Gå til innhold
Dr_S

Hjelp! Får ikke vaskemaskinen ren !

Recommended Posts

Dr_S    129
Dr_S

Vasket endel pads idag, bl.a pads jeg har brukt til gummifornyer på dekk. MF vaskemiddel og 60 grader. Etterpå avr alle pad'sa svarte og trommelen er ikke så ren som den var før gitt....... Kjørte en tom maskin etterpå på 60 grader og mere MF vaskemiddel..men er mere igjen.

Tips? Fylle maskinen med Prickbort og ny runde? ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
truhaa    1 521
truhaa

90/95c vask bør være løsningen.... gjerne med noe som tåler 95c også..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Dr_S    129
Dr_S

Du mener det er trygt å vaske microfiber i den maskinen selv om det er møkkete inni? Den ene paden var brukt på metall med Autosol og den var også helt svart før vask... Hmm..må finne ut om maskinen her tar kokvask da

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Morten83    7
Morten83

Kjør en tom maskin på 90/95 grader med milo vaskemiddel, så tenker jeg den blkr ren :-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
redline    23
redline

Kjør en tom maskin på 90/95 grader med milo vaskemiddel, så tenker jeg den blkr ren :-)

+1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Knutis    756
Knutis

Dette er litt av grunnen til at jeg gikk over til kun å vaske mf i maskin. Alt annet blir håndvasket, og da holder padsa gjerne lenger også.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Aspiranten    45
Aspiranten

Jeg lar MF`ene ligge i en sterk surfex hd blanding i dagene før jeg skal vaske de. Deretter tar jeg 95 graders bånngassvask med milo.

Ingen problemer så langt :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Dr_S    129
Dr_S

Prøver nå med en 95 graders vask med alle de gule MF mine og mikrofibervaskemiddel..tom for Milo.

Dette er litt av grunnen til at jeg gikk over til kun å vaske mf i maskin. Alt annet blir håndvasket, og da holder padsa gjerne lenger også.

Dette var første gangen jeg prøvde å vaske pads i vaskemaskin.. :S Det var nok de med Endurance på seg som griset til, tipper jeg..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
truhaa    1 521
truhaa

Ikke de dyreste mikrofibrene dine nei, gammel jeans som er klar for å kastes feks, bare så du har noe som subber litt inne i maskinen...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Dr_S    129
Dr_S

Ikke de dyreste mikrofibrene dine nei, gammel jeans som er klar for å kastes feks, bare så du har noe som subber litt inne i maskinen...

Too late.. :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Tommy    6 023
Tommy

Regner med at fruen i huset ikke er så glad i deg akkurat nå.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Christoffer    148
Christoffer

Skjedde noe lignende her forrige uke. Da jeg hadde vasket MFene mine så skulle det vaskes klær etterpå. Alle klærne luktet en blanding av Surfex HD og MG Last Touch :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Kopmaniac    5
Kopmaniac

Vil anbefale en runde med OMO maskinrens. En pose pulver, max temperatur og maskinen er gullende ren. (Har dog ikke prøvd det på ekstremt skitne maskiner.)

Fås kjøpt i dagligvareforretninger.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Dr_S    129
Dr_S

Maskinen ble fin og ren igjen etter en runde med 95 grader :) Klutene også faktisk ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig