Gå til innhold

Hva har du kasta i dag?


Gry

Recommended Posts

Håper ikke denne har vært oppe før, men det slo meg at den kunne ha et potensiale. Det er vel andre enn meg som har noe tull liggende mot bedre vitende! For de av dere som hører litt på P2 kan vi kalle den "Skammens bilpleiehylle" for sammenligningens skyld.

I dag kasta jeg endelig noen produkter som jeg egentlig burde ha kvittet meg med for flere år siden. Spesielt siden da jeg brukte dem sist fant ut at de var bæsj. Seriøst!

IMAG0113.jpg

-Ut gikk Hagmans bumpershine. Som faktisk er flytende sort farge. Farger alt sort. Vinyl og lakk, og hud. Og som farger av. Leeeeengeeee... Brukt en gang på egen bil, og det så jo bra ut ganske lenge. Og sorte pigmenter som renner synes ikke så mye på sort bil. Har irritert meg mest hver gang jeg har vaska bilen og blitt sort på hendene.

-En annen variant med sorte pigmenter, nemlig vinneren Turtlewax Color Cure Plus med fargestift... Virket jo som en god ide, prøvd en gang tidlig på 2000-tallet, og den la igjen fargede polishrester over hele bilen, i tillegg til sort fett etter stiften. Hurra! Men siden flaska var full har jeg ikke fått meg til å kaste den, før nå som den står side om side med en liten Scholl-serie. (Bare det kunne slutte å regne så jeg fikk testet schollen!)

-Og enda en turtle: Polishing compound! Måtte ty til denne for å minske effekten etter noe fugleskit da jeg sto i garasjen og ikke hadde annet og ikke hadde tid eller kunnskap til å få kjøpt noe annet (pre-dcn;-) ). Fikk masse fine swirls istedet, som for folk flest nok er mindre synlig enn den etseflekken skiten la igjen. Men ikke helt topp ti altså. I nøden spiser fanden fluer.

Jeg skammer meg. Men det går stadig bedre:)

Edit: endret bildelinken

Endret av Gry

...o.O... småbarnsmor ...o.O...

 

'13 BMW F31 316d og en  '00 BMW E46 323Ci 
x12 Volvo V50 D2, rød (612) - solgt etter 49.365km
x05 BMW E87 118i, sparkling graphite - solgt etter 47.331km
x87 BMW E30 325ix, "sort" (lachsilber originalt) - solgt etter tur/retur Gol
x07 Toyota Avensis stv 2.0 D-4D, blå metallic - solgt etter 5950km
x01 Toyota Yaris 1.0 VVT-i, sort metallic - solgt etter 143.348km
- mangler fremdeles en søt sportsbil
Loggen. S&S: V50, E61, 340R, 996, A3, Mazda2, X5, Lotus Europa, E87, Golf Stv, V70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dansken

Må bare gjøre oppmerksom på at bilpleieprodukter er å anse som farlig avfall, og IKKE skal kastes sammen med vanlig avfall, men leveres på nærmeste miljøstasjon ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaste ting? unsure.gif Tenk hvis jeg kommer til å få bruk for det en dag?

Kjenner meg litt for godt igjen i den der.. Men må inrømme at det har gått en og annen halvtom flaske med TW i retning dynga.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

Skjønner godt at du kaster det.Får jo nesten ikke gitt det bort en gang :) Har en full pose i gangen med produkter fra før jeg ble medlem her.Lakkrenser og gamle ullpader som knyttes på kan brukes, men blir for sjeldent..

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den lokale søppeldynga er ganske lettvinn, bare å trille inn og sette fra seg ting ved de pallene de hører hjemme. Antar bilpleieprodukter ender opp sammen med malingsspannene..

...o.O... småbarnsmor ...o.O...

 

'13 BMW F31 316d og en  '00 BMW E46 323Ci 
x12 Volvo V50 D2, rød (612) - solgt etter 49.365km
x05 BMW E87 118i, sparkling graphite - solgt etter 47.331km
x87 BMW E30 325ix, "sort" (lachsilber originalt) - solgt etter tur/retur Gol
x07 Toyota Avensis stv 2.0 D-4D, blå metallic - solgt etter 5950km
x01 Toyota Yaris 1.0 VVT-i, sort metallic - solgt etter 143.348km
- mangler fremdeles en søt sportsbil
Loggen. S&S: V50, E61, 340R, 996, A3, Mazda2, X5, Lotus Europa, E87, Golf Stv, V70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...