sihil

3M PERFECT-IT III ULTRA FIN POLERING som lakkrens?

Hei,

Er det noen som vet om jeg kan bruke 3M PERFECT-IT III ULTRA FIN POLERING (den med blå kork) som lakkrens? Har en helt ny bil, og har fått anbefalt å gå over med lakkrens før jeg legger på sealer og voks.

Har CG EZ-cream, men er usikker på om det er denne eller 3M som vil gi den beste rensen/glansen.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du maskin? Viss ja, kva slags maskin?

Og du har ein heilt ny bil? (gått 0 km)

CG EZ -Cream Glaze har ikkje slipemidler i seg. Den er vel beregna for å få bedre glans på lakken. (og sikkert bra heft for voks/lakkforsegling)

Er eit håndprodukt, men kan brukes sammen med DA maskin

3M Ultra Fine er beregna for maskin. (roterende og DA)

Eg kjenner ikkje til produktet, men eg rekner med at den har litt slipemidler i seg

Denne er nok bedre til å rense lakken

Endret av todleif
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

3M ultrafin er en veldig veldig fin polish og er beregnet for maskinbruk som todleif sier. Hvis du bruker denne kan det være greit å ta en IPA-wipedown eller en vask med avfetting før du legger på voks/forsegling siden den er veldig oljete og kan forhindre voksen/forseglingen i å feste seg til lakken.

EZ cream glaze er en mild lakkrens med div "blankgjørende" egenskaper. Hvis bilen er helt ny passer den ypperlig til formålet :)

(Hvis bilen er helt ny blir det nok tilnærmet like blankt samme hvilken du bruker)

Endret av AndersB
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar.

Jeg har en Makita roterende, og 3m blå pad.

Bilen var ny i februar. Den har nå gått 5000, men jeg har konsekvent brukt ONR vask med svamp, og i noen tilfeller 2 bøtter med microfiberhanske.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei,

Er det noen som vet om jeg kan bruke 3M PERFECT-IT III ULTRA FIN POLERING (den med blå kork) som lakkrens? Har en helt ny bil, og har fått anbefalt å gå over med lakkrens før jeg legger på sealer og voks.

Har CG EZ-cream, men er usikker på om det er denne eller 3M som vil gi den beste rensen/glansen.

Da har jeg ville tatt en runde med Makita`n og 3M blå på blå 3M pad, deretter wipedown, for å så legge ett lag med CG EZ-cream glaze for hand.

Så har jeg ville lagt kun voks nå på sommeren, hvertfall hvis du har en god voks. ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive