Gå til innhold

Tjære, oljeliknende søl på lakk


Saltkjelen

Recommended Posts

Saltkjelen

Har vært bortreist i et par dager og kom hjem i går hvor jeg til min store forskrekkelse så at hele bilen var full av svarte flekker. Man kan gni på flekkene og det går vekk, men det er seit og kan minne om tjære / olje. Tok fram washmitten og såpe med en gang, men det må gnis forferdelig lenge på flekken for at den skal forsvinne. Det så ut til at med all gniingen så gikk også voksen.

Noen som har ideèr på hvordan dette kan fjerne seg enklest mulig og helst ikke uten å ta voks? Har vurdert å dusje hele bilen med ironX, men da har jeg litt voksjobb foran meg.. Ergelig når bilen var korrigert og nysmurt med voks... :angry:

Lurer på hva den forbanna driten kommer av, men tanken er jo nyasfaltert vei...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

prickbort er mitt stalltips her, er det olje/tjære så skal den ta det lett..

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fukt en klut med lampeolje og bruk dette på flekkene, kjør en runde med prick bort og vanlig vask etter dette for å fjerne oljefimen som lampeolja legger igjen.

Lampeolje er et gammlet triks for å fjerne asfalt og gummi fra lakk, har selv personlig erfaring med fjenring av gummi etter en dekk eksplosjon hvor dette funket fint som snus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg vaska grillen min med prickbort å kan skrive under på at det fjerner olje,fastbrente marester,tror prikkbort er veien å gå først,siden er snill mot LSP :)

A6 Avant bitdi

S2 avant

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde noe tectylsøl på panseret og Prickbort tok knekken på mesteparten, resten forsvant ved vanlig vask etterpå. Prickbort er ikke så hissig på lsp-en heller. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...