Gå til innhold

Glassforsegling, problemer med regnsensor?


Boya

Recommended Posts

Jeg leste et sted et vi kan få problemer med regnsensor på frondtruta dersom en bruker glassforsegling.

Er det noen som har er erfaring med dette. Kan vi bruke glassforsegling på frontruta, men bare unngå det området hvor regnsensoren står, eller vil dette bli feil?

Endret av truhaa
Tilført info i tittel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant nå ut at dette står skrevet i bilens instruksjonsbok (Mitsubishi ASX)

Følgende står i instruksjonsboken:

"Det må heller ikke påføres vannavisende belegg på frondtruten. Regnføleren vil da ikke være istand til å registrere hvor kraftig regnet er, og det kan hende at viskerene ikke lengre vil virke som de skal."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SunDance_Kid

Fant nå ut at dette står skrevet i bilens instruksjonsbok (Mitsubishi ASX)

Følgende står i instruksjonsboken:

"Det må heller ikke påføres vannavisende belegg på frondtruten. Regnføleren vil da ikke være istand til å registrere hvor kraftig regnet er, og det kan hende at viskerene ikke lengre vil virke som de skal."

Tror det står noe lignende i instruksjonsboka på A5'en min, men har lagt på forsegling uten at regnsensoren har blitt merkbart dårligere.

I tilegg, vil du i mange tilfeller ikke bruke vindusviskere med forsegling på heller..;)

Endret av SunDance_Kid
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regnsensoren fungerer fint på min S60 med glassforsegling.

Og for dei som lurer på kvifor ein bruker regnsensor med glassforsegling: Har du høyrt om fartsgrenser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bendiksen

Har en Touran som regnsensoren er helt vill på, hadde tw clearview med det samme jeg henta den så er usikker på hvordan den var før. Det er ganske irriterende fordi den går ikke å slå av, så det er enten spinnvill regnsensor eller kontinuerlig visking.. <_<

2007 Vw Touran 1,9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SurreSnurre

Regnsensoren fungerer fint på min S60 med glassforsegling.

Og for dei som lurer på kvifor ein bruker regnsensor med glassforsegling: Har du høyrt om fartsgrenser?

Fartsgrenser i Enebakk??!! En visk så klampen i bånn her vetdu :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her, en A4, regnsensor har en merkelig oppførsel, unngår man å smøre dette rett over sensoren så bør det funke greit, eller? Jeg er uansett ikke særlig fan av slike forseglingsgreier, så jeg legger ikke på igjen. Fancy når det regner, men dette belegget som du tydlig ser i lav sol når du sveiper visker over ruten i perioden det slites av er irriterende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for mange svar.

På en bil jeg hadde tidligere fikk jeg problemer med at vindusviskerene gjorde store hopp på vinduet når de gikk og lagde et veldig bråk etter at jeg hadde lagt på forsegling. Selv om vindusviskerene var ganske nye, måtte jeg bytte de for å få de til å gå fint.

Har bra erfaring med å ha forsegling på glasstaket (vannet renner bort etter vask), så jeg tror jeg sløyfer frondtruta og tar alt annet av glass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...