Gå til innhold

Hvilken vaskehanske fra Scandic Shine?


Simen

  

69 medlemmer har stemt

  1. 1. Hvilken ville du valgt?

    • Bernhard's Mitt
    • Mother's Lammeull Vaskehanske
    • Vaskehanske i Chenile
    • Ny vaskehanske i lammeull


Recommended Posts

hmsilset

De fleste er meget gode og sterke om de behandles riktig :) Er uansett forskjellige meninger.grønn chenille er den eneste jeg liker godt.For ekstra skånsom vask føler jeg bernhards mitt er bra.La den tørke etter bruk.ikke legg den i en pose eller andre plasser med dårlig luft.Går fort i stykker om den ligger våt i 5 dager hver gang.

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg stemte på mothers , føler dem er mer skånsom til min sensitive (myke) lakk enn chenille mitten men det er kun disse to jeg har prøvt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Simen

Hittil ser det ut til at det blir Mother's på meg. Men fortsett og stem så får vi se, chenile-hansken er bare 4 stemmer unna. ;)

Haha jeg ser også at Bernhard stemte på Bernhard's Mitt :fun:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Simen

Tror ikke de 11 som har stemt på den hadde gjort det om de hadde erfart det samme men. Sikker på at du gjorde det rett?

Brukte du sentrifugering?

Endret av Simen
  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er litt delte meninger på forumet om Mothers hansken. Noen har dårlige erfaringer med at den går i oppløsning. Jeg personlig har bare gode erfaringer og har en Mothers hanske som er godt over ett år gammel og brukt hver eneste gang jeg har vasket bil og den er like fin enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vasket den på 40grader med milo uten tøymyker. Det stemmer at jeg brukte sentrifugen, dog bare på 400.. Kan det være grunnen til at den ikke varte lengere en den gjorde?

Kenneth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stemte Bernhard's. Har prøvd både Mother's og Bernard's og må si jeg foretrekker sistnevnte. Den første Mother's-hansken jeg kjøpte måtte kastes etter to vask. På det tidspunktet var halvparten av ulla borte. Den siste Mother's mitten fungerer dog veldig bra enda, men jeg trekker mot Bernhard's.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Simen

vaskehanske i chenile, fordi det er den eneste jeg har prøvd ;)

Men du er også fornøyd med denne? :)

Nå er altså stillingen 15-14 til Mother's bare, og hvis chenile-hansken er så jevngod med den så kan det hende jeg bestiller den iogmed at jeg også trenger såpe og bøtte, og sparer da litt på å kjøpe denne pakken. ;) (såpen skal visstnok også være bra ifølge noen her inne!)

Men jeg lurer på en ting. Vaskehansken jeg har fra før av er en Turtle Wax mikrofiberhanske som ser slik ut:

IMG_7188.jpg

^ Minner den litt om den gule i chenile? Den er jo også av mikrofiber og har tilsynelatende ganske lik form...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AndersB

IMG_7188.jpg

You nazi! :lol:  Men ja, disse er nok helt like sett bort ifra fargen og at det er turtleW. 

Hvis du skal ha bøtte og såpe kan du jo spørre pent om han kan bytte ut chenille-hansken i den pakken med en mothers, så har du begge typer, kjekt å ha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vaskehansker av lammeull skal/bør strengt tatt ikke vaskes i maskin, da kan de fort bli ødelagt.

Så jeg synes det blir litt enklere med chenille hansker, også har jeg aldri fått helt sansen for ullhanskene selv om det er mange som ikke klarer seg uten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Simen

You nazi! :lol:  Men ja, disse er nok helt like sett bort ifra fargen og at det er turtleW. 

Hvis du skal ha bøtte og såpe kan du jo spørre pent om han kan bytte ut chenille-hansken i den pakken med en mothers, så har du begge typer, kjekt å ha!

Nazi, jeg?? :lol:

Menneh, den turtlewax-hansken virker ikke som at er av like god kvalitet desverre, den har revna litt og mista masse "hår" etter bare noen få vask. Så tror jeg går for chenile-hansken. ;) Kan heller bruke TW-hansken til felger og sånt. Men er mulig jeg bestiller både den pakka og Mother's. Stillinga er jo 15-15 nå :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menneh, den turtlewax-hansken virker ikke som at er av like god kvalitet desverre, den har revna litt og mista masse "hår" etter bare noen få vask. Så tror jeg går for chenile-hansken. ;) Kan heller bruke TW-hansken til felger og sånt. Men er mulig jeg bestiller både den pakka og Mother's. Stillinga er jo 15-15 nå :D

Det beste er jo ofte å prøve litt forskjellig for å finne ut hva du liker ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...