Gå til innhold

VW mekaniker her?


R.øver

Recommended Posts

Hallo i luken!

Man trenger kanskje ikke å være mekaniker på VW for å skjønne dette, men i og med at jeg ikke er mekaniker i det hele tatt må jeg spørre her..

Jeg har en Golf 5 med xenon som det ene blinklyset har sluttet å virke på. (høyre foran) Jeg har prøvd:

-Bytte pære

-Gått over kontakt

-Bytta lampe med motsatt side,

-Bytta nødblinkbryter

Den blinker fortsatt ikke!! Bak og i speil blinker i normal fart, men lyden inni bilen er rask samt at den varsler at pære foran er defekt.

Den har vært litt rar en stund fordi den kunne varsle at pære var defekt, men hvis jeg satte på blinklyset så kom den seg og begynte å blinke. Men nå er alt dødt!

Tips som medfører at blinklyset virker igjen belønnes med en snickers!!! minst

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være at du må slette feilkoden. Husker hvertfall fra jeg dreiv å skulle teste led i blinklysa på min Passat 3C at jeg måtte slette feilkoden før det begynnte å lys.

Har også vagcom om det skulle være interesant, men det kommer jo ann på hvor du bor i forhold til meg :P

Endret av Hagen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke vagcom, men har en memoscan sak. Har faktisk fått slettet feilkoden på møller også når jeg tenker meg om.. Men er jo veldig rart at det bare er på den siden? Iom at jeg har tatt ut og inn lamper, pærer osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette kan skyldes alt fra en defekt ledning eller en dårlig stikkforbindelse mellom J-519 / Styreenhet for ledningsnett og blinklampa som fusker, til feil på spenningsforsyning/sikringer til J-519 eller defekt J-519.

Tviler på om det er noe lur plan å fortsette å bytte deler på mistanke. Sett bilen på merkeverksted, eller få noen du kjenner som har peiling, tilgang på både strømskjemaer og diagnoseverktøy til å se på bilen.

Håper du får orden på det! :)

  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette kan skyldes alt fra en defekt ledning eller en dårlig stikkforbindelse mellom J-519 / Styreenhet for ledningsnett og blinklampa som fusker, til feil på spenningsforsyning/sikringer til J-519 eller defekt J-519.

Tviler på om det er noe lur plan å fortsette å bytte deler på mistanke. Sett bilen på merkeverksted, eller få noen du kjenner som har peiling, tilgang på både strømskjemaer og diagnoseverktøy til å se på bilen.

Håper du får orden på det! :)

Ja, verksted er vel det neste. Hadde vært moro om noen hadde peil og vært borti noe tilsvarende før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Christoffer

Hvis styreenheten tror pæren er gåen så vil den kun gi spenning til pæren i fem sek etter du setter på tenningen elns tror jeg. Så bør kanskje få en til å måle mens du vrir om tenningen. Er ihvertfall slik på hovedlyset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis styreenheten tror pæren er gåen så vil den kun gi spenning til pæren i fem sek etter du setter på tenningen elns tror jeg. Så bør kanskje få en til å måle mens du vrir om tenningen. Er ihvertfall slik på hovedlyset.

Ja dette hørtes lurt ut. For hvis jeg setter på varsellyset, tar av kontakta på lampa (som virker) så slutter det selvsagt å blinke. Men setter jeg kontakta på igjen så starter det ikke å blinke. Man må skru av og på varsellyset for å få blink. Er vel dette som skjer når det er canbus styrt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 years later...
25.10.2021 - 6.59, olekk88 skrev:

Kossn endte denne problemstillingen? Har samme problem på min 😊

Det var ledningsbrudd ja. I «bunn» av nettet rett bak lykta. Ca 20cm fra hovedlykten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...