Gå til innhold

S&S37:Ca.07mod. BMW X5.Nye erfaringer.


hmsilset

Recommended Posts

hmsilset

Skal få opp glans og få ren den andre firmabilen denne gangen.

Drar med meg Grime reaper,p21,prickbort og det mest viktige for en bra vask.

001.jpg

Bilen ser helt grei ut, men felgene kan bli en utfordring.

002.jpg

003.jpg

004.jpg

005.jpg

P21 etter ca.3 minutter.

006.jpg

Får på skum, og da står den minst like lenge.

007.jpg

Har også hatt på prickbort før skumming.

008.jpg

Jobber ett par min med vikan felgbørste.

009.jpg

Kjører ut fra vaskehallen for bøttevask med chenille mitt og maxi suds2.En god sjampoo som ikke blir noe skjoldete om den så tørker helt ut før avspyling.

010.jpg

Inn igjen og nok en runde med prickbort,p21 og denne gangen ez brush.

011.jpg

012.jpg

014.jpg

Sier meg fornøyd med vasken så langt.Drar hjem å sover.

015.jpg

016.jpg

Våkner på kvelden og drar rett ned på lageret.

Vasker litt i dører.Følte det ble for travelt samtidig med bøttevask tidligere på fredagen.

017.jpg

X-clay og maxi suds2 som lube.For 37ende gang,hehe.

019.jpg

Fikk ny led lykt av svogeren min.Koster ca.300kr, og holder for meg i grunn .

020.jpg

Tester den inne i plasthallen.Er ikke helt mørkt, men sånn er den på omtrent 15-20 meter.

021.jpg

022.jpg

Så inspeksjon.Er vel mest claymerker men..Her ett merke på panser etter at skiboksen blåste av i vinter.Øran på Åndalsnes er ett helvetes høl på vinteren, og vinden er ofte så ille at det er vanskelig å komme seg ut av bilen.

023.jpg

026.jpg

028.jpg

029.jpg

032.jpg

034.jpg

035.jpg

Sjekker om lakkdybden er grei.

Panser.

036.jpg

Fremskjermer er i ett med fronten/støtfangeren og var visst i plast.

037.jpg

Bakluka var det litt mindre å jobbe med, men går nok bra.

038.jpg

Ikke så veldig mye å jobbe med på denne skaden.

040.jpg

Drar hjem igjen i 23 tida.

041.jpg

Kl.07.30.Spyle av litt i tilfelle det er kommet sand på bilen.

042.jpg

Kjører på tomgang frem til lageret :)

043.jpg

044.jpg

Maskerer med tape fra scandicshine.

045.jpg

Blir en del med så mye plast..

046.jpg

047.jpg

048.jpg

049.jpg

Teste produkt og pad kombinasjon.

Før.

050.jpg

051.jpg

052.jpg

Fant denne paden.Hvit hex logic eller noe sånt.Ganske fint skum, men må teste den fordi, siden X5 skal ha myk lakk synes jeg å huske.

053.jpg

055.jpg

056.jpg

Kjører på 1100 og fordeler produkt,noe denne paden gjorde veldig godt også.Så opp på ca 1300 før jeg letter presset nesten helt og tar 1 min med 1100rpm.

Men det tok litt mindre enn ønsket, så prøver samme oppskrift, men nå med Sholl S17.

057.jpg

Wipedown.

061.jpg

Resultatet ble helt ok, og så ikke hologrammer.Holdt på lenge med det stygge merket flere ganger, men det ville ikke gå bort.

063.jpg

064.jpg

065.jpg

067.jpg

068.jpg

070.jpg

072.jpg

073.jpg

074.jpg

Grønn uber tror jeg det er, og s17 blir brukt på lykter,front og andre trange plasser.Tok ganske bra.

075.jpg

Høyre lykt polert.

076.jpg

Demper litt det tydelige merket som var der.

077.jpg

Litt underveis.

078.jpg

079.jpg

080.jpg

081.jpg

082.jpg

084.jpg

Får hjelp i 4 timer til vask,rens osv.Rakk ikke behandle skinnsetene.

086.jpg

Ferdig med høyre side.

087.jpg

090.jpg

Vask.

091.jpg

Ferdig med front og panser og jobber litt med framskjerm.

092.jpg

093.jpg

095.jpg

096.jpg

098.jpg

101.jpg

Fyller tanken på Foma K400 med Foma rensevæske og ca.1:20 blanding med cg fabric clean.Veldig lite foma rensevæske oppi, men bruker den fordi den lukter godt og passer til sitronduften fra fabric clean.

102.jpg

103.jpg

104.jpg

105.jpg

På all plast. Kommer til å gjøre dette trinnet heelt til slutt på biler med så mange plastdetaljer fra nå av.Veldig lett å grise til lakk og vinduer..

107.jpg

Renser vinduer.

108.jpg

På dekk.

109.jpg

Hjulbrønner.

110.jpg

Her er skaden jeg lager i siste minuttet med maskinpolering.Ble så sur at jeg ikke klarte å ta bilde med en gang.

111.jpg

Kjører en kjapp runde over hele bilen med denne.Bruker ca.45 minutter.

112.jpg

En runde med autosol.

113.jpg

116.jpg

Etter.

117.jpg

Legger ett lag med Swissvax InsignisV2.

118.jpg

Underveis så jeg at jeg glatt kunne fått rollen som programleder i luksusfellen.

120.jpg

Autobahn felgvoks på nesten rene felger.

121.jpg

Før eier henter bilen bruker jeg denne i tilfelle vokshologrammer.

122.jpg

Gnikker litt på grillen.

123.jpg

Litt etterbilder av ferdig shinet bil her.Jeg har lært mye disse 2 dagene. Å ta det litt roligere på sånne biler med mye plast og kurver, å ikke bruke bare 25 timer på en X5, og at jeg er mye nøyere nå enn for bare 3 måneder siden :unsure:

Dette blir siste s&s på noen uker.Nå er det sommer! Håper dere likte noen av bildene, og av de som kommer her:

128.jpg

130.jpg

137.jpg

140.jpg

147.jpg

149.jpg

155.jpg

159.jpg

Black wow hjalp ikke på disse listene.Skal vel være grå da :)

161.jpg

162.jpg

163.jpg

165.jpg

174.jpg

175.jpg

177.jpg

181.jpg

153.jpg

Endret av hmsilset
  • DCN Poeng 30

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ole Gunnar

Grundig og god jobb på strøken doning Hans Martin :)

Synd med den bakfangeren. Den burde nok vært dekket til eller polert bakluka i åpen tilstand. Dette er erfaringer de fleste kommer borti før eller siden. Bra du deler erfaring så andre kan unngå samme uhell.

Cred for den self :thumbup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AndreasLie

Så ut som sluttresultatet ble veldig bra i hvertfall :) Synd med uthellet, men klarer du å polere denne i åpen tilstand så er du god. Den nederste delen vipper nedover på x5 ;) Derfor må den poleres slik som gjort her. Ett tips til å fikse skaden er å varme fangeren med varmluftpistol. Det kan hjelpe.

Cred :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ole Gunnar

Synd med uthellet, men klarer du å polere denne i åpen tilstand så er du god. Den nederste delen vipper nedover på x5 ;) Derfor må den poleres slik som gjort her.

Cred :)

Å ja selvfølgelig går den ned ja..... ;)

jeg husket ikke denne konstruksjonen i farten. Da er det nok maskering som gjelder. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meget bra jobba som vanlig.Men vil annbefale deg og få litt bedre kondis hvis du må legge deg nedpå litt fordi du har vasket en bil :lol:

Cred gitt,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

Grundig og god jobb på strøken doning Hans Martin :)

Synd med den bakfangeren. Den burde nok vært dekket til eller polert bakluka i åpen tilstand. Dette er erfaringer de fleste kommer borti før eller siden. Bra du deler erfaring så andre kan unngå samme uhell.

Cred for den self :thumbup:

Takk :) Ja, er ganske greit å dele negative erfaringer også.Er ofte derfor jeg lager S&S, så om jeg skal gjøre en sånn jobb om 5 år så kan jeg gå inn her å sjekke hva jeg ikke bør gjøre også :)

Meget bra jobbet HM

Og fine etterbilder.. Sommerferie??? til neste helga det da eller???

Takk :) Hehe, bare detailingferie i minst 1 mnd.Har ikke vasket hjemme på lenge, og har treff og diverse på planen de neste ukene.Blir jo å holde på med vrakene mine da, men bare litt og litt ;)

Så ut som sluttresultatet ble veldig bra i hvertfall :) Synd med uthellet, men klarer du å polere denne i åpen tilstand så er du god. Den nederste delen vipper nedover på x5 ;) Derfor må den poleres slik som gjort her. Ett tips til å fikse skaden er å varme fangeren med varmluftpistol. Det kan hjelpe.

Cred :)

Takker for tips! Har laget en egen tråd om akkurat denne skaden :) Er nok bare å roe seg når en driver på med sånne biler.En av de vanskeligste til nå.Men lakken var enkel igrunn da :)

Meget bra jobba som vanlig.Men vil annbefale deg og få litt bedre kondis hvis du må legge deg nedpå litt fordi du har vasket en bil :lol:

Cred gitt,

Takk :) Jeg bruker å snu døgnet igjen etter nattskift ved å sove 2-3 timer på ettermiddagen og 5-6 timer på natta.Hadde ikke klart skiftarbeid i 10 år+ hvist ikke tror jeg ;)

God stykke arbeid :) Kan tenke meg en X5 har litt større overflater å polere enn vanlige biler. Cred avgitt.

X5 er nokså stor, men det gikk nesten like fort som en sliten Audi A6 å polere den.Lakken er ganske myk :) Takk!

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tommy

Flott jobb. Eieren bør være greit fornøyd med resultatet. Det kan være vel verd å prøve varmluftpistolen på den bakfangeren. Cred

Tommy

 

TOMMY'S CAR SPA FOUNDER
SWISSVAX CERTIFIED DETAILER

SWISSVAX CERTIFIED INSTRUCTOR

DCN APPROVED DETAILER

2017 RUPES AMBASSADOR

RUPES ADVANCED LEVEL INSTRUCTOR


Tommy's CAR SPA (facebook)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempejobb som ble helt konge! Gratulerer med flott resultat! Kipt at det ble en liten skade, men det er jo tross alt disse feilene vi lærer av!

Cred avgitt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

Flott jobb. Eieren bør være greit fornøyd med resultatet. Det kan være vel verd å prøve varmluftpistolen på den bakfangeren. Cred

Takk! Vi får se.Skulle nesten ha øvd litt..

Kjempejobb som ble helt konge! Gratulerer med flott resultat! Kipt at det ble en liten skade, men det er jo tross alt disse feilene vi lærer av!

Cred avgitt!!

Takk :) Ja, og er det en feil som en ikke har gjort, så kommer den før eller siden ;) Greit å bli ferdig med det! Har kun brent plast før, og det skjer ikke mere på en stund ihvertfall!

Genialt det coneheadbildet :)

:)

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...