Gå til innhold

Fjerning av voks i pad.. Hvordan?


AcciDabbi

Recommended Posts

AcciDabbi

Når jeg tar kundebiler legger jeg ofte på Meg #16 som LSP hvis vi ikke avtaler noe annet.. Denne legger jeg bare på med fin pad på DA-maskin siden den skal legges på i så tynt lag som mulig..

Men etterpå kommer spørsmålet, hvordan får jeg ut voks-rester fra pad'en? Den blir jo nermest vannavstøtende hele pad'en og ikke akkurat en enkel jobb meg zalo-vann heller.. :lol:

Jeg har tenkt på om den kan legges i vann med Surfex HD kansje? Eller hva bruker dere?

Har også problemet etter påføring av SwissWax sine vokser med håndpad, men vurderer å bare gå over til å bruke hender til påføring siden den er så lett å buffe av etterpå.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AcciDabbi

Jeg legger vokspads en time i varmt zalovann, så inn i vaskemaskin i 30-40 grader. Da kommer de ut igjen som nye.. ;)

Hva slags vaskemiddel bruker du i vaskemaskinen da? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Samme prosedyre for pads brukt til Megs All Metal Polysh og dekkfornyer også? Vasket noen pads og kluter på 60 grader med polsk versjon av Milo i dag, og selv om klutene kjennes rene ut, men padsene (som var brukt til Megs Tech Wax 2.0, AMP og dekkfornyer) er like skitne og fulle av guffe som før de gikk i maskinen, i tillegg til at de er våte.

Er 90/95 grader veien å gå, eller blir kluter og pads ødelagte av dette? Tenkte på at kanskje pads bør vaskes for seg og ikke sammen med klutene etter at jeg hadde satt på maskinen...

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tommy

Legg pad'en i en plastpose med ziplock, så slipper du å vaske og mette den gang på gang.

Bruker mye mindre voks også da, og den holder seg mettet og fin fra gang til gang.

Bruker også denne metoden på noen av pad/produkter, og da spesielt LSP

Tommy

 

TOMMY'S CAR SPA FOUNDER
SWISSVAX CERTIFIED DETAILER

SWISSVAX CERTIFIED INSTRUCTOR

DCN APPROVED DETAILER

2017 RUPES AMBASSADOR

RUPES ADVANCED LEVEL INSTRUCTOR


Tommy's CAR SPA (facebook)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å spray ren surfex på pad`n eller legg den i sterk surfex blanding, evt. (som Petter sier) varmt zalovann.

Personlig så kaster jeg de etter bruk og tar en ny neste gang, men nå tar ikke jeg så mange "kundebiler" for tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

pads på 90/95c tror jeg ikke er noe, app pads pleier å dele seg og borrelåsen her har falt av med for mye varme..

Bøtte med zalovann 1 time og så i maskinene med de, bruker milo her og 40c.. Uansett sitter noe veldig godt, bla NXT texh wax, MG16 og dekkfornyere ;) Bra holdbarhet skal være vrient å fjerne vet du ... he he

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

pads på 90/95c tror jeg ikke er noe, app pads pleier å dele seg og borrelåsen her har falt av med for mye varme..

Bøtte med zalovann 1 time og så i maskinene med de, bruker milo her og 40c.. Uansett sitter noe veldig godt, bla NXT texh wax, MG16 og dekkfornyere ;) Bra holdbarhet skal være vrient å fjerne vet du ... he he

La alle (nyvaskede) pads i en bøtte med varmt vann og oppvaskmiddel over natten og fyrte dem på 60 grader med Omo Color (eneste som var igjen) i morges, så får vi se hvordan de ser ut i ettermiddag. 8 pads, 6 av dem brukt til voks, 1 til dekkfornyer og 1 til metallpolysh... Får vel kjøpe noen nye snart :)

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å spray ren surfex på pad`n eller legg den i sterk surfex blanding, evt. (som Petter sier) varmt zalovann.

Personlig så kaster jeg de etter bruk og tar en ny neste gang, men nå tar ikke jeg så mange "kundebiler" for tiden.

Her tenkte jeg selvfølgelig på gule app.pads:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Jeg ville ikke ha blandet voks pads med gummifornyer og metattpolish.. De to siste går i søpla her.. Er så billige så....

Blir nok til at jeg kjøper en grei samling applicator pads når jeg får penger nå ja. Har brukt Meguiar's gule applicator pads til alt som skal applikeres så langt da de ikke koster allverden (49 for fire hos Bilxtra), men hvis metallpolish- og dekkfornyer-pads egentlig skal i bosset etter bruk, så tror jeg dette fort kan bli dyrt (dyrere). :)

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...