Gå til innhold
Gremlin

Min første runde med roterende

Recommended Posts

Gremlin    3
Gremlin

Hei,

Har tatt min første bil med roterende i helgen og må si at resultatet ble utrolig bra (s17+, s30+ og sv shield). Vil dele litt av mine erfaringer med andre nybegynnere.

- IKKE slurv med maskering. Det er ekstremt fort gjort å komme borti dørhåndtak, rails, lister etc selvom man er 100% fokusert på oppgaven.

- Prøv og kjenn på stillingen du står/sitter i før du begynner å polere. En stilling kan virke stabil helt til maskinen begynner å jobbe og dra.

- Prøv med myke pads først. Min første erfaring er at en hard rubbing pute (gul uber) var veldig vanskelig å kjøre i forhold til en mykere pute (grønn uber).

- Lær deg dosere riktig med polish, samt å "lese" polishen mtp hvor lenge den har kjørt etc.

- Det er veldig greit å ha en DA maskin tilgjengelig. Jeg endte opp med hologrammer på noen av panelene, men det ble lett fjernet med gul megs pad og scholl s30+ på das6.

Ellers er det bare å være konsentrert og ta det rolig.

Det var noen av mine nybegynner erfaringer. Håper de kommer godt med til andre som skal begynne med roterende.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
hmsilset    3 830
hmsilset

Du har fått med deg mye der, og det meste vil gjelde etter 10 ganger med maskinen også :) Men om du kjører veldig hard lakk og skal ha bra cut, så finnes det veldig lette komboer også.Som Sholl s03gold og gul sholl pad :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gry    624
Gry
- Lær deg dosere riktig med polish, samt å "lese" polishen mtp hvor lenge den har kjørt etc.

Det er vel denne delen som er litt vrien...?

(venter venter venter på scandicshine-pakken)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gremlin    3
Gremlin

Er gul scholl pad lettere å kjøre en gul uber? Noen andre pad kombinasjoner som er greit å vite om? Har s03gold, s17+ og s30+.

Hva funker bra til cutting, lett swirl fjerning, holofjerning etc? Vet dette er veldig avhengig av lakktype, men går vel fortsatt ann å si noe om det?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
kris1986    186
kris1986

Gul über er veldig god med S03+/Gold.. Til de to andre synes jeg du bør ha en polish og en finishpad - veldig mye bra ute på markedet :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
hmsilset    3 830
hmsilset

jeg har aldri prøvd gul uber, men synes ihvertfall gul scholl er meget enkel å bruke.kan kjøres med bra cut i ørten minutter, og har full kontroll.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gremlin    3
Gremlin

Jeg syntes gul uber var vond å kjøre. Grønn uber var forøvrig veldig god sammen med s17 og s30. Scholl anbefaller s17 og sort pad. Noen som har erfaring med dette?

Hvis jeg skal gå til innkjøp av 2 pads hvilke burde jeg ha da? Orange og blå scholl? Orange og sort?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Detailers Club Norway

© Detailers Club Norway AS siden 2007

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra grunnleggende vask, til tips om hvordan du skal få akkurat din bil til å bli så blank som mulig