Gå til innhold

Hvilken rensemaskin anbefaler folket.


F34Johnny

Recommended Posts

F34Johnny

Jeg går litt å lurer på å kjøpe en rense maskin, men den må kunne brukes både i bilen og i heimen.

Jeg har et hus fra midten på 80 tallet og en kone som liker tepper, så det er vell ca 60 kvadratmeter tepper i huset totalt som skulle renses samt møbler + settfølgelig bilen

Maskinen forsøkes solgt inn til fruen som noe vi trenger i heimen. :P

Alle forslag mottas med takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foma Mimo er jo en gjenganger her på forumet, har ikke prøvd den selv men er mange som er fornøyd med den. Ellers så har du jo en litt "proffere" utgave igjen som heter Combivac. Sikkert flere brukere her på forumet som kan dele sine erfaringer med dem ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tommy

Har foma combivac, og er meget fornøyd. Du får den bl.a hos west elektroverksted på åsen.

Tommy

 

TOMMY'S CAR SPA FOUNDER
SWISSVAX CERTIFIED DETAILER

SWISSVAX CERTIFIED INSTRUCTOR

DCN APPROVED DETAILER

2017 RUPES AMBASSADOR

RUPES ADVANCED LEVEL INSTRUCTOR


Tommy's CAR SPA (facebook)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

F34Johnny

Foma Mimo er jo en gjenganger her på forumet, har ikke prøvd den selv men er mange som er fornøyd med den. Ellers så har du jo en litt "proffere" utgave igjen som heter Combivac. Sikkert flere brukere her på forumet som kan dele sine erfaringer med dem ;)

Ja det var det jeg håpet.

Har nå sittet på nettet å lest litt om de to nevnte foma maskinene og dataene virker veldig like, med unntak av størrelsen på vanntankene.

Håper noen kan bla si noe om medfølgende utstyr, da det jeg har funnet av nett info sier lite om det.

Det som bla er interessant er utstyr til tepperens i heimen er bedre på eks Combivac.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barcelona

Ja det var det jeg håpet.

Har nå sittet på nettet å lest litt om de to nevnte foma maskinene og dataene virker veldig like, med unntak av størrelsen på vanntankene.

Håper noen kan bla si noe om medfølgende utstyr, da det jeg har funnet av nett info sier lite om det.

Det som bla er interessant er utstyr til tepperens i heimen er bedre på eks Combivac.

Jeg kjøpte en Foma Combivac i forrige uke, og det var et hav med ekstrautstyr som fulgte med. Når det gjelder støvsugeren så fulgte alt som normalt medfølger en ordinær støvsuger. Det var også med en stk støvsugerpose for de som ønsker å bruke den.

Når det gjelder våtsuging så var det mange munnstykker som fulgte med. Et smalt, et medium og et bredt et som er beregnet på å tørke opp vannsøl med.

I tillegg så fulgte det med 1 liter skumdemper og 1 liter renseveske.

Det var også med 2 slanger, 1 på et par meter, og en lang jævel som gudene vet hvor lang er. Det følger også med et veggfeste.

Det kan godt hende jeg har glemt av noe i farten, for det krydde av småposer i esken.. Den ble forresten kjøpt til kampanjepris for 3500,- u mva hos forhandleren i Trondheim, som jeg selvfølgelig ikke kommer på navnet på.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

2013: Mercedes-Benz A180 AMG

2013: Kawasaki Z1000 SX

2007:Harley Davidson Dyna Wide Glide Custom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bilmagikeren

Ville kjøpt rensemaskin om du først skal investere.. Jeg bruker iallefall mye lenger tid på rensing om jeg bruker våtsuger og sprayflaske. Blir også ganske sliten i hånda etter en tid. Ikke noe å lure på! Foma mimo(du har sikkert vanlig støvsuger) ev rensemaskin fra scandicshine.

cocos

Min bilpleielogg

 

Bilmagikeren 

 

https://www.facebook.com/pages/Bilmagikeren/577147932314148     Kikk gjerne innom å se om du vil:)

 

Swissvax certified detailer

 

Scandicshine autorisert detailer

Scholl Consepts certified detailer

Mitchell and King approved detailer

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Simen

Latskap! :D Jeg sier SPAR DE PENGA...

Dette brukte jeg ikke lange stunda på, og var ikke spesielt

slitsomt heller (utenom å stå litt krombøyd med ryggen):

Før...

bilde7.jpg

Etter...

bilde3.jpg

bilde2.jpg

Ble jo som ny!

Edit: TS, du får jo velge selv hva du gjør, men jeg er hvertfall ikke i tvil om at dette funker gull! Alt jeg trengte var green clean + tekstilbørste og våtsugeren. :)

BilXtra sin har også kraftigere motor enn den på Scandic Shine - eneste store forskjellen jeg ser er vel tankene og prisen, rengjøringsmaskinen koster 2700 spenn mer. :blink: (og nei, jeg jobber ikke på BilXtra :lol: )

Endret av Simen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Simen

Brukte du vann for å få sugd opp restene etter Green Clean da?

Hmmm nei jeg sugde bare opp alt vannet som var blanda ut 1:15 med GC. Åssen det? Ble jo bra, og den lille fukten som ble igjen tørka fort. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Lønner seg å gå over med rent vann etterpå for å få opp såperester, og da går man fort lei av en våtstøvsuger ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Simen

Yeye, gjør det neste gang da. :) Får satse på at det ikke er noen fare nå siden GC er miljøvennlig og vannbasert? ;)

Endret av Simen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

bilmagikeren

Om du går over en gang til med rikelig lunket vann, tipper jeg du får med deg enda mere.. Det er ikke noe problem å bruke våtsuger, det er jo samme prinsippet som rensemaskin, men om du skal "skylle" noen ganger med renseflaske kan du bli litt sliten i hånda, uten at du blir sykemeldt av den grunn. Men om du skal ta et par biler,(seter,matter,tepper,tak) tipper jeg du ønsker deg en rensemaskin:) Ikke sikkert alle er enige og om man er student el ikke har lyst til å investere er det bare å druse på med Apc-børste-rent vann og våtsuger, det blir reint uansett:)

Min bilpleielogg

 

Bilmagikeren 

 

https://www.facebook.com/pages/Bilmagikeren/577147932314148     Kikk gjerne innom å se om du vil:)

 

Swissvax certified detailer

 

Scandicshine autorisert detailer

Scholl Consepts certified detailer

Mitchell and King approved detailer

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

F34Johnny

Har foma combivac, og er meget fornøyd. Du får den bl.a hos west elektroverksted på åsen.

Skall sjekk på west elektroverksted Tommy. Jeg vet også at maskin teknikk og Tore Vagle på Sandnes selger Foma.

Jeg har vanlig støvsuger, så det er en rensemaskin med mulighet for etterskylling med rent vann som er interessant, siden flere av elite detailerne anbefaler dette.

Det ser ut som det er foma folket bruker, noe som jeg settfølgelig har sett i tråder gjennom de siste åra.

For de som har hatt erfaring med foma maskinene over tid, virker maskinen driftsikker?

Er det noen som har erfaring med andre maskiner.

Hvis noen forhandlere har forslag eller tilbud så mottas de med takk enten her i tråden eller på PM,

Takker for innspill så langt, men fyr løs med ideer rundt emnet. ;)

Endret av E46Johnny
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Har brukt Combivacen min på maaaaaaaaaaaaaaaaaange biler nå og den fungerer like fint enda :) Vedlikehold er viktig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

F34Johnny

Har brukt Combivacen min på maaaaaaaaaaaaaaaaaange biler nå og den fungerer like fint enda :) Vedlikehold er viktig :)

Poster du noen tips Bernhard.

Eller kanskje en tips tråd som er lett å finne igjen, eks en stikki hadde vært nice. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
F34Johnny

Da ble det foma combivac på meg folkens. :D

Bestilt i dag og forhåpentlig levering over helgen for å få "billigere" frakt.

Jeg fikk en grei pris hos maskinteknikk, siden jobben min handler en del utstyr derifra.

Det som bla ble utslagsgivende for meg var at combivacen har by pass kjøling av motoren, noe som skall redusere faren for at motoren går varm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

F34Johnny

Skal også ha rensemaskin, heller mot Mimo nå. Har ikke tepper i huset, men en sofa som kidsa søler på og 2 biler som har stoffinteriør...

Jeg hadde vell og helt mot mimo hvis det ikke var for teppene i huse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...