Gå til innhold

En ettermarkedsstereo som passer i en BMW 118d?


Anaxyd

Recommended Posts

Heisann!

Jeg er rett og slett ute etter å finne en erstatning til originalspilleren i en BMW 118d. Bilen har ikke navi systemet, kun vanlig CD spiller med AUX inngang. Den ser litt traust ut, og kunne med glede hatt muligheten til å ha iPhone, handsfree, navi osv i denne bilen.

Det er jo egentlig ingen sak i seg selv, da man får kjøpt adaptere som man kan montere uoriginal stereo i. Men jeg vil ikke ha det første plastikkdrittet jeg finner, jeg må ha noe som matcher interiøret og den originale stilen.

Siden alle her på DCN er detaljfriker, så antar jeg at dere forstår problemstillingen min mer enn mange andre. Derfor er jeg ute etter noe som kan matche interiøret mitt? Noen som veit om noe fint?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
TrulsMoen

En uorginal radio som passer rett inn skal du lete lenge etter. Så du må nok kjøpe ramme. Det er ikke bare bare det heller, da veldig få har disse på lager i Norge.

Veit at Torshov (Gulskogen senteret) selger slike rammer, og får bestilt til de aller fleste biler.

Passform og farge varierer veldig syns jeg. Kjøpte slik til Hilux'n min, og dem passet dårlig, mtp farge og passform. Bestilte fra samme leverandør, til en Audi a4. Der passet rammen perfekt, samtidig som fargen matchet. Rammen jeg bestilte til Hilux'n er en slags universal-ramme, da den passer i flere Toyota modeller. Kan være derfor passformen ikke var helt 100%.

Denne rammen passer til 1-serie E81 og E87. Fargen skal være antrasitt, overflaten er hard plastikk, ikke noe vinyl eller sånne ting. Pris = 200kr + eventuelle fraktkostnader.

post-1983-0-42044300-1312125496_thumb.jp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TrulsMoen

"Men jeg vil ikke ha det første plastikkdrittet jeg finner, jeg må ha noe som matcher interiøret og den originale stilen."

Tviler på at han vil ha noe Kina-vare. Kan godt hende det blir det fineste og kjøpe den fra Ebay, men mest sannsynlig er det noe ordentlig jall. Så ville helt kalrt gått for en ramme + hovedenehet av et ordentlig merke. Da vil man jo mest sannsynlig få fargeforskjell på interiør og spiller, da de fleste er svart og blank.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig så skal jeg inn med 2din ramme og hive in en Avic i min bil.

Men har tatt en titt på kinavarene, dog litt skeptisk. Men hvem vet, kina tar vell over verden snart, om ikke google gjør det først :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Man skal ikke kimse av alt som kommer fra Kina :) Jeg har kjøpt en del greier med tankegangen "dette er så jævlig billig at det MÅ være drit", men har blitt gledelig overrasket. Det skal dog sies at jeg ikke har kjøpt 2DIN-rammer for montering av popanlegg, så jeg kan ikke uttale meg om kvaliteten på slikt.

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært i en lignende situasjon hvor jeg ønsket å bytte til 2-din enhet. Endte opp med å bestille en håndbygd glassfiberramme med Pioneer AVIC F930. Dette er jeg veldig fornøyd med, da du kan velge farger og oppstartslogo på skjermen. Passer greit inn i bilen. :-)

Sjekk ut forskjellige rammer som TrulsMoen nevner. Noe variabel kvalitet ute å går, men det finnes mye bra. Det største problemet er å finne en spiller som passer inn i bilen, hvor det meste fra både Pioneer, Kenwood og Alpin minner mer om en indisk restaurant enn noe annet.. MVH serien fra Pioneer ser forøvrig bra ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ofte støtt på tyske selgere som ikke sender til Norge. Noen av de jeg har vært i kontakt med hevder at det er noe vrient å sende til oss. Send en melding til selger, så blir du litt klokere.

Ramma så forøvrig veldig pen ut. Hvis 1-serien ikke har holder til to-din virker ikke dette så veeldig dyrt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den så bra ut ja! Ja er jo mest lysten på 2DIN, men har hørt mye om og men ang dette på min bil. Den som allerede har Navi installert fra fabrikk har en annen type dash med 2DIN brønn enn den jeg har.

Men mulig det ser ut som den braketten løser biffen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva tror dere om ettermarkeds vs originalt da? Jeg ser for meg følgende:

Ettermarkeds: Jeg smokker i den braketten vist tidligere i denne tråden, og setter i en smooth 2DIN spiller. Kanskje den nyeste Pioneeren eller noe. F30 eller hva den heter. Koster ca 15000kr ferdig montert.

Originalt: Setter i skjerm i dashbordet på toppen, slik det er originalt, samt monterer den originale Navi Pro (eller CIC, som den heter). Dette innebærer å bytte dashbord, midtkonsoll og masse greier. Koster litt over 30.000kr ferdig montert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usikker på om dette går under jalla, men fant denne da jeg prøvde å finne en spiller jeg mener å huske ser noen lunde lik ut:

http://www.autocarpl...th-can-bus.html

Funker faktisk opp mot knappene på rattet også, noe som kan være greit iforhold til å sette inn ett plastdeksel og en uorginal spiller. Samt at den har Norsk språk ;)

8798A.jpg

Endret av Popp
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som jeg må gå for ettermarkeds ja! Men det blir ikke litt mye plast på sidene av skjermen med den braketten da? Altså mye tom space liksom:

e8x-4-700.jpg

Viktig og holde det stilrent også :) Husk at du må ha ekstra adapter til multifuksjonrattet også, slik at de samspiller. Finnes sikkert noen av de på ebay også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke sett noe på akkurat den, men har vært borti en del andre av pioneers navigasjonsystemer og dvdspillere, og er den i nærheten av den kvaliteten de har holdt på annet utstyr så sier jeg bare Go for it ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...