Erik S

Shell skaper konkurranse for detailere

Sendte en henvendelse til Shell og en del andre bensinstasjonkjeder fordi jeg var interessert i å vite hvilken type avfetting de benyttet på sine anlegg. Dette var egentlig bare litt for min egen interesse sin del, og at jeg ønsker å vite om LSP`en ligger i avløpet etter vask hvis jeg en gang kom i en situasjon hvor jeg måtte pine meg gjennom en børsteløs vask i maskin.

Her er svaret fra Shell og deres leverandør; WashTec. Jeg måtte bare dele det med noen likesinnede :P

Alle vaskeprogrammene til Shell er med en vannbasert micro emulsjon ( kjemisk forvask) Den i seg selv løser fett. Så med gjentatt bruk av slike programmer, vil voksede biler gradvis bli vasket av.

Derfor har Shell Perfekt Shine som innholder det patenterte produktet ShineTecs, som igjen påfører ny acrylicpolymer, maserer den inn med myke SofTecs børster. ShinTec ved opptørking som herder seg inn i lakken, og beskytter den videre med en effekt opptil en hel mnd etter bare 1 vask.

Oftere bruk av dette programmet forsterker denne effekten til en glans som er helt unik og på samme høyden som manuelt polerte lakker.

Fint skal det være!

Det lukter konkurranse dette :P , eller kanskje ikke...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

He he he. Noe må de jo si for å selge en vask.

Hadde vært gøy og tatt en helt splitter ny svart bil, kjørt den 1 uke eller to for så og ta en vask i denne maskinen.

Det hadde blitt mange riper det. :lol:

Har sett dette selv med en svart A3. Ikkje bra!!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det hadde dog vært fantastisk om slike maskiner faktisk var bra.

vil voksede biler gradvis bli vasket av.

He he, litt pirk men.. høres ut som bilen gradvis blir med i avløpet.. del for del... B)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vasken deres er på høyde med manuelt polerte lakker ja... :) Ikke verst!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Husker i vinter en eller annen gang. Da tok vi bilen vår i en automat på shell :blush:

Dagen etter når jeg så bilen i godt lys, var den full av swirls. På forhånd var det minimalt med swirls....

Dette var da en svart bil, slik at det syntes bedre.

Det var forresten den dagen jeg begynte å tenke at noe må gjøres annerledes ^_^

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe, Hvis man begynner å legge merke til det så nevnes order "patentert" i de fleste reklamer. Det vil jo bare si at det er en slags "copyright" på oppskriften dems. Hehe

Jeg ble sjokkert når jeg sto på Shell tempokrysset i Sandefjord 16 mai. Da var det lang kø på vaskemaskinen, å det var kun nye og dyre biler. Mens på selvvasken stod dem med billigere og eldre biler å vasket for hånd.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ble sjokkert når jeg sto på Shell tempokrysset i Sandefjord 16 mai. Da var det lang kø på vaskemaskinen, å det var kun nye og dyre biler. Mens på selvvasken stod dem med billigere og eldre biler å vasket for hånd.

Ja, har sett det flere ganger jeg å.

Er vel kanskje sånn at de med dyre biler kjøper dem for å vise seg fram, og ikke tenker noe på bilpleie. De skal jo ikke ha bilene mer enn noen måneder, så de tenker vel at de problemene kan de neste ta seg av.......

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tror også det er mange som ikke er klar over det desverre. :(

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, har sett det flere ganger jeg å.

Er vel kanskje sånn at de med dyre biler kjøper dem for å vise seg fram, og ikke tenker noe på bilpleie. De skal jo ikke ha bilene mer enn noen måneder, så de tenker vel at de problemene kan de neste ta seg av.......

Det er nok sånn dem tenker ja, men merkelig at de ikke skjønner det når dem ser bilen i daglys dagen etter.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Shell børsteløs funka knall til det jeg brukte det til sist, fjerne LSP og vindusforsegling :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive