Gå til innhold

Mini S&S av Peugeot 106 grønn metallic *OPPDATERT*


CFM

Recommended Posts

Dag 1:

Første S&S av mitt eget arbeid. Jeg har desverre ikke tatt så mye bilder, skal bedre meg neste gang!, men har noen 50/50 bilder av selve poleringa. Lover gode etterbilder i hvertfall!

Bilen er en Peugeot 106 med 1.1 liter eller noe sånt, som er min bestemors bil. Fin bil å starte med.

Jeg startet med å avfette med bilen, spyle av og vaske med Zymöl svamp og Biltema såpe (må bruke opp det jeg har først) etterpå. Deretter clayet jeg med Scholl Eraser Clay Blue og brukte CG P40 Detailer som claylube.

Claybit:

IMG_2502.jpg

Så var det inspeksjon av lakken og den så overraskende bra ut til å så og si kun vært vaske i maskin, sett bort i fra alle riper og merker der ho har vært borti diverse saker og ting.

Jeg prøvde meg først frem med oransje pad og S17+ og den tok greit, men det gikk mye fortere med S03 Gold og passe mye press. Aner ikke turtall, men jeg brukte ca. hastighetstrinn 4-5 og avsluttet med lite press på trinn 2-3.

Noen bilder:

Før til venstre på panser og etter til høyre

IMG_2464.jpg

Høyre hjulbue før

IMG_2475.jpg

Og etter

IMG_2473.jpg

IMG_2469.jpg

Nedre del av høyre dør

IMG_2484.jpg

Lastesonen bak

IMG_2490.jpg

Det var det for i dag. Skal fortsette i morra og da følger det flere bilder. Skal være flinkere da. :)

Er det noe som mangler for at S&S'n skal bli bedre så si gjerne i fra!

Dag 2:

Da var det på'n igjen. Startet der jeg slapp på bakfangeren. Bilen preges av å være eldre damekjørt - det er riper og merker og løse deksler rundt om på hele bilen etter å ha kjørt på ting.

Venstre hjulbue bak før

IMG_2491.jpg

Og etter

IMG_2492.jpg

Panser igjen

IMG_2505.jpg

Da jeg var ferdig med poleringa så kjørte jeg bilen ut i sola (klarte utrolig nok ikke å kvele bilen ettersom det er ca. 1mm clutchvandring igjen...).

Det så veldig greit ut, men på panseret var det litt hologrammer. Det løste seg meg en myk svart pad, S40 og liiite press.

Bilen fikk så et lag med CG Pete's 53

IMG_2519.jpg

Og plastlister og sidespeil fikk litt Polytrol

IMG_2525.jpg

Innvendig tørket jeg kjapt over med ArmorAll Protectant spray.

Så noen ferdigbilder. Det ble ganske blankt må jeg si. Jeg er i hvertfall fornøyd. :)

IMG_2528.jpg

IMG_2529.jpg

IMG_2530.jpg

IMG_2532.jpg

IMG_2534.jpg

Endret av CFM
  • DCN Poeng 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

Jeg liker å få servert hele s&s på en gang ;) Men skal følge med når resten av bildene kommer ut også.Ser meget bra ut korrigeringa di til nå ihvertfall!

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dansken

Ser bra ut så langt :)

Veldig greit om du oppdaterer første tråd, når du skal legge ut flere bilder i morgen. Da slipper man å gå gjennom x-antall kommentarer for å se jobben som har blitt gjort ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker så mye!

Denne lakken er ikke helt snill mot kameraet akkurat, når jeg tar bilde vil kameraet at lakken skal være mer blå enn den er grønn...

Det ser bra ut så langt! Imponerende bilde av panser :) Hvilken maskin bruker du?

Jeg bruker Fixit maskinen kjøpt på Jernia. Det var nok kanskje et bomkjøp iom. at den ikke har elektronisk turtallsregulering, men den har nå soft-start da i det minste. Den fungerer egentlig helt greit til mitt bruk. :)

Ser bra ut så langt :)

Veldig greit om du oppdaterer første tråd, når du skal legge ut flere bilder i morgen. Da slipper man å gå gjennom x-antall kommentarer for å se jobben som har blitt gjort ;)

Det skal jeg gjøre. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans Marius
Solberg-

Synes det så veldig bra ut til å være en av de første jobbene!

Det synes jeg også! :) Ble et fint resultat dette! Tipper bestemora di ble fornøyd? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for kommentarer! :)

Bestemor ble veldig fornøyd ja, men tror ikke ho skjønte hvor mye arbeid som faktisk ble lagt ned på bilen... :P

Mulig det blir en 2004 E320 CDI på meg en av de nærmeste dagene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke annet enn litt avfetting og bøttevask etterfulgt av claying, uten at jeg vet helt nøyaktig hva wipedown er. Bilen var ikke så møkkete, blir nesten aldri brukt i regn. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjimmern

Ok, for etter du polerer ligg det som regel igjen oljer på lakken , fort gjort å tro det er blankt og ripefri uten at det er det :P hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, for etter du polerer ligg det som regel igjen oljer på lakken , fort gjort å tro det er blankt og ripefri uten at det er det :P hehe

+ at lsp får bedre heft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

Du fikk en Peugeot 106 til å se kjempefin ut :) Tror uansett at du tok omtrent alt av swirls med den kombinasjonen på noe jeg tipper er medium eller myk lakk(??).Kred for en meget bra første S&S! Håper du kommer med flere etterhvert :)

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Takker for kommentarer! :)

hmsilset: Ikke at jeg har vært borti så mange biler så jeg kan si om lakken er myk eller ikke, men jeg ville kanskje sagt at den var medium, måtte jo bruke S03 Gold noen steder for å få vekk det meste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...