Gå til innhold
Lectum

Hjelp til utstyr. Oksidert rød og silkematt svart

Recommended Posts

Lectum    0
Lectum

Hei,

Jeg er helt ny som bruker her inne, men har vært her inne og lest en del.

Når jeg ser hvordan dere forvandler de fæle røde/hvite bilene til flotte røde blanke glis.

Jeg legger ved bilde av bilene som skal få seg en overhaling. Den røde vil jeg ha rød og blank. og den svarte lurer jeg på hva jeg kan bruke for å beskytte lakken med.

Det eneste jeg har som jeg vil bruke av gamelt utstyr er en roterende maskin. Så hvis jeg kan få hjelp/linker til utstyr er jeg evig takknemmelig. Jeg tenkte å lage en liten worklog senere når jeg har handlet. Tror det kan bli en morsom erfaring og som jeg har sett på andre..avhengihetskapende.

Mattsvart bil:

138.jpg

Rød bil:

60465_10150251276860427_762740426_14749586_6825457_n.jpg

Takker for all hjelpen jeg kan få.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AndreasLie    1 033
AndreasLie

På den matt svarte kan du bruke Swissvax Opaque. Eneste voks/rens jeg har sett til matte farger i hvertfall. http://swissvax.no/startside-mainmenu-64?page=shop.product_details&flypage=shop.flypage&product_id=176&category_id=16

På den røde bilen trenger du en korrigerende polish og puter, gjerne grovt. Dette finner du ørten tråder om her inne, så bare å lese og finne ut hva du vil kjøpe.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
truhaa    1 520
truhaa

Opaque fra Swissvax er vel den eneste voksen jeg vet om til matt lakk, den fungerer supert, husk også rensen til denne samt Opaque såpe..

Rød bil du ikke bruke roterende til, men det hjelper mye. Meguiars sin Ultimate Compound sammen med DA maskin fungerer bra, samme gjør autorange serien til lahega, lakkrensen deres tar oksidering bra, men skal du fjerne all død lakk og beholde bilen rød lenge så er det ofte ullpads + en korrigerende polish + eventuelle runder etterpå med mindre korrigerende polish/pad komboer slik at kjøregater etc blir jobbet vekk..

Røde oksiderte biler er det moro å polere, der ser en vikrlig hva polering kan utrette på slitte lakker :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Lectum    0
Lectum

Tenkte å legge inn denne bestilligen hos swissvax:

Opaque Car Bath Opaque

Opaque PreCleaner

Opaque Voks

Til de røde:

Jeg har ikke en DA maskin. Det er den med 2 hoder? Jeg har den "vinkelsliper" typen. Er det best å bytte, eller får jeg brukt den jeg har med samme prudukter?

Da blir det ca slik: ?

Vaske bil med feks Meguiars NXT og wash mitt

Gå over bilen med clay og lube

Meguiars sin Ultimate Compound - med ullpute?

Meguiars Deep crystal polish - hvordan pute?

Meguiars deep crystal carnauba wax.

Er det grei rekkefølge?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Essiek    384
Essiek

MG UC er laget for DA-maskin, du må ikke finne på å kjøre den med roterende og ull (eller roterende i det hele tatt for den saks skyld). Kjøp deg Biltema sin 2-hodede, så kjøper du deg Sonax-pads på Clahs Olsson - og kjører på med MG UC på full guffe på maskinen (steg 5 / maks, etter å ha spredd ut produktet på 1 eller 2).

Du kan kutte ut Step2 i DC-serien hvis du kjører UC.

Endret av Essiek

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Lectum    0
Lectum

okey, greit med en liten heads-up.

Men da kjøper jeg noen ullputer fra sonax- på ClahsOlson, trenger jeg noen andre typer puter til Meguiars deep crystal carnauba wax?

Tror Clahs har en slik 2 hodet maskin også når jeg tenker meg om.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Essiek    384
Essiek

Clahs har Cotech ja - praktisk talt samme maskin. Sonax har noen gule/orange (husker ikke helt) foam-pads - kjøp disse.

Step3 legger du med applikator-pad for hånd, ikke med maskin. La det haze (i ca 10 minutter) og buff deretter av med en mikrofiber-klut.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Lectum    0
Lectum

Da har jeg full oversikt.

Legger ut bilder (hvis jeg ikke dummer meg ut, har sett den FAIL tråden her inne;) ) når jeg blir ferdig.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Essiek    384
Essiek

Hehe, det blir nok ikke fail med Cotech, Sonax-puter og MG UC. Pass på blodpumpa underveis dog - du kommer til å få et par "så dæsken han steike"-moments.... :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
trogha    442
trogha

Oksyderte biler uten klarlakk kan ha godt av en runde med DC2 før voks for å få mettet lakken med litt oljer, det kan også gi det lille ekstra i.fht glans og dybde.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Lectum    0
Lectum

Burde jeg ha to puter for MG UC, to for polish, to for wax? Ellker kan jeg bruke samme puter på alle?

Kansje jeg tar med DC2 ja, er usikker på hva bilextra har fornoe, lønner seg kansje å kjøpe på nettet?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Lectum    0
Lectum

Har denne pakken egentli alt jeg trenger?

Uten om maskin og pads da.. kjøper inn det å.

http://www.autogeek.net/meguiars-paint-restoration-kit.html

Eller bør jeg kjøpe dette i løse deler?

Meguiars NXT Generation Car Wash

Meguiars Smooth Surface Clay Kit

Meguiars Ultimate Compound

Meguiars Ultimate Polish

Hvordan er autogeek å handle gjennom? Kjapp levering? Skjulte kostnader?

Endret av Lectum

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
T3X4C0    0
T3X4C0

Om du bor i Oslo/Romerikeområdet og ønsker en Biltema DA maskin har jeg en til overs jeg skal kvitte meg med etter Megs G220 kom i hus.

Send meg PM om det er interesse

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Simen    1 317
Simen

Høres ut som du har planen ganske klar. Husk å legge ut bilder underveis og/eller av resultatet. ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Lectum    0
Lectum

Tror jeg har en liten plan da. Da kjøper jeg inn dette i løsvekt fra autogeek.

Meguiars NXT Generation Car Wash

Meguiars Smooth Surface Clay Kit

Meguiars Ultimate Compound

Meguiars Ultimate Polish

Meguiars Ultimate Paste Wax

Meguiars Microfiber Wash Mitt

Muc-Off Bug & Tar Remover

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
bjovas    7
bjovas

Noe fremgang her? :)

Jeg har en rød 97 modell corolla som det hadde vært morsomt å bruke som prøvekanin når jeg skal lære meg å bruke DA.

Tilstanden på lakken: Tja, la oss bare si at bilen går under det ikke helt smigrende økenavnet Pinky. :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Lectum    0
Lectum

Produkter ble bestillt i går. Men jeg er litt usikker på hvordan puter jeg skal bruke. Spesielt på den voksen fra swiss.

Er det bare å føre på for hånd med MF håndkle?

På den røde bilen blir det vel noe cotech puter fra Clas. Bare ha noen å bytte litt på.

Kan alle produkter kjøres på med DA maskin?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
todleif    93
todleif

Er vanligt å bruke håndpad til å påføre voksen med.

For å ta av voksen, brukes mf

Poleringsproduktene kan du bruke med DA maskin ja.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Tina    11
Tina

For å legge på voks brukes en påføringspad. Om du ikke rekker å bestille har de det på Bilxtra, gule fra Meguiars.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig