Gå til innhold

Coating


OddM

Recommended Posts

Første post på dette forumet etter å ha snoka rundt her inne i et par måneder. Fantastisk mye bra informasjon og inspirasjon, mange flinke folk her! Ser at det går mye i Swissvax her inne som LSP, men er lite prat om coating (som for meg virker som en litt annen kategori enn en sealant). Etter å ha søkt litt rundt er det spesielt to typer coating som har fattet min interesse:

Optimum Opti-Coating

http://www.autopia.org/forum/car-detailing-product-discussion/126661-optimum-opti-coating-durability-test-review.html

CarPro Cquartz

http://www.detailingworld.co.uk/forum/showthread.php?t=200935&highlight=coating

Noen som har erfaring med disse eller lignende produkter? Det jeg lurer mest på er brukervennlighet ved påføring og holdbarhet, samt evnen til å frastøte vann og møkk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 61
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i dette emnet

  • CFM

    10

  • Popp

    7

  • Mighty

    7

  • truhaa

    4

Mest aktive i dette emnet

  • Admins
truhaa

Ingen erfaringer her, men så jo bra lovende ut på link nr 1 der.. 18 månder og still going strong er imponerende det..

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er noe med denne egenskapen:

og denne:

i kombinasjon med denne:

som gjør det hele ganske fristende å prøve. Men hadde vært greit med noen tilbakemeldinger dersom noen har testet ut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har CarPro C.Quartz stående her og Gtechniq C1 på vei i posten som jeg har planer om å teste ut.

Men jeg får nok ikke anledning til det med det første.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gtechniq C1

3SLabs_Test093_HK.jpg

Har denne på vei og så å si hele utvalget til bil om en uke eller to så skal vel få til noen tester etterhvert :P

- Robert

Endret av Hagen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins

CarPro Cquartz skal helt klart testes, da den så veldig imponerende ut, og ikke minst at den beskytter lakken mot riper :D

Er lei av å legge på div produkter som egentlig ikke beskytter lakken i noe særlig stor grad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel ikke bare bare å få kjøpt C1 heller? Den selges bare til profesjonelle så vidt jeg har skjønt. Du får ikke kjøpt den som vanlig i nettbutikker i allefall.

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel ikke bare bare å få kjøpt C1 heller? Den selges bare til profesjonelle så vidt jeg har skjønt. Du får ikke kjøpt den som vanlig i nettbutikker i allefall.

Nettopp bestillt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel ikke bare bare å få kjøpt C1 heller? Den selges bare til profesjonelle så vidt jeg har skjønt. Du får ikke kjøpt den som vanlig i nettbutikker i allefall.

Shinearama selger da C1 ser jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Dennis: Akkurat det jeg også tenker. Det hadde vært fint og vite at man hadde noe på lakken som faktisk beskytter etter 10-20 timer med korrigering og pirk. Jeg kommer fortsatt til å bruke voks i sommer, men til høsten blir det definitivt en coating av et eller annet slaget.

I denne sammenhengen er jeg en "rookie", men etter litt research på diverse forum, kan det virke som dette er en retning deler av detailindustrien går i (ser at Meguiar´s også kommer med et coating produkt). Klarer man å lage brukervennlige produkter som fungerer like godt som videoene over viser er i alle fall jeg solgt. Jeg liker også den glassaktige looken lakken får, selv om det helt sikkert ikke er alle som er enige med meg i det. Og tanken på å ta en høyttrykkvask et par ganger i uka om vinteren for å holde bilen nogenlunde ren er også svært tiltalende. Som sagt, jeg skal kose meg med vask og voks i sommer, men til vinteren skal det coates!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Billigere har det jo blitt også. Ikke lenge siden C1 kostet en tusenlapp. Da skal jeg jamme bestille noen flasker og bruke på kundebiler også :)

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne kanskje vært lagd en artikkel test av noen av disse produktene som havner på forsiden? Hadde vært gøy! :)

Personlig klarer jeg ikke helt å forstå hvordan det skal beskytte mot riper, men må si jeg blir jo imponert av filmene jeg har sett. Men jeg vil se det først før jeg tror det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...