marius_kj

Bruksanvisning SV leather care kit

Hei. Har omsider fått dette i posten (ikke swissvax sin feil), og nå lurer jeg litt på beste fremgangsmåte. Ser også at noen bruker lighterbensin først. Er dette noe man bør gjøre?

Mvh Marius

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Send meg pm med mail, så skal jeg sende instruksjoner asap.

Jeg har forstått at man bruker lighterbensin før Leather Healer, ikke vanlig "vask".

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvorfor kan du ikke skrive det her i tråden så kan vi alle lese den?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du tar først leather cleaner, spray på setet og bruk børsten for å skrubbe. Tørk så av med en klut.

Når hele setet er tatt, går du over med leather milk, pass på så setet er tørst etter cleaner. Smør inn hele setet, ikke vær for gjerrig på kremen.

La så kremen stå i 1-2 timer, da skal alt være borte, fjern eventuelt rester med en klut.

Elefant fett kan legges på toppen der igjen, men bruker aldri den selv.

PS: Støvsug setene før du begynner behandlingen.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvorfor kan du ikke skrive det her i tråden så kan vi alle lese den?

Jeg sendte Swissvax sin egen håndbok via mail. Denne er kopibeskyttet. ;) Men nå har Pirex gjort jobben!

Edit. @ Priex

Er det en spesiell grunn til du står over elefantfettet?

Endret av Bjerha
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har prøvd dette settet for første gang i dag. Rensen fungerte utmerket, pleiemiddelet likeså med med flott matt finish. Men fettet føler jeg meg ikke helt komfortabel med. Nå 4-5 timer etter behandling er skinnet helt glinsende og kleimete. Det trekker rett og slett ikke inn eller tørker skikkelig. Har brukt lignende produkter på skinndresser og fjellstøvler flere ganger og det tørker alltid inn. Har jeg rett og slett brukt for mye?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kan virke sånn. Om det ikke er bedrer seg til i morgen eller sent i kveld, så kan du tørke av det overskytede da setet er mettet :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg får oppdatere denne da. Det svetter stadig noen steder, godt spredt i små og store flekker. Jeg tørker men dagen etterpå er det igjen sleipt og svett. Andre steder iså tørker det og etterlater et "flassete" og tørt utseende på skinnet. Jeg har en svært ru skinntype i min BMW, såkalt Dakota-skinn for BMW-kjennere. For å få en noenlunde jevn fordeling med dette fettet måtte jeg smøre på endel. Mulig det har noe av skylden. Uansett, dette lærfettet går laaangt og dyyyypt ned i skuffa mi. Anbefaler IKKE å bruke det! Resten av settet fungerer forøvrig helt utmerket, bare dette fettet som er noe dritt.

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg foretrekker heller å legge på leather milk jevnlig, annen hver mnd,

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive