Gå til innhold

Fersk med hard voks. Tips?


larserso

Recommended Posts

Hei,

Skal legge Chemical Guys 53 på bilen i dag etter jobb. Noen tips til fremgangsmåter? Kjøpte en slik tøypad også fra Scandicshine som jeg tenkte å bruke. Bare å kjøre på på samme måte som div. flytende voks eller bør man jobbe mer/mindre når man påfører voksen? Hvordan er den å få på gummilister etc?

Skal teste voksen og Black Wow for første gang i dag, så håper resultatet står til forventingene. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legg på ett tynt lag, la den herde i 12-24 timer, eller spitshine, og legg på ytterligere ett eller to tynne lag! Hvordan den er med rester vet jeg ikke, men får du det på lister er nanosvampen bra har vi jo hørt, ellers så funker Sonax vindusrens.. Fastglass fra Auyoglym osv funker sikkert også.

Lykke til, og husk bilder!

Endret av kris1986
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er god. Takk for svar! Ser jeg fram til å avslutte jobb i dag og kjøre inn i vaskehallen i kjelleren :) Har ikke mulighet til å la bilen stå over natt da jeg ikke har tilgang til garasje av noe slag eller annet sted bilen kan stå over natta. Kommer til å bli kun ett lag denne gangen her. Polerte bilen for 1,5 mnd siden med AutoGlym SRP og Meguiars Carnauba-voks. Er ikke imponert over Meguiars-voksen, så ser fram til å prøve den nye voksen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DC3 voksen da eller? Har fått MG16 i posten, den skal vist være en skjult hemmelighet i følge "dave" på detailingworld, den blir artig å prøve.. Uansett gir ikke ett lag så veldig lang beskyttelse ;)

Bilen din blir helt sikkert knall!

Endret av kris1986
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir Meguiars TechWax i løpet av september før kulda setter inn, så da holder ett lag så lenge håper jeg ;) Imponert over holdbarheten på TechWax i fjor vinter. Helt fram til jeg polerte opp igjen rett etter påske var det bare å spyle med høytrykk så ble bilen greit ren og vannet prellet fortsatt av :)

Er Chemical Guys No. 53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. det hadde jeg ikke trodd.. På bilen som jeg kjøpte på høsten i fjor, var det ett lag Biltema "sealer" av ett slag, og den prellet vannet greit av på våren.. Men blir nok IKKE biltema i år.. hehe

Endret av kris1986
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DC3 voksen da eller? Har fått MG16 i posten, den skal vist være en skjult hemmelighet i følge "dave" på detailingworld, den blir artig å prøve.. Uansett gir ikke ett lag så veldig lang beskyttelse ;)

Bilen din blir helt sikkert knall!

Husk når du skal legge på #16 at du legger så tynt på at du tror at du ikke legger på noe!!!

Hvis den voksen blir hvit når den at tørket,ja,lykke til.

I usa blir den bare kalt "armbrekkeren". Den er sinnsykt hard og få av hvis du legger på for mye.

Men foralldel,voksen blir kjempe blank og fin den,og den holder bra lenge og.

Endret av Arne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Lexgtturbo

Hmm, spitshine? kan noen forklare fremgangsmåten på dette litt i detalj, trenger ikke helt med teskje. Hadde vært kanon. Har prøvd å søke på det men det blir for mye skosnakk i postene på diverse forum, så en forklaring UTEN skosnakk hadde vært fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke si at #16 imponerte noe særlig, så solgte begge krukkene. I usa får de ikke kjøpt den, derfor veldig hypa

Var det holdbarheten?

syntes den gir masse glede for prisen se... (kjøpte den fordi den får masse skryt på detailingworld av han davekg og resta av de"vasse", og angrere ikke :) ) men smak og behag, takk gud for at ikke alle digger det samme!

Endret av kris1986
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare spørs om at du ikke er litt bortskjemt Ketil :)

Jeg syns #16 er en grei voks for pengene.. Men jeg savner og varme og glød fra den.

Men syns lakken blir veldig skarp og fin, litt kald kanskje.. hehe

Vanskelig å sette ord på det.

Scandicshine Detailer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Duragloss er ikke av den værste mht looks i mine øyne.. vil ikke kall den så steril mht looks

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...