Gå til innhold
Simen

Vaskemiddel til MF kluter - bør jeg investere?

Recommended Posts

Simen    1 317
Simen

Av mikrofiberkluter bruker jeg for tiden Eurow Shag Weave fra Shinearama og er veldig fornøyd med dem så jeg har tenkt til å fortsette med det. :) Men jeg lurer på en ting angående vask...

3105005.jpg

...når jeg fikk disse så var de sykt myke og gode, helt klart utrolig skånsomme mot lakk osv. Men etter å ha fjerna masse voks og sånt så måtte jeg jo vaske de jeg hadde brukt. Da vaska jeg de på 40 eller 60 grader (husker ikke), med MILO og uten skyllemiddel (vaska tilogmed ut av den man tar det i). Men etterpå var de ikke så myke og gode lenger. Eller, de var fortsatt myke og helt ok, men det ble en stor forandring.

Spørsmålet mitt er jo da: Er de fortsatt like skånsomme? :unsure:

Og hvor mange vask tåler de før de er "oppbrukt"?

Og som tittelen sier, bør jeg investere i f.eks. denne? ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Michael    402
Michael

Du kan nok kjøpe en slik ja. Er klutene svært møkkete kan du først la dem ligge i bløt en liten stund i en bøtte med varmt og litt CG MF Rejuvinator.

Mikrofiber er forbruksvare, akkurat som alle andre produkter, så de vil med tiden trenge en utskiftning.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Simen    1 317
Simen

Men de er vel fortsatt skånsomme nok til å ikke lage 'swirls'? :) Får bestille sånt middel jeg da. Thanks!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Dr_S    129
Dr_S

Søk og du vil få svar ;)

Selv anbefaler jeg Sonus der wunder wasche..har også testet Stjärnagloss sin, men neste gang blir det nok Chemical Guys sin rens i gallonsize ja :)

Hvis du ikke skal vaske i maskin, er Zalo i bøtte med varmt vann gull :)

Endret av Dr_S

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AcciDabbi    43
AcciDabbi

Microfiber kan vaskes som kok-vask.. (95grader)

Sammen med CG MR så vil nok dette bli myye bedre enn om du vasker på 40/60 grader ettersom at til varmere det blir, desto mere skitt forsvinner :thumbs:

Ambefaler å lese denne linken som Dennis skrev for en tid tilbake siden.. B)

Endret av AcciDabbi

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Hagen    0
Hagen

Jeg har de samme MFene selv og jeg vasker på 95 grader med milo og uten skyllemiddel, mine er fortsatt like fine :P

Endret av Hagen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Knutis    754
Knutis

Jeg kjøpte CG sin i gallon, men det er noe av det mest bortkastede jeg har gjort. Merker ingen forskjell fra Milo.

Om noe må jeg vaske klutene på høyere temp med CG for at de skal bli helt rene.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Lyssand    381
Lyssand

Jeg vasker mine microfiberkluter først i en bøtte med surfex hd. Dette trekker mye drit ut av klutene. Så vasker jeg i maskin på 30grader med CG sitt vaske stoff.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Odd-M    25
Odd-M

Jeg kjøpte CG sin i gallon, men det er noe av det mest bortkastede jeg har gjort. Merker ingen forskjell fra Milo.

Om noe må jeg vaske klutene på høyere temp med CG for at de skal bli helt rene.

Sjekk literprisen på Milo, så er det kanskje ikke så dårlig butikk likevel.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AndersB    166
AndersB

Ta de i tørketrommelen i 5-15 min før de henges til tørk, da blir de skikkelig flluffy og gode.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Knutis    754
Knutis

Sjekk literprisen på Milo, så er det kanskje ikke så dårlig butikk likevel.

Vel.. rent økonomisk sett må du da regne inn det økte strømforbruket mtp å kjøre på høyere temp, samt at der det ofte holder med en skvett milo, må jeg bruke mange korker CG rejuvenator.

Milo kan også kjøpes på butikken ved behov, CG må bestilles og betales frakt på. Sålenge produktet ikke er mye bedre ser jeg rett og slett ikke vitsen.

Så denne bestiller jeg nok ikke igjen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Odd-M    25
Odd-M

Har ikke helt samme erfaring som deg vedrørende temp, men det får så være. Mine tørkehåndklær blir litt "vanntette" av Omo og Milo. CG MR gjør at de absorberer bedre. Hvis MF er skitten pleier jeg å legge dem i en bøtte med CG MR og vann over natta. Liten skylling og rett i maskinen så blir de i allefall rene og fine igjen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Simen    1 317
Simen

Hmmm her var det litt forskjellige erfaringer og preferanser ja. Tror jeg bare fortsetter med milo jeg, rett og slett ;) Men kan jo også prøve å legge i vann med f.eks. Zalo da :) Og da tar jeg bare så varmt vann som mulig fra springen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Mad_K    20
Mad_K

Jeg bruker bare vanlig flytende vaskemiddel (OMO/Ariel) og 90graders bomullsprogram. Blir som nye hver gang :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Terjeo    112
Terjeo

Har ikke helt samme erfaring som deg vedrørende temp, men det får så være. Mine tørkehåndklær blir litt "vanntette" av Omo og Milo. CG MR gjør at de absorberer bedre. Hvis MF er skitten pleier jeg å legge dem i en bøtte med CG MR og vann over natta. Liten skylling og rett i maskinen så blir de i allefall rene og fine igjen.

Omo er jo død for microfiber, og det står vel også på en god del steder her.

bruker CG sin og er veldig fornøyd selv, 5-10 min i tørketrommel etter vask er heller ikke dumt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Tina    11
Tina

Legger mine i varmtvann med Surfex i noen timer, før jeg vaske de på 60 med Milo. De fleste (som ikke er ekstremt skitne) blir noenlunde bra igjen. Hadde tenkt å kjøpe CG MR, men de var utsolgt den gangen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Mighty    271
Mighty

Alltid bløtlegging i surfex mix før vask. Da blir de alltid rene og myke. Er flere tråder her inne der dette blir diskutert :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AcciDabbi    43
AcciDabbi

Hvordan blander dere Surfex HD når dere legger til bløtlegging?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Magnus    2
Magnus

Vasker de på 95 gr. kokvask med flytende Neutral. 10 min i skånsom tørketrommel etterpå gjør de superdigge, fluffy, statiske, fine og knusktørre.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Lyssand    381
Lyssand

Hvordan blander dere Surfex HD når dere legger til bløtlegging?

Jeg pleier å pumpe en 6-8 pump med gallon-pumpene, og så en god del vann. (spørs hvor mange microfiberkluter jeg skal vaske om gangen. Pleier å dekke alle microfibrene med vann). Knar så klutene en del i bøtta, før jeg skyller de grundig med rent vann, og så går de i vaskemaskinen. Dette er min måte å gjøre dette på B)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Detailers Club Norway

© Detailers Club Norway AS siden 2007

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra grunnleggende vask, til tips om hvordan du skal få akkurat din bil til å bli så blank som mulig