå. Når mattene er tørket brukes pneu sammen med ein malerkost.

Dekka blir vasket med avfetting og dekk kost. Spyles av etterpå. Når dekka er tørre brukes pneu sammen med malerkost.

Det tar litt tid før pneu blir tørr. Du kan tørke av restene, men det gjere ikkje eg.

men skal jeg vaske med avfetting etter at jeg har polert? altså for at voksen skal sitte ordentlig:/

Endret av basil-1106

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
todleif    93
todleif

Eg vasker ikkje bilen etter polering og før voksing, men eg ser at det er mange som gjere det

• DCN Poeng 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
ØHN    5 293
ØHN

Det kan være lurt å vaske vekk poleringstøv fra grovere polish. Hvis det havner rester fra dette i mikrofiberen når du buffer voks kan det lage rriper. Da må man gjøre deler av jobben om igjen ;)

• DCN Poeng 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Basil    1
Basil

Det kan være lurt å vaske vekk poleringstøv fra grovere polish. Hvis det havner rester fra dette i mikrofiberen når du buffer voks kan det lage rriper. Da må man gjøre deler av jobben om igjen ;)

ahha ;) skjønner!!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig