Newenergy

Oppfrisking av lyktene mine

Idag fikk jeg varer på dør, så da var det bare å løpe ut i garasjen å leke seg :D

Fikk blant andre godsaker et sett fra 3M kalt Headlight restoration system. Har fått beskjed av en mekanikerkompis at lyktene mine sannsynligvis ville utløse kommentarer på nært forestående PKK, så da tenkte jeg at jeg skulle prøve meg på å få dem litt penere. Jeg har aldri prøvd meg på sliping av noen verdens ting, så må si jeg var noe spent på hvordan dette skulle gå. Har lest guiden til truhaa, og mistet ikke helt motet da jeg så den.

Tok litt bilder underveis, men hadde ikke noe bedre enn mobiltelefon for hånden. Håper kvaliteten er grei nok :) Tok mange bilder, men fant fort ut at jeg ikke er noen god fotograf. Legger ut de som illustrerer fremgangen best.

Underveis fant jeg ut at den lykta jeg tok som nummer to ble litt bedre enn den første da jeg turte å gå litt hardere til verks på den. Alt i alt fornøyd, og jeg tror da glassene skulle gli pent gjennom kontrollen nå ;)

Slik så begge lyktene ut. Skikkelig fulle av merker og steinsprut som en følge av 305000km på norske veier

post-2749-0-71706500-1305994714_thumb.jp

Da er amatøren igang. Må innrømme at jeg tenkte "hvordan i helv... skal jeg få dette bra igjen uten å bytte glassene?!"

post-2749-0-18843200-1305994730_thumb.jp

Dette er etter bruk av det groveste slipepapiret, og etter jeg har vasket av alt støvet. Måtte bruke bildet fra den høyre lykta istedenfor fordi bildene på venstrelykta ble for dårlig. Så akkurat likt ut da.

post-2749-0-12393300-1305994747_thumb.jp

Her har jeg gått over en del pass med det fine papiret, og den myke og fineste puta som var med. Fortsatt ganske matt!

post-2749-0-51403700-1305994753_thumb.jp

Etter en del pass med poleringsputa og 3M sin Polishing Compound ble det da ganske greit til slutt :)

post-2749-0-89952500-1305994760_thumb.jp

Det var en skikkelig støvete prosess, men verdt innsatsen. Bilen fikk seg en vask nummer 2 for dagen etter lyktjobben, og står klar til test ikveld. Regner med det lyser vesentlig bedre! Før kunne jeg se at lyskjeglen ble brutt i filler av glasset, men nå ser jeg at mindre av lyset blir brutt, og mer kommer ut og ned på veien. Blir gøy å teste ikveld!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ble bra dette her! :thumbs:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så bra ut det der ja, gjør mye å få fresha opp lyktene gitt..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ble bra dette her! :thumbs:

Mange takk :) Må si meg meget fornøyd!

Så bra ut det der ja, gjør mye å få fresha opp lyktene gitt..

Takker :D

Ble veldig mye penere. Resten av bilen er jo rimelig blank, så det trengtes virkelig! Lyset ble betydelig bedre og mer definert da jeg fikk testet igår kveld også. Gamle xenonlamper fungerer ypperlig med blanke glass :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så bra ut det der :) Har prøvd samme kitet fra 3M selv, fornøyd med det.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Se der ja... ble jo som nye :thumbup:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så bra ut det der :) Har prøvd samme kitet fra 3M selv, fornøyd med det.

Kult! Ja syns det var verdt kronene. Nye lykteglass hadde fort blitt 1200kr isteden :)

Se der ja... ble jo som nye :thumbup:

Hehe, takker :D

Ble ikke så aller verst! Du har jo sett dem slik de var, og det var ikke mye gleden... Kjempefint å få bedre lys om kvelden også :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive