Gå til innhold

Swissvax shield etter meguiar polish


mandresen

Recommended Posts

mandresen

Hei

Jeg har brukt Meguiars step 1, 2 og 3 på bilene mine i høst etterfulgt av voksen blue velvet, og er fornøyd med resultatet.

Spørsmålet nå når jeg skal kjøpe meg ny voks og lest litt mer her inne på forumet er om Swissvax shield kan brukes etter meguiars sine step 1,2 og 3 produkter?

Ser at swissvax anbefaler cleaner fluid før voksing, men det er en slags polish det eller? som da erstatter step 1, 2 og 3.

Noen erfaringer

Takker for svar

MVH

Martin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AcciDabbi

Hvis du bruker CleanerFluid etter dette vil du nok fjerne Step3 i Meg's serie.. CF er vel ment for å rense lakken godt før voksen skal påføres.. Pluss at den legger igjen oljer som er bra for SwissWax sine produkter.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kris1986

Er ikke vits å bruke 1,2 og CF

1 (og 2) deretter Shield

CF deretter shield

Like godt resultat og mye mindre jobb mener jeg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pluss at den legger igjen oljer som er bra for SwissWax sine produkter.. :)

Den inneholder oljer som tørr, ubehandlet lakk trekker til seg, oljer utenpå lakken er ikke positivt for noen voks, Swissvax eller andre.

Cleaner fluid er en kjemisk lakkrens.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mandresen

Hmm, her var det sprikende anbefalinger, det skal ikke være lett detta :-)

Men egentlig så holder det med CF etterfulgt av Shield (selvføgelig etter en grundig vask og avfetting og clay)

Alternativt så bruker jeg step 1 og 2 etterfulgt av Shield (altså ikke CF)

Så det er ikke problem og kombinere Meguiars og Shield?

Martin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AcciDabbi

Hehe, ok.. Et lite sammendrag.. :P

Alle SwissWax sine vokser skal bli bedre og får bedre holdbarhet om du bruker CF, så CF er veldig greit å ha ;)

.Bruker du CF Pro så kan jo denne brukes sammen med maskin og jeg ville kansje tro at du da kan droppe både Step1 og 2. Er usikker på hvor grove disse to er men det kan sikkert en anne svare på..

Det kommer helt ann på hvor mye bilen skal korrigeres.. Etter hva jeg har oppfattet så er det ikke mye slipe-middler i Meg's 3-step serie, men den fyller opp riper slik at det ser ut som det forsvinner.

Skal du bruke maskin så hadde jeg kjøpt CF Pro og bare droppa Step 1 og 2 :)

(Litt misvisende de 2 første svarene mine siden jeg leste litt feil på spørsmålet ditt første gang :P )

Endret av AcciDabbi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

DC Step 1 + CF + Shield ... :)

Funker snus..

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...