Hans Marius

Polere på lykter av glass eller plast?

Er det noen som har prøvd å polere frem/bak lykter i enten glass eller plast med roterende eller DA maskin som har fått et bra resultat? Har litt riper i plast lyktene mine, og har prøvd å bruke Meguiars Plast X på dem, de ble helt klart bedre, både klarere og så ikke så godt ripene i dem. Men er det mulig å polere for å få vekk riper? Og siden det ikke funker med Plast X på glass lykter, hadde det vært nyttig å kunne bruke maskin på dem... Eventuelt, hva slags produkt kan brukes, og hvor stor pad?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

3m glass cleaner and polish combo er helt rå!

Først cleaner på grov pad, så polish på polish pad. Blir som nye lykter, hvertfall på omegaen :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Er det noen som har prøvd å polere frem/bak lykter i enten glass eller plast med roterende eller DA maskin som har fått et bra resultat? Har litt riper i plast lyktene mine, og har prøvd å bruke Meguiars Plast X på dem, de ble helt klart bedre, både klarere og så ikke så godt ripene i dem. Men er det mulig å polere for å få vekk riper? Og siden det ikke funker med Plast X på glass lykter, hadde det vært nyttig å kunne bruke maskin på dem... Eventuelt, hva slags produkt kan brukes, og hvor stor pad?

Skal funke bra med vanlig polish på glass. Samme framgangsmetode som på lakk, men kanskje litt mer aggressivt. Har ikke prøvd selv! Kan være lurt å bruke en 4" pad eller lignende.. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Går det ann å bruke enten Meguiar's # 80, 83 eller 85? Hadde håpet jeg kunne gjøre dette uten å kjøpe noe ekstra... Har også bare 8" pad, men det skjønner jeg jo at kan bli litt "knotete" å bruke!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Går det ann å bruke enten Meguiar's # 80, 83 eller 85? Hadde håpet jeg kunne gjøre dette uten å kjøpe noe ekstra... Har også bare 8" pad, men det skjønner jeg jo at kan bli litt "knotete" å bruke!

Jepp, men da ville jeg testet 83 først. Tar ikke den alt, så prøver du 85 med enten ull er compunding pad. Etterpå går du over med 83 og en polish pad. Men har som sagt ikke prøvd før ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vanlig polish fungerer helt knall til plast.. Hvis det er noen dype riper, så kan de lett våtslipes vekk..

Glass har jeg bare prøvd litt på, men er vanskelige greier..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vanlig polish i form av? SIP og gul sonus eller holdere med "lettere" saker?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Polerte faktisk noen plastlykter i dag med sip og megs cutting pad, dem ble som nye, untatt noen dype riper..

Men jeg hadde lett fjerna dem med litt våtsliping.. Kan også fjerne skrift og sånt tull utpå lykta, hvis man vil ha det litt cleant :)

Men prøv sip og gul sonus du, fungerer sikkert helt supert. Gå over med en finere polish etterpå, for bedre glans.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres bra ut :D Da skal nok lyktene mine få seg en omgang etter hvert :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive