Hans Wilhelm

Produkter til roterende for en nybeggyner

Har bestemt meg for å kjøpe en roterende maskin så snart jeg finner ett sted som har en som er good value for money. I den forbindelse trenger jeg jo også produkter... Har ett ønske om til og begynne med holde meg til ett merke slik at jeg kan lære meg å kjenne serien. Tenkte da noe slikt som dette.

Meguiar's Mirror Glaze #105 Ultra Cut Compound

Meguiar's Mirror Glaze #80 Speed Glaze

Meguiar's Soft Buff 2.0, blå, lilla og gul

Meguiar's Mirror Glaze #16 Paste Wax

Tenkte også å handle enn mindre bakplate med pads for å komme til flere steder.

Tenkte å handle på shinearma.

Skal bruke på forskjellige biler, og er som sagt ROOKIE, så tenkte å begrense antall produkter til å begynne med.

Innspill eller forslag til annet? Noe som mangler?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

M105 kan være litt tricky å lære seg, den er veldig fort "oppbrukt", så det kan hende som nybegynner at S03GOLD eller M95 er enklere å starte med..

MG#80 kan er bra, men tar lang tid å bryte ned. Selv er jeg veldig, veldig glad i Menzerna 106Fa og Meguiars M205 - men Scholl S30+ er også fin! Ellers kan jo de nye produktene fra Wolf's være gode.. Han som selger de er veldig dyktig (Apollo auto), så jeg regner med at det er gode saker. Jeg skal prøve det snart på min egen bil :)

Her står det litt om produktene, det står også samme info på http://www.detailingworld.co.uk/forum/showthread.php?t=194041 eller http://www.polishedbliss.co.uk/acatalog/wolfs-chemicals-car-care-and-detailing-products.html

Voksen er god og putene er gode, men jeg synes 2.0 er litt for store, de forrige passet meg bedre. Ellers synes jeg at Hexologic-putene er gode, det samme er Hydro Tech-pads

Håper dette hjalp deg litt på vei

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sier bare 3M grøn - gul - blå med tilhørende pads.

Selges nesten over alt, så skulle du gå tom så finnes det som regel en lakk butikk i nærheten som kan hjelpe deg.

Sjekk link for grei oversikt over hvilke produkt pad comboer som passer til de forskjellige stegene av korrigeringen.

- http://multimedia.3m.com/mws/mediawebserver?mwsId=SSSSSu7zK1fslxtUnx_Bn8mZev7qe17zHvTSevTSeSSSSSS--&fn=NO%20-%20colour%20code%202%20page%20lr.pdf

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Man bruker noe over den blå til slutt da, eller holder det?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg vil også anbefale scholl serien :-)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilke varianter bør man ha for å ha ett greit utvalg fra Scholl?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Man bruker noe over den blå til slutt da, eller holder det?

Den blå 3M polishen er en swirl / hollogram remover uten fillere i seg så den trenger en voks eller sealer på toppen.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilke varianter bør man ha for å ha ett greit utvalg fra Scholl?

S03Gold, S17 og S30 dekker vel det meste :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive