Gå til innhold

Riktig bruk av MF-tørkehåndle...?


Simen

Recommended Posts

Simen

IMG_0481.jpg

Bare lurer på noe angående dette tørkehåndle fra Chemical Guys... Har bare testa det en gang, og da brukte jeg den siden med de lengste "hårene" til å tørke av vann på bilen. I begynnelsen dro jeg håndkle litt over taket, men så tenkte jeg at det kanskje er bedre å legge det inntil og klemme på bilen isteden? Er det riktig av meg? Og er det sånn at den siden med korte hår er skånsom mot vinduer? Noen som kan garantere at håndkle i seg selv ikke riper vinduene?

Takk. B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Michael

Har dette selv, og jeg tviler sterkt på at det tørkehåndkleet vil lage noen form for riper på rutene på bilen din. Glass er jo ganske hardt :)

På lakken derimot kan det vel oppstå mikroriper ved å dra det bortover. Men det kan det jo skje med all bruk av mikrofiber på lakk, og egentlig all berøring. Det viktigste er vel at lakken er helt ren etter vask og at man bare skånsomt tørker - ikke gnikker og gnur. Dra det langsom over lakken så det får tid til å suge opp vannet.

Velkommen til min komplette Bilpleieguide fra A til Å

Most cars have, like uncut diamonds, shining qualities beneath a rough exterior. Let them shine!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mitt Miracle Dryer lager riper/hologrammer/kall-det-hva-du-vil på min pantherblack focus

må spot-tørke for å unngå det...

spot-tørker med den siden med lengst fibre på

synes det funker bedre når det er småfuktig så jeg tørker vinduene først og deretter bilen

[center]I put Swissvax on my Swissvax[/center]

[center]Mirage[/center]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På den bilen som er på bildet så er det bare å legge håndkleet over panelet og dra det bortover. Får du MF-riper av dette så har du ikke vasket bilen skikkelig. Pat-drying, som du og Daniel beskriver er bare nødvendig på ekstremt ækkel lakk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På den bilen som er på bildet så er det bare å legge håndkleet over panelet og dra det bortover. Får du MF-riper av dette så har du ikke vasket bilen skikkelig. Pat-drying, som du og Daniel beskriver er bare nødvendig på ekstremt ækkel lakk.

får bare bekrefte ækkel lakk jeg da ......men jeg er i utgangspunktet enig med deg Essiek, det skal være helt unødvendig å spot-tørke når bilen er helt ren.....

[center]I put Swissvax on my Swissvax[/center]

[center]Mirage[/center]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Vel, da jeg vaska bilen på lørdag så tror jeg at det ble noen riper etter tørkinga desverre. Men tror nok ikke det var håndlket i seg selv, men tror det rett og slett kan ha vært noe rusk som kan ha blåst på bilen og/eller på håndkleet. Det blåste ganske heftig den dagen. Regner med at det er riper som kan fjernes med DA'en min og Meguiar's UC. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...