Gå til innhold

Hitachi polermaskin e.l, kjøpe hvor?


Hans Wilhelm

Recommended Posts

Hans Wilhelm

Har bestemt meg for å kjøpe en roterende polermaskin. Testet en Hitachi SP 18 idag. Virker bra for meg.

Noen som har forslag til hvor kjøpe den eller tilsvarende til en greit pris?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Nope, og ikke minst en kanonbra maskin..

Min har gått ca 1100 timer nå, det eneste problemet jeg har hatt er ledningsbrudd som har skjedd bare 1 gang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer i Bernhard her som sier det er en bra maskin. Min har vel ikke samme timetallet men virker veldig robust.

Kjøpte brukt her på forumet. Hadde noe gnister som ikke lot seg forklare med slitte børster (de var som nye). Snakket med et lokalt serviceverksted og vips så var alt i orden på garantien. Overslag i motoren var grunnen. Etter dette går den som en drøm :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

F34Johnny

Kan denne være ett alternativ? http://www.xn--verkty-fya.no/polermaskin

Ikke viktig for meg hvilket merke det er, men ønsker en som er bra til hobbybruk, og ikke for dyr. Gjerne +/- 2k.

Det er vell flere her som har litt erfaring med MILWAUKEE maskiner, jeg vet at den ene som jeg har sett hadde avtakbar kabel.

Jeg har selv Hitatchi sp18va og den fungerer greit nokk for meg, og jeg fikk en god pris, gode bakplater og pads er vell så viktig for opplevelsen av maskinen for en som bare kose polerer.

Under mer like pris forhold hadde jeg tatt Makita da den virker litt mer raffinert i mekanikken, men når jeg kjøpte var differansen på over 2000kr i Hitatchi favør så valget var lett.

Så min oppsummering er Hitatchi SP18VA med bakplate fra 3M eller meguiars so1o og med pads fra megs eller 3M fungerer gulle godt.

Men mange her liker jo også Scholl men det har jeg ikke prøvd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans Wilhelm

Tanken var en rimelig maskin med 3 typer pads og et par varianter av Meg sin proff serie, 80 og 105(?), sammen med en mindre bakplate til trangere områder. Men finner fremdeles ingen steder som selger Hitachien. Ihvertfall ikke på nett hvor de oppgir pris. Om maskinen koster 2 eller 3k er ikke så viktig, bare det er bra value for money :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

F34Johnny

Tanken var en rimelig maskin med 3 typer pads og et par varianter av Meg sin proff serie, 80 og 105(?), sammen med en mindre bakplate til trangere områder. Men finner fremdeles ingen steder som selger Hitachien. Ihvertfall ikke på nett hvor de oppgir pris. Om maskinen koster 2 eller 3k er ikke så viktig, bare det er bra value for money :-)

Er det ingen sjapper som selger hitachi i ditt området? For normalt er ikke poler maskiner lagervare på mange butikker og må derfor bestilles.

Jeg lette lenge her i Stavanger Sandnes område før jeg fant maskinen til en grei pris, Bil lakk butikkene hadde men de var dyrisk overpriset, over 5000 for en makita, og det var uaktuelt.

Veldig vanskelig å slå de store byggevarekjedene på pris når de har kampanje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans Wilhelm

Har jo ikke tid til å vente på kampanje når jeg har bestemt meg... Vil jo helst ha den i morgen :D , men får vel se litt hva som dukker opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...