Gå til innhold

Klarer glaze seg med KUN voks på toppen om sommeren?


Chris-520e39

Recommended Posts

Chris-520e39

Hallois!

Tenkte jeg skulle få polert bilen nå snart og har da selvfølgelig et ønske om at den skal se knall ut og være godt beskyttet! Derfor trenger jeg litt råd fra ekspertene :)

Har tilgang til:

Duragloss #501

Ez-Cream Glaze

Petes 53

Etter hva jeg har skjønt bør egentlig glaze ligge i bunn, men ettersom jeg har valgt 501 som inneholder rens vil jo den "spise" opp glazen. Spørsmålet er da om jeg kan legge 501, så Glaze og toppe det med et par lag voks? Dette er selvfølgelig planen for sommerhalvåret, på vinteren blir det nok kun 501 for å spare litt produkter.

Har snakket med flere om dette og får forskjellig svar hver gang :P Duragloss-gutta på DW-forumet mener jeg bør ha:

Ez cream glaze

Duragloss 601

Duragloss 501

Chemical Guys Petes 53

That should work, but only because Ez cream glaze isn't a oil glaze like Megs #7.

Men da må jeg jo kjøpe enda mer enn jeg allerede har! Dessuten gidder jeg ikke betale så himla mye i porto for ett produkt!

Planen jeg har laget er:

Vinter: Duragloss 501 alene for å spare litt produkter

Sommer: Duragloss 501 -> EZ-creme glaze -> Voks, (vil dette funke!?!?)

Chris :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ez Creme Glaze er jo i hovedsak laget for Jetseal..

Så bruk den under en lakkforsegling, som ikke renser lakken.

Husk at hvis overflata er perfekt, så utgjør selv en kjempedyr voks veldig lite :)

Scandicshine Detailer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • Admins
truhaa

Duragloss 501 har såpass emd rens i seg at den gfjerner EZ om du tar den over den, samtidig "trenger" du ikke Duragloss 601 før 501, da 501 er rens og beskyttesle i segt sev og binder seg bra til lakken.

Duragloss 501 + Petes 53 funker supert det, om du skal ha med EZ også vil jeg ta den etter 501 og ikke før..

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...