benger

Gul(?) VW Polo får en alvorlig makeover!

Hei hei!

Etter mye sniktitting på forumet her, har jeg sett masse imponerende arbeid. Har holdt på en del med korrigering av lakk de siste 2 årene. Har aldri fått dokumentert det jeg har gjort dessverre <_<

Vil kanskje si jeg befinner meg sånn ca midt på treet når det kommer til bilpleie i den høyere skalaen. Har foreløpig kun en Meguiars DA maskin, men er fornøyd med denne så langt. Men vet at resultatene ikke blir helt 100% med kun denne maskinen, så det blir innkjøp av en Flex roterende om litt tenker jeg :) Uansett, "kundene" har vært veldig fornøyde, og det har jo vært hovedpoenget mitt.

Til bilen:

"Sju-og-nitti" tantekjørt VW Polo 1,4 som jeg kjøpte BILLIG til bruk i fjor vinter. Den er gul, uten klarlakk. Lakken er mildt sagt et mareritt. Den har også masse rust!... Er den blank? Nei! Den er så matt og fargeløs at swirls og slikt finnes ikke. hehe! Så nå tenkte jeg tiden var inne til å sette maskin, puter og produkter på en skikkelig prøve.

Legger ved et par bilder som smakebit...

Vask:

* Avfetting og skum fra en selvask + høytrykk.

Håndvask hjemme

*CG Citus wash&gloss sterk blanding i liten foamcanon

*CG Citrus wash daily

*Swissvax washpuddel

*CG Megatowel

Lakkrens:

*MG claybar + QD som lube

*Blå Scholl pute

*Menzerna Power Gloss

Foreløpig resultat:

polo2e.jpg

polo1a.jpg

Håper arbeidet faller i smak, vet at bilen ikke er noe særlig å sikle etter :P

Kommer mer bilder underveis. Også med arbeidslamper. Startet såvidt med dette i kveld.

7

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ble jo veldig stor forskjell da :) Man ser tydelig resultater på en sånn lakk :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Wow! Kult å se at det går an å få det utgangspunktet så mye bedre! :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Morsomt! :)

Tok en Rød Volvo med oksidert lakk sammens med Olejan her i forumet for en stund siden, og 50/50 shots på slik lakk er morsomme saker :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ipaden credet deg ved et uhell på morgenen idag. Gjør deg fortjent til den. :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ipaden credet deg ved et uhell på morgenen idag. Gjør deg fortjent til den. :P

LOL

ser lovende ut dette her, bare ta masse bilder av hva du gjør underveis så blir det bra :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er morro med biler med oksidert lakk, som får litt pleie, stå på!:)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir moro å se ferdig denne her, bra forskjell på bildene her i allefall :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Veldig oksyderte biler er morro å korrigere, gleder meg :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gleder meg bare mer til å ta min 97 røde/rosa corolla når jeg ser disse bildene. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Slik lakk som er artigst å polere! Blir somregel noen syke 50/50 bilder B) Intet unntak her ser jeg :) Gleder med til flere bilder. Hva skal du bruke som lsp?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Slik lakk som er artigst å polere! Blir somregel noen syke 50/50 bilder B) Intet unntak her ser jeg :) Gleder med til flere bilder. Hva skal du bruke som lsp?

LSP blir nok 2 lag med SV Shield. Bilen står ute døgnet rundt og blir generelt ganske nedprioritert stakkar, så vil tro den voksen gir god beskyttelse.

Har ikke kommet lenger på denne jobben heller. Hvor blir det av tiden?! Har straks ferie nå, så da skal jeg fullføre :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

LSP blir nok 2 lag med SV Shield. Bilen står ute døgnet rundt og blir generelt ganske nedprioritert stakkar, så vil tro den voksen gir god beskyttelse.

Har ikke kommet lenger på denne jobben heller. Hvor blir det av tiden?! Har straks ferie nå, så da skal jeg fullføre :)

Supert :) Har venta lenge på at du skulle fullføre denne jobben.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive