Gå til innhold
Hans Marius

Hvilken rekkefølge med hvilke produkter?

Recommended Posts

Hans Marius    1 227
Hans Marius

Da skulle jeg da endelig få testa ut roterende maskin :D Tenkte jeg skulle som seg hør og bør begynne å prøve meg på en bakdør som jeg har liggende. Men tenkte litt på rekkefølgen av produkter... Har nå disse produktene jeg har tenkt til å bruke!

- NXT Car Wash

- Prickbort

- DC Paint Cleaner

- DC Polish

- Meguiar's#80

- Meguiar's#83

- Meguiar's#85

- Meguiar's#21

- NXT Tech wax 2.0

- Smooth Surface Clay kit

- Foam Polishing Pad

- Foam Cutting Pad

- Foam Finishing Pad

Hadde selv tenkt på denne rekkefølgen, men er ikke sikker, så om noen kunne si meg om det blir riktig eller ikke så hadde det vært fint :)

1. NXT Car Wash

2. Prickbort

3. Smooth Surface Clay Kit

4. Bruke forskjellige comboer med Meguiar's#80,83 og 85 og de forskjellige paddene, begynne med den minst aggressive(80+finish pad) osv.

5. Meguiar's#21 eventuelt flere lag.

5. NXT Tech Wax 2.0 også eventuelt flere lag.

Som dere ser har jeg unnlatt å skrive opp DC Paint Cleaner og Polish fordi jeg ikke helt har forstått hva disser er! Om disse er produkter du kan bruke i stede for Meguiar's serien på biler som ikke er så ille, eller om de er produkter som skal brukes sammen meg Meguiar's serien, bare for hånd? Eventuelt, hvor kommer disse inn i bildet?

Som sagt er dette første gangen jeg prøver meg på noe lignende, så jeg vil prøve å få teorien i orden, før jeg begynner med praksisen.

Mvh

Hans Marius

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Petrus    8
Petrus
Hadde selv tenkt på denne rekkefølgen, men er ikke sikker, så om noen kunne si meg om det blir riktig eller ikke så hadde det vært fint :)

1. NXT Car Wash

2. Prickbort

3. Smooth Surface Clay Kit

4. Bruke forskjellige comboer med Meguiar's#80,83 og 85 og de forskjellige paddene, begynne med den minst aggressive(80+finish pad) osv.

5. Meguiar's#21 eventuelt flere lag.

5. NXT Tech Wax 2.0 også eventuelt flere lag.

Meguiar's 85 er jo den groveste--

så ville brukt den først, hvis du har områder som må så hardt til verks..

Og så gå grovhetene nedover..

Vet ikke hvordan Meguiar's 21 er å legge flere lag med, jeg bruker Meguiar's 20 polymer sealent. Den legger jeg

1 lag og bruker Meguiar's 26 over 2 lag og en gang i måneden nå på sommeren for å holde det igang :P

Den NXT er vel ikke no å bruke etterpå?

Siden alle de andre er Meguiar's Mirror Glaze serien, proff serien, men NXT er vel forbruker.

Ville heller gått for Meguiar's 26 eller Meguiar's 7 for show..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Hans Marius    1 227
Hans Marius

Det med å bruke den mist aggressive comboen først tenkte jeg på i forhold til å fjerne minst mulig lakk fra bilen med å bruke den som fjerner minst først, se om ripene er borte. Hvis ikke fortsette med en som tar litt dypere riper osv...

Og det med å bruke tech Wax utenpå Meguiar's#21 tenkte jeg på med den artikkelen truhaa skrev om å bruke voks etter sealer, og siden jeg ikke har voks i Meguiar's serien så kunne jeg kanskje bruke den...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig