Gå til innhold

Vil slippe å maskere


glennhm

Recommended Posts

Jeg har en 1976 Porsche 911 med mye svart gummi, både store detaljer, og bittesmå lister på under 1cm. Jeg har ved en anledning maskert før polering. Dette alene tok ca en time, og resultatet ble ikke bra. Finnes det en polish som IKKE legger igjen hvite rester på gummni/plast?

Glenn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
ØHN

D151 fra Meguiar's kan fint brukes uten at den setter hvite flekker på gummi/plast. Men grunnen til at jeg maskerer er for å beskytte mot skader ved maskinpolering.

Skal du bare legge beskyttelse for hånd lønner det seg å bruke en voks f. eks fra Swissvax eller Poor Boys for å unngå hvite flekker.

Detailers Club Norway Approved Detailer  &  Nanolex Approved Detailer          

Certified Bigfoot System Specialist              

 

Linker til nyere utførte jobber: Sort BMW X5 - Volvo XC90 - Mazda CX5 - Subaru Levorg - Sort Audi A4Sort Toyota LandcruiserSort BMW 3-serie - Mercedes-Benz Cabriolet - Sort Audi SUV - Audi Q5 - Volvo Cross Country - Jaguar XK8 - 2013 Volvo XC70 - Audi S6 - Jaguar XJ8 - Mercedes CLS - Volvo XC60 

  

Link til liste med tidligere referansejobber: Klikk liste
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

D151 fra Meguiar's kan fint brukes uten at den setter hvite flekker på gummi/plast. Men grunnen til at jeg maskerer er for å beskytte mot skader ved maskinpolering.

Skal du bare legge beskyttelse for hånd lønner det seg å bruke en voks f. eks fra Swissvax eller Poor Boys for å unngå hvite flekker.

Takk! Hvilke typer skader er det som kan oppstå? Roser i plast og gummi?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

om du bruker roterende maskin er det fort gjort å brenne gummi og lignende om du ikke maskerer,å det vil du vel neppe med den gamle flotte bilen :)

A6 Avant bitdi

S2 avant

Lenke til kommentar
Del på andre sider

plast tåler ikke mye varme.. treffer du plast med ytterkant på pad blir det fort merker.... svimerker......

[center]I put Swissvax on my Swissvax[/center]

[center]Mirage[/center]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker en del D151 til innsteg og andre områder hvor jeg jobber for hånd - men D151 er ikke akkurat den "skarpeste kniven i skuffen". Ultimate Compound er da bedre til hånd-jobber - og du kommer nok kjapt til å skaffe deg en DA-maskin. Selv om total tidsbruk ikke går så voldsomt ned så slipper du senebetennelse samtidig som at resultatet blir mye bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker en del D151 til innsteg og andre områder hvor jeg jobber for hånd - men D151 er ikke akkurat den "skarpeste kniven i skuffen". Ultimate Compound er da bedre til hånd-jobber - og du kommer nok kjapt til å skaffe deg en DA-maskin. Selv om total tidsbruk ikke går så voldsomt ned så slipper du senebetennelse samtidig som at resultatet blir mye bedre.

Jeg har en vanlig maskin (en sånn som ser ut som vinkelsliper) og tenker at jeg prøver med D151. Ev jobber for hånd rundt gummilister.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
ØHN

Jeg har en vanlig maskin (en sånn som ser ut som vinkelsliper) og tenker at jeg prøver med D151. Ev jobber for hånd rundt gummilister.

Det er din bil og du gjør som du vil.

Men å bruke en time eller to på å maskere er vel anvendt tid hvis du skal i gang med en roterende maskin. Alt rundt å detaile biler er ganske tidkrevende uansett, så det går fort 20-30 timer på en full shine hvis du skal gjøre det skikkelig. Skader fra maskin på gummi og plast tar bort mye av gleden over resultatet.

Ultimate Compound funker best for hånd eller til Dual Action - maskin. Den er ikke laget for roterende maskin. D151 funker på begge typer maskin.

Detailers Club Norway Approved Detailer  &  Nanolex Approved Detailer          

Certified Bigfoot System Specialist              

 

Linker til nyere utførte jobber: Sort BMW X5 - Volvo XC90 - Mazda CX5 - Subaru Levorg - Sort Audi A4Sort Toyota LandcruiserSort BMW 3-serie - Mercedes-Benz Cabriolet - Sort Audi SUV - Audi Q5 - Volvo Cross Country - Jaguar XK8 - 2013 Volvo XC70 - Audi S6 - Jaguar XJ8 - Mercedes CLS - Volvo XC60 

  

Link til liste med tidligere referansejobber: Klikk liste
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er din bil og du gjør som du vil.

Men å bruke en time eller to på å maskere er vel anvendt tid hvis du skal i gang med en roterende maskin. Alt rundt å detaile biler er ganske tidkrevende uansett, så det går fort 20-30 timer på en full shine hvis du skal gjøre det skikkelig. Skader fra maskin på gummi og plast tar bort mye av gleden over resultatet.

Ultimate Compound funker best for hånd eller til Dual Action - maskin. Den er ikke laget for roterende maskin. D151 funker på begge typer maskin.

hehe, "din bil" Der var du god...

Uansett; Hva er problemet med å kjøre maskin på store flater og hånd der som det er gummi?

Endret av glennhm
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AndreasLie

For det er fort lett at maskinen drar av gårde eller man kommer borti en skarp kant, blinklys eller lignende. Da er det ikke bare fare for at delen du treffer blir ødelagt, men paden du polerer med kan også gå istykker. Jævlig kjipt når en ny pad får stygge hakk fordi man har kommet borti noe og må kastes.

Hva med riper og merker som ligger nærme lister og plast? Du klarer ikke få bort de like godt for hånd som med maskin. Jeg vil garantere at du i såfall kommer til å bruke lengre tid ved å polere for hånd enn det ville tatt å maskere. Personlig så bruker jeg heller 10 min ekstra på å legge teip enn mange timer på å rette det opp igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Resultatet du får for hånd kan ikke sammenlignes med maskin. Dette går ut på å slipe ned lakken til ripene er borte. Du får ikke bort ripene for hånd hvis du ikke har hundrevis av timer til rådighet. Det er ikke SÅ mye jobb å maskere at du skal måtte lage deg så mye ekstra jobb og/eller dårligere resultat for å unngå det? :)

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Resultatet du får for hånd kan ikke sammenlignes med maskin. Dette går ut på å slipe ned lakken til ripene er borte. Du får ikke bort ripene for hånd hvis du ikke har hundrevis av timer til rådighet. Det er ikke SÅ mye jobb å maskere at du skal måtte lage deg så mye ekstra jobb og/eller dårligere resultat for å unngå det? :)

Hvilken type maskeringstape er det som tåler å bli fresa over med poelringsmaskin?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3M's maskeringstape, både den blå og den grønne er populære her inne. Disse legger heller aldri igjen limrester osv.

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
ØHN

Hvilken type maskeringstape er det som tåler å bli fresa over med poelringsmaskin?

Grønn og rød bra Biltema funker bra. Blå maskeringstape fra 3M beregnet for dette.

Detailers Club Norway Approved Detailer  &  Nanolex Approved Detailer          

Certified Bigfoot System Specialist              

 

Linker til nyere utførte jobber: Sort BMW X5 - Volvo XC90 - Mazda CX5 - Subaru Levorg - Sort Audi A4Sort Toyota LandcruiserSort BMW 3-serie - Mercedes-Benz Cabriolet - Sort Audi SUV - Audi Q5 - Volvo Cross Country - Jaguar XK8 - 2013 Volvo XC70 - Audi S6 - Jaguar XJ8 - Mercedes CLS - Volvo XC60 

  

Link til liste med tidligere referansejobber: Klikk liste
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og sist jeg så de på tilbud så kosta de 20kr for en rull. En rull holder lenge til en lite Porsche

Er ikke redd for prisen, men for å bruke 1 time på noe som ikke gir resultat. Det er noen lister som er ca 0.5cm brede som ikke lar seg maskere..... Størr lister e rikke noe prob, men den er FULL av små foringer mellom panser og skjermer, vindu og krom lister.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

resultatet får du iform av at du ikke brenner plasten på bilen bilen din,rundt vinduer,dører osv,om du ikke vil maskere er jo det selvfølgelig opp til deg,men er vel ikke så mange her som bryr seg om du brenner plast eller ei,poenget er bare det at å invistere i utstyr til flere tusen som mange av oss gjør blir fort litt "bortkasta" dersom du ikke har tenkt å gjøre det ordentlig,fra BUNNEN av.:D

A6 Avant bitdi

S2 avant

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
ØHN
Er ikke redd for prisen, men for å bruke 1 time på noe som ikke gir resultat.

Da synes jeg du bare skal kjøre på med roterende maskin. Det har gått mer enn en time her inne også nå, uten at det har gitt noe resultat.

Endret av ØHN
  • DCN Poeng 1

Detailers Club Norway Approved Detailer  &  Nanolex Approved Detailer          

Certified Bigfoot System Specialist              

 

Linker til nyere utførte jobber: Sort BMW X5 - Volvo XC90 - Mazda CX5 - Subaru Levorg - Sort Audi A4Sort Toyota LandcruiserSort BMW 3-serie - Mercedes-Benz Cabriolet - Sort Audi SUV - Audi Q5 - Volvo Cross Country - Jaguar XK8 - 2013 Volvo XC70 - Audi S6 - Jaguar XJ8 - Mercedes CLS - Volvo XC60 

  

Link til liste med tidligere referansejobber: Klikk liste
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...