Gå til innhold

Mirka DA-maskin fra Mekonomen


Christer

Recommended Posts

  • Moderatorer
Christer

Var på Mekonomen på lørdag for å handle sprayflaske og kluter, og endte opp med sprayflaske, citrusrens, prickbort og en vaffel isteden :D

Ha i bakhodet nå at jeg er helt grønnsak på maskinpolering. Jeg har en tohoders Biltemamaskin (tasmaner) jeg har brukt én gang med de medfølgende jallapadsene, og var ganske usikker på resultatet. Det var jo blankt, men jeg ante ikke om jeg hadde gjort det riktig. Jeg så færre swirls, men noen var det jo igjen etter jobben likevel. Hologrammer visste jeg ikke om at fantes i lakk før nylig da jeg begynte å henge her inne, så det så jeg ikke etter engang. :)

Jeg har nå voldsomme ambisjoner om å lære meg å polere med maskin, men klarer ikke finne ut om jeg skal beholde tasmaneren min eller om jeg skal kjøpe en ny, bedre, lettere, mindre støyende DA-maskin eller en roterende, eller rett og slett begge deler.

Mens jeg var der og bablet bilpleie med betjeningen prøvde de å lure på meg en Mirka DA-maskin til 3300 kroner -20% nyåpnings-/vårtilbudspris. Tilbudet gjaldt bare på lørdag, men de lovet meg en "fordelaktig pris" på et senere tidspunkt (dvs etter lønning).

De har fullt sortiment av backing plates, pads og styr til denne maskinen (sa de), og jeg er jo litt fristet av å ha en lokal pusher av alt jeg trenger sånn at det er kjapt å få tak i ekstrautstyr om det skulle være noe (butikken ligger 7 minutter med effektiv kjøring fra heimen).

Er det noen som har/har prøvd denne maskinen og kan dele erfaringer? Er det i det hele tatt noe å satse på, eller bør jeg heller bruke de ~3000 på en Flex eller Kestrel-maskin? Eller noe annet?

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som mirka har begynt å satse mer på polering i det siste. Mirka er jo generellt sett ikke et billigmerke heller, så regnet med at maskinen skulle være ganske dyr. Polishen deres er visst laget av menzerna, men ikke like god etter det jeg hører. Tviler på at noen her har prøvd maskinen, men du kan jo google litt? :)

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Legg i noe ekstra og heller kjøp scholl da"? Eller den nye flex ;-)

Tja... har jo lyst, men føler liksom ikke at ferdighetene mine kan forsvare å blåse "så lite" som 3k på en maskin. Sitter og sikler på Scholl-pakken hos Scandicshine med Flex-maskin i, dog... med en sånn pakke er mye på plass på en gang.

Mirka ? Trudde de hadde kun maskiner som gikk på luft???? :unsure::huh:

Sannelig om jeg vet.. den på hyllen hos Mekonomen hadde en veldig tydelig strømkabel, hvertfall.

Ligner, men dekselet var orange, mener jeg. Og det fulgte med en 180mm bakplate.

Ser ut som mirka har begynt å satse mer på polering i det siste. Mirka er jo generellt sett ikke et billigmerke heller, så regnet med at maskinen skulle være ganske dyr. Polishen deres er visst laget av menzerna, men ikke like god etter det jeg hører. Tviler på at noen her har prøvd maskinen, men du kan jo google litt? :)

Prøvde å google etter "mirka poleringsmaskin", men fant ikke så mye konkret. En kar på Hamar som skulle selge en for noen år siden (bilforumet.no/bimmer.no), men ellers ikke forferdelig mye... Kan selvsagt prøve igjen. :)

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...