Gå til innhold

Plast på Audi a4 allroad


tlh

Recommended Posts

Jeg går å venter på min nye a4 allroad og skal vokse denne med en gang for beskyttelse (SW CF og Shield). Bilen er tilnærmet sort (lavagrå) og plastdetaljene er i lysere grå (altså ikke som på de lysere fargene hvor det er vanlig sort plast). Er usikker på om plasten er lakkert eller om det bare er en slags folie utenpå.

Er det noen som vet hvordan jeg bør behandle dette. Skal jeg gjøre som på resten av bilen, eller behandle dette som vanlig plast (f. eks med SW Protection Glossy) eller noe helt annet? Om jeg skal behandle dette på annen måte enn lakken, bør jeg da maskere før jeg vokser lakken? (vokses for hand).

Takker for svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tok en 2010 A6 allroad med svart plast på skjermene,jeg prøvde meg med poleringsmaskin på dette,men feiga ut tidlig da jeg var redd for å brenne gjennom,jeg smurte også swissvax voks på disse plastdetaljene med et resultat som var så som så,prøv deg forsiktig frem,ta en liten flekk av gangen å se hvordan det blir før du smører inn alt med voks/polish :D

A6 Avant bitdi

S2 avant

Lenke til kommentar
Del på andre sider

_Christian

Har du bestilt bilen lakkert helt ned?

Hvis ikke det og det er plasten rundt skjermbuene, fronten og bak nederst, så er vel dette farget plast og er "grov" i finishen. Her bruker du en plastfornye som f.eks CG New Look Trim Gel, Black Wow el.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du bestilt bilen lakkert helt ned?

Hvis ikke det og det er plasten rundt skjermbuene, fronten og bak nederst, så er vel dette farget plast og er "grov" i finishen. Her bruker du en plastfornye som f.eks CG New Look Trim Gel, Black Wow el.

Er ikke lakkert helt ned, men tror ikke plasten har denne fargen opprinnelig. Hørte om en som hadde vært for ivrig med høytrykkspyleren slik at lakken/folien løsnet, så det tyder jo på at det ligger noe utenpå. Bilene i lyse farger har sorte platdetaljer som virker å være helt vanlig plast. De mørkere bilene har lysegrå plastdeler som jeg tror er lakkert eller foliert.

Jeg får prøve meg litt frem når jeg får bilen :) Tenkte bare å bestille inn produkter hvis jeg trengte noe mer. Om det er vanlig plast, kan jeg evt bruke SW Protection glossy (som jeg har), eller bør jeg kjøpe en av de over?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

_Christian

Er ikke lakkert helt ned, men tror ikke plasten har denne fargen opprinnelig. Hørte om en som hadde vært for ivrig med høytrykkspyleren slik at lakken/folien løsnet, så det tyder jo på at det ligger noe utenpå. Bilene i lyse farger har sorte platdetaljer som virker å være helt vanlig plast. De mørkere bilene har lysegrå plastdeler som jeg tror er lakkert eller foliert.

Jeg får prøve meg litt frem når jeg får bilen :) Tenkte bare å bestille inn produkter hvis jeg trengte noe mer. Om det er vanlig plast, kan jeg evt bruke SW Protection glossy (som jeg har), eller bør jeg kjøpe en av de over?

Oki, trodde det var gjennomfarget lys plast på disse også.. Kanskje noen andre her inne har erfaring med dette...

SW protection kan du fint bruke hvis det er plast. Den er fin til det. De over er bare alternativer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ole Gunnar

Først og fremst gratulerer med godt valg av bil :)

Ut fra hva du beskriver så har du den grå metallic finishen på plastdetaljene som er vanlig på A4 Allroad med kontrastlakkering.

Mest sansynlig er dette fargekode L1RR Platinium Grau Effekt lakk utenpå plasten. Verifiser dette ved å sjekke side 2 i serviceheftet når du får bilen.

Jeg mener å huske at denne er semi glossy eller matt og du bør sjekke det før du smører på noe som kan gjøre det blankt.

Hvis min antagelse stemmer så mener jeg den nye Chemical guys - Meticulous Matte Detailer- for matt lakk eller noe i Swissvax Opque serien kan være gode alternativer.

Endret av Ole Gunnar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

er nok L1RR det er snakk om, en grå base med matt klarlakk på toppen. er det som er vanlig når vi lakker sånne iallefal.

Jobber hos møller så har noen sånne inne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

_Christian

Da er det jo som Ole Gunnar sier, at det beste er en voks som er beregnet til matt lakk finish. Swissvax Opaque er gull til dette. De har jo også laget en Cleaner Fluid Opaque også som er en lakkrens som gir voksen bedre heft til lakken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først og fremst gratulerer med godt valg av bil :)

Ut fra hva du beskriver så har du den grå metallic finishen på plastdetaljene som er vanlig på A4 Allroad med kontrastlakkering.

Mest sansynlig er dette fargekode L1RR Platinium Grau Effekt lakk utenpå plasten. Verifiser dette ved å sjekke side 2 i serviceheftet når du får bilen.

Jeg mener å huske at denne er semi glossy eller matt og du bør sjekke det før du smører på noe som kan gjøre det blankt.

Hvis min antagelse stemmer så mener jeg den nye Chemical guys - Meticulous Matte Detailer- for matt lakk eller noe i Swissvax Opque serien kan være gode alternativer.

Takker for svar :)

Da maskerer jeg plasten først og vokser bilen, og så bestiller jeg sw opque til den matte plasten og behandler denne etterpå.

Da er det bare å vente til bilen kommer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...