Gå til innhold
TomRabb

Nye bilskilt

Recommended Posts

TomRabb    1
TomRabb

Har fått en del riper/ merker i de gamle bilskiltene mine, og har vært på biltilsynet å bestillt nye skiler. de som er laget av plastikk.

Hva er målene på disse nye? passer de inn på den gamle skiltholderen min? fra før har jeg hatt de "nye" med flagg på, og hadde helst sett at jeg slapp å bytte. og Hvis jeg må bytte, hvor kjøper jeg nøytrale, uten noe reklame på?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
nordboen    0
nordboen

Har fått en del riper/ merker i de gamle bilskiltene mine, og har vært på biltilsynet å bestillt nye skiler. de som er laget av plastikk.

Hva er målene på disse nye? passer de inn på den gamle skiltholderen min? fra før har jeg hatt de "nye" med flagg på, og hadde helst sett at jeg slapp å bytte. og Hvis jeg må bytte, hvor kjøper jeg nøytrale, uten noe reklame på?

du må ha ny type skilt holder :) plast skiltene er tykere men samme størelse :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Kny    72
Kny

Biltilsynet selger skiltrammer uten reklame til de nye skiltene, de koster ikke all verden, 50-lapp tror jeg..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Knutis    756
Knutis

Enda bedre: fest de med borrelås, så kan de enkelt tas av hver gang du skal vaske og polere bilen din.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Simen    1 317
Simen

Enda bedre: fest de med borrelås, så kan de enkelt tas av hver gang du skal vaske og polere bilen din.

Har du virkelig festa skiltene dine med borrelås?? Bare selve skiltet, uten ramma? Og det har holdt hvor lenge? Høres interessant ut...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Tommy    6 023
Tommy

Har du virkelig festa skiltene dine med borrelås?? Bare selve skiltet, uten ramma? Og det har holdt hvor lenge? Høres interessant ut...

Jeg har skiltet foran på lotusen min festet med borrelås, å det har hengt slik i 2 år. Bruker Biltema sin borrelås, som faktisk er meget god, både med tanke på lim, og selve låsingen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
n0ya    0
n0ya

Jeg har skiltet foran på lotusen min festet med borrelås, å det har hengt slik i 2 år. Bruker Biltema sin borrelås, som faktisk er meget god, både med tanke på lim, og selve låsingen.

Dette var meget interessant. Jeg regner med man bør være forsiktig med høytrykksvasking i området rundt borrelåsen, men hvordan blir det med såpen? Vil ikke såpe over tid spise opp limen i kantene rundt borrelåsen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Simen    1 317
Simen

Det var faktisk så interessant at jeg vurderer å gjøre det selv. Ser bra ut uten ramma ell? Du har gjort det både foran og bak regner jeg med, Tommy?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Tommy    6 023
Tommy

Det var faktisk så interessant at jeg vurderer å gjøre det selv. Ser bra ut uten ramma ell? Du har gjort det både foran og bak regner jeg med, Tommy?

Bare foran, og uten ramme. Det er ikke problemer med såpe rundt borrelåsen, så sant du gjør skikkelig rent, og fester den skikkelig. Bruker alltid den myke delen av borrelåsen på bilen, så ikke microfiber henger seg fast i den ved tørk.

tn_tn_IMG_8346_1.jpg

Endret av Tommy

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Simen    1 317
Simen

Hvor på skiltet har du satt fast borrelås? Antall steder osv.? Kommer nok til å gjøre dette selv, om det ser bra ut. Men hvorfor ikke bak også? :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Tommy    6 023
Tommy

Hvor på skiltet har du satt fast borrelås? Antall steder osv.? Kommer nok til å gjøre dette selv, om det ser bra ut. Men hvorfor ikke bak også? :)

Har bak på hele skiltet, og likt på bilen. Bak er dt greit med originale hull til å skru fast, å det er fort gjort å vippe av skiltet og skiltholderen der.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Knutis    756
Knutis

Yes, har gjort det på min tredje bil nå. Kjører sommer som vinter og det bare holder og holder. Holder lengre enn jeg har bilene iaffal. :)

Dette var meget interessant. Jeg regner med man bør være forsiktig med høytrykksvasking i området rundt borrelåsen, men hvordan blir det med såpen? Vil ikke såpe over tid spise opp limen i kantene rundt borrelåsen?

Nja, høytrykk direkte på kanten gjør at den fort kan begynne å slippe. Men sveiper du over med spyler, holder den bra. Såpe tar ikke lim, da må du ha vesentlig kraftigere skyts.

Jeg har stort sett satt på 2-3 biter, alt etter hvor kurvet panelet er. Ca 5cm lange biter.

I motsetning til Tommy som bruker borrelås fra Biltema, som har en myk og en hard side, bruker jeg utelukkende fra 3m's proffserie.

Den har to harde sider, så den taper seg ikke om du tar skiltet av og på mye heller. Koster 4-500kr pr rull, men det holder til iaffal to biler.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Stein86    158
Stein86

Har festet skiltet mitt framme med dobbeltsidig tape, og det henger skikkelig fast.

Tok av skiltet når jeg skulle polere fronten i påsken, og brukte sykt lang tid på å fjerne skiltet og alle restene etter tapen.

Så dersom du planlegger å fjerne skiltet ganske ofte vil jeg anbefale borrelås, men dersom du har tenkt å bare la skiltet være der så fungerer det strålende med dobbeltsidig tape.

IMG011.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Simen    1 317
Simen

Ja den dobbeltsidige teipen fra Biltema f.eks., er sykt kraftig! Klarte du å fjerne det fra lakken uten å lage riper?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Tommy    6 023
Tommy

Hva sier politiet til sånt lite skilt da? =)

Det problemet tar jeg den dagen de konfronterer meg med det (det store ligger i bagasjerommet, å med borrelås så er det fort gjort å skifte) Jeg prioriterer bilens kjøling av motoren, fremfor et skilt som sperrer for over halvdelen av intaket til radiatorkjølingen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
R3m0    4
R3m0

Det problemet tar jeg den dagen de konfronterer meg med det (det store ligger i bagasjerommet, å med borrelås så er det fort gjort å skifte) Jeg prioriterer bilens kjøling av motoren, fremfor et skilt som sperrer for over halvdelen av intaket til radiatorkjølingen.

Hei

Har du gjort noe spesielt for å få et lite skilt.

Hadde lite skilt framme før til onkel blå tok det fra meg.

Men har ikke orka å lete meg fram til noe svar ennå.

For på bane sliter jeg med overoppheting vis jeg har skiltet på.

• DCN Poeng 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Tommy    6 023
Tommy

Hei

Har du gjort noe spesielt for å få et lite skilt.

Hadde lite skilt framme før til onkel blå tok det fra meg.

Men har ikke orka å lete meg fram til noe svar ennå.

For på bane sliter jeg med overoppheting vis jeg har skiltet på.

Det er "homemade" etter oktober 2008 så er det ikke mulig å få små skilt på biler her i landet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
R3m0    4
R3m0

Det er "homemade" etter oktober 2008 så er det ikke mulig å få små skilt på biler her i landet.

oki..

Det var surt.. Men takk for tilbakemelding..

Får bare skaffe meg et uten refleks :P hehe

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig