Gå til innhold
Floppy

Blandingsforhold til skumkanon

Recommended Posts

Floppy    0
Floppy

Hei!

Har kjøpt meg skumkanon og lurer litt på blandingsforhold for å få bra med skum. Har to såper, Glossworkz og maxi suds 2. Har to biler som er nyshinet og påført concorso voks.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Bernhard    2 323
Bernhard

1 cm med såpe i bunnen og lunket vann...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Matti    6
Matti

Jeg tok ca 2 cm med ValetPro Poseidon Carnuba shampoo i FoanCanonen min igår, og bilen er også med Concorso.

Det var vel ikke for mye? Den såpa er ikke sterk akkurat... Beading er tilbake hvertfall :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AndersB    166
AndersB

Jeg tok ca 2 cm med ValetPro Poseidon Carnuba shampoo i FoanCanonen min igår, og bilen er også med Concorso.

Det var vel ikke for mye? Den såpa er ikke sterk akkurat... Beading er tilbake hvertfall :)

I bøttevask skal man bruke mye VP poseidon iforhold til andre såper, tror neppe 2cm i canonen er for sterkt :)

Den såpa legger igjen litt beadende effekt, og skummer ikke så bra(ihvertfall i forhold til maxisuds og citrusW&G) Hvordan ble skummet?

Endret av AndersB

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Matti    6
Matti

I bøttevask skal man bruke mye VP poseidon iforhold til andre såper, tror neppe 2cm i canonen er for sterkt  :)  

Den såpa legger igjen litt beadende effekt, og skummer ikke så bra(ihvertfall i forhold til maxisuds og citrusW&G) Hvordan ble skummet? 

Glemte å ta bilde, men skummet ble faktsik veldig bra. Jeg fylte som sagt ca 2cm, kanskje bitte litt mer, og fylte litt over 3/4 deler av flaska med lunket vann.

Overraskende bra skum faktisk... Var gøy å se på :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AndersB    166
AndersB

Glemte å ta bilde, men skummet ble faktsik veldig bra. Jeg fylte som sagt ca 2cm, kanskje bitte litt mer, og fylte litt over 3/4 deler av flaska med lunket vann.

Overraskende bra skum faktisk... Var gøy å se på :P

Hmm, Skal prøves! :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Knutis    756
Knutis
Matti    6
Matti

Hmm, Skal prøves! :)

Ja, har du sånn pumpe til de 5l flaskene... Så tar du ja, 4-5 sånne pump, og fyller med lunket vann.

Morsom skum, ikke sånn tykk som sitter på bilen lenge... Men tykk nok :)

Det kom noe sånt, bare at min holdt seg litt lenger på bilen enn hans...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Bjerknez    175
Bjerknez

1 cm. og resten vann (lunket) gir bra med skum fra CG CWG og Maxi Sudds II vertfall.

Men har funnet ut at det er bedre å blande sterkere enn dette i skumkannonen og heller skru ned på blandingsskruen. Da får du en litt mer tyntflytende skum som renner inn i alle kriker og kroker, samt at såpeblandingen holder seg sterk nok til å ta den meste møkka.

2cm. og resten lunket vann samt blandingskruen sån ca. på midten funker bra for meg. Er bilen ekstra skitten, så tar jeg også en "dert" med Surfex HD oppi.

Mange mener at skummet man får på noen selvvaskeannlegg er veldig sterk og stripper beskyttelsen ganske kjapt. Men skummengden på disse annleggene imponerer ingen. Dermed så er ikke mye skum synonymt meg høy effekt.

Har selv testet med 2cm. CWG og resten lunket vann med blandingskruen på max, og da fikk jeg (faktisk) ca. 1cm. med tykt skum som nermest rullet nedover sidene som små snøballer. Problemet var at skummet var så tykt at det ikke rant inn i kriker og kroker, og derfor måtte jeg gjøre det en gang til med litt mer jordnær blanding.

Når sommeren nermer seg, så skal jeg teste en ganske så sterk blanding i skumkannonen med Surfex HD. Jeg tipper skummet ikke blir all verden, men jeg anntar det renser veldig bra... (?)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Bjørgvin    4
Bjørgvin

Husk at skiten løser seg ved at den blir våt/fuktet. Da hjelper det ikke om man blåser på knusktørt barberskum. Bare en teori jeg bruker. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Bjerknez    175
Bjerknez

Husk at skiten løser seg ved at den blir våt/fuktet. Da hjelper det ikke om man blåser på knusktørt barberskum. Bare en teori jeg bruker. :)

Er ikke bare teori det gitt.. Ren og skjær fakta :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Roybenz    0
Roybenz

Jeg prøvde med ren maxi suds 2 oppi, og måtte skru ganske lenge på justeringsskruen mot maks før det kom skum, men innbiler meg at den blir for sterk når jeg har i ren såpe oppi.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
truhaa    1 520
truhaa

Tråd ryddet.

Er spørsmål for dumt gå til neste tråd :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig