Gå til innhold

Hvor lang tid bruker dere på detailing av andres biler?


Hulders

Recommended Posts

Heisan folkens!

Etterhvert når folk ser at en står utenfor huset med "polering" av mange forskjellige biler spres ryktet fort.. Jeg har blitt bitt av detailingsbasillen, så det å behandle biler for en liten slant er bare gøy!

Spørsmålet mitt er: Hvor mye arbeid og tid legger dere inn i detailing av andres biler?

Når en leser forumet her ser en at enkelte omtrent bruker tannbørste og mikroskop når de tar en bil skikkelig - avmontering av hjul, polering av jekk (fra en post i DW..)++ - Det sier seg selv at en ikke kan bruke så lang tid på alle jobbene.. Jeg ble nettopp ferdig med en bil der jeg brukte følgende metode:

Prickbort

HT spyling

Skumlegging

HT

Skumlegging

Vask med 2 bøtter

Tørk

Clay av hele bilen

Test på et 50cmX50cm område - kom frem til at det ble best med MG83, men godt nok med MG80

MG80 på hele bilen med DA

MG21 på hele bilen

Maxwax på hele bilen etter for kort tids kuring av 21..

I tillegg: Blackwow på vinyl, Aquawax på lakkede detaljer, rainrepel på vinduer, rolloff på dekk og hjulbuer, tiregel på dekk og sikkert noe jeg har glemt..

Totalt brukte jeg i overkant av 5 timer på denne bilen, men da er jeg supergåen etterpå, støl i skulderen dagen etter, og er egentlig mellomfornøyd fordi jeg ikke har fjernet alle swirls, ikke fått mulighet til å vaske inni dørkarmer+++++.

Hvor lang tid bruker dere på detailing av en bil før dere kan si dere fornøyd med jobben dere har gjort?? Utgangspunkt: en bil som ikke har blitt behandlet på et par år og er relativt skitten og full av swirls.. (veeeeeldig mange biler som faller inn under denne kategorien..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss...

- På en annens bil??

Jeg føler jeg var gjennom en relativt heftig treningsøkt i går, sprang nesten for å få tid til alt jeg ville.. Kanskje jeg må begynne å ha bilene i flere dager..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

går som regel 12-18 timer over 2-3 dager for å få det bra...det kan være greit å ta det over flere dager for å vite at man har tid nok til å levere bra resultat...det sier jeg på forhånd til de jeg detailer for... B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To stk. på alt utenom interiør, tar med alle karmer osv. pluss inv. panser osv, det tar ca 5-6 timer med effektiv jobbing. Da med alle steg av lakkbehandling. Men klarer å gjøre en bil strøken på 5-6 timer, men da med en polish som er LSP-vennlig.. Og bare QD i dører etterfulgt av DC3. Heller ikke claying av hele bilen, bare de "nødvendigste" stedene, prikkbort fikser resten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Raskeste jobben tok ca 8 timer.

Den lengste tok 19 timer.

Avhenger på hvor mye som skal gjørest og hvor mye som må gjørest.

Bare utvendig eller innvendig og,motor,hjulhus,bagasjerom osv.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

VEEELDIG vanskelig å gi "fastitsvar", selv om du ikke spør om det, på hvor lang tid en jobb tar :) den 323F'n jeg tok (ligger under show and shine), den brukte jeg bare to timer på, ble ikke nydelig, men ble bra ;) og det holder ikke skal jeg levere det til en kunde! Men holder fint til en kompis som er brått ferdig med nettsia mi/vår.. Får heller kjøre full shine til våren..

Men mener det er mye bedre å bruke en time eller to ekstra for å gi den siste ekstra "wow"-effekten til han/hun som har levert bilen til deg.. Det koster så lite siden en er i full schwing ;) Og ja, en blir svett når en holder på! Skylde på varmen.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe - jepp, skylder på varmen, men vet ikke helt hvordan jeg skal bortforklare den såre skulderen.. Er forresten bl.a. utdannet fysioterapeut, men kan ikke huske en diagnose som heter "poleringsskulder" :P

Er forresten enig i det med wow- effekten, men tidligere behandlet jeg bilene med håndpolering og duragloss/meguiars komboer for hånd, og det brakte forresten wow- effekt det også.. Brukte en brøkdel av tiden på polering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kommer selvfølgelig på hvor ille bilen man skal ta er...er bilen så og si strøken så tar det kortere tid...men de fleste driter i å pleie bilene sine på en god måte så da tar det som regel lang tid med påfølgende "poleringsskuldre og "detailers knee" B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg stort sett en tendens til å få de verste bilene..

2 dager er det minste, og 6 dager er det meste jeg har brukt.

Men nå liker jeg å ta meg tid, å få lakken så bra som overhodet mulig, til den prisen kunden er villig å betale.

Endret av virtual

Scandicshine Detailer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja Tommy, du er heldig med de bilene du får.. Jif skurekrem-bilen var jo fantastisk.. hehe.. Men du blir sabla god da, det er bra! Får jævel-bil til uka, da blir det bilder ja! :) Den går det nok 12-15 timer på, og det er en CORSA!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minst en hel dag, dvs. fra kl.9-19. Helst to hele dager for å få det bra, men kommer an på bilen selvsagt. Og da har jeg ikke tatt interiør...Føler meg treg..hehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kenneth Nilsen

Har ikke brukt mindre enn 10 timer før og heller ikke mer enn 25 timer.

Jeg tar det helst over flere dager p.g.a. etter 10 timer vil man helst hjem, og da kan ting gå litt fort i svinga. ;)

S&S HOF: Ford Escord Cosworth • Porsche 911 • Subaru Impreza WRX

 

Min Mitsubishi Lancer Evo VI Tommi Mäkinen Edition

 

Scandic Shine & Swissvax Approved Detailer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lexgtturbo

Bruker mellom 9 og 15 timer på hver bil, men da er det kun lakk arbeid, og det er stort sett det eneste kundene vil ha utført. Men men det finnes alltid noen unntak då.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg satte nettopp ny rekord med 10 timers arbeid på en 98 Opel Omega. Den så om mulig værre ut enn om de hadde brukt Jif.. Bilder kommer senere. Uansett - følte jeg fikk gjort mye på ti timer, men har plutselig fått øynene opp for at det faktisk er mulig å bruke over 20 timer på en bil! - Det må vel koste flesk hos dere som gjør dette profft, dere skal jo ha igjen for både timer brukt og produkter..

- Og jeg har sluttet å si at jeg trenger en kveld på en detailingjobb som involverer mer enn kun eksteriør: vask, clay og duragloss håndprodukter. Har rett og slett ikke tid til noe korigering eller finvasking i verken dørkarmer eller andre tricky plasser på den tiden..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

garrett_T4

Minimum 8 timer, da kun på lakkarbeid, og en gjerrig kunde;)

Men for at jeg skal bli fornøyd så må jeg hvertfall ha 13t++,men så klart må en se ann hvor jævlig bilen ser ut da:)

Hadde vel 20t på den hvite hiacen jeg ok for en stund siden. så det varierer litt i grunn.

Jeg liker å vaske/claye/tørke/maskere bilen kvelden før, så det er bare å starte med maskina om morgenen etter,da er det muligheter for å bli ferdig på kvelden også, og kunden får tilbake bilen sin ca 1 døgn etter den ble levert:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...