Gå til innhold

Hvor mye kan man gjøre i vaskehaller?


cecolon

Recommended Posts

AndersB

Finner man en tid på døgnet med lite trafikk så er det ikke no stress å ta seg litt tid. men bruker man halvannen time på vask mens det står 10 stk i kø så blir det fort dårlig stemning :P

  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, kan garantere at både de ansatte og andre kunder blir sure om du står å gnukker og gnir i lang tid. Men muligheten er jo å dra sent om kvelden eller i tolvtiden på dagen da det oftest ikke så mange kunder

  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, da høres det ut som det er lurt å være litt beskjeden. Jeg vurderer å ha Iron-X på bilen for å fjerne piggrust, men har ikke helt forstått om det bare er å spraye på og spyle av, eller om jeg må gjøre det som en del av en større lakkbehandling... Hvis det siste er tilfelle må jeg nok finne en øde vaskehall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

obimann

Jeg ville ikke gjort det i en vaskehall hvis det var andre folk som ventet på å få vasket bilen sin, men det er jo folk som gjør det. Jeg synes det blir litt som om jeg skulle kjøpe burger i drive-in på Burger King, og så spise opp burgeren og kose meg med hele den store sjokoshaken før jeg kjørte videre. Det står ikke noe sted at det ikke er lov, men det ligger en forventning hos de fleste om hva som er rimelig.

Jeg blir irritert hvis folk blir stående lenger i vaskehallen enn det tar å skumme, vaske, spyle og vokse, d.v.s. 10-15 minutter. I tillegg synes jeg det er unødvendig å stå inne i vaskehallen og tørke bilen hvis det er kø på utsida. Da kan man godt kjøre bilen ut før man tørker. Selvsagt hvis vær og andre forhold tillater det.

Det kan jo tenkes at vaskehallen er ledig i lengre tid på ukurante tidspunkt, men det beste alternativet er nok å låne seg en garasjeplass et sted, eller å gjøre en forenklet prosedyre for vask og voks.

  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SunDance_Kid

Jeg blir irritert hvis folk blir stående lenger i vaskehallen enn det tar å skumme, vaske, spyle og vokse, d.v.s. 10-15 minutter. I tillegg synes jeg det er unødvendig å stå inne i vaskehallen og tørke bilen hvis det er kø på utsida. Da kan man godt kjøre bilen ut før man tørker. Selvsagt hvis vær og andre forhold tillater det.

Må si du er lynkjapp på skumming,vasking,spyling og voksing..:o alt det på 15min..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

obimann

Må si du er lynkjapp på skumming,vasking,spyling og voksing..:o alt det på 15min..?

Jeg bruker selvsagt mer tid, men så er jeg så heldig at jeg slipper å stå i vaskehallen. :) Jeg tenkte på flertallet av dem som er innom vaskehallen, de som bruker børsten i hallen til å sveive over bilen og pusseskinn til å tørke. :)

Endret av obimann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror nok du får problemer om du skal kjøre gjennom det som er nevnt i bilpleie for dummies, men avfetting, vask, og ironx tar ikke lange tiden, så det bør gå helt fint.(Så lenge det ikke er mye kø).

Får alle som svarer cred i denne tråden? :)

Endret av johnsta
  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Solberg-

Å gjøre litt mer enn bare en enkel avspyling eller kjapp vask burde gå greit om du tar det på et tidspunkt hvor det er lite trafikk. Tidlig på morran fram til kl 12 eller sent på kvelden fram til kl 2200 feks. Om stasjonen har oppe så lenge. Lengste jeg har stått i en slik vaskehall er vel mellom 2 og 3 timer tror jeg :lol: Det var tidlig på morran, var 2 biler innom iløpet av den tida. Var ikke noe problem for de som jobbet der. Spurte heller ikke på forhånd. Tok da skum, avfetting, vask, clay, vask, motorvask og tørking + støvsuging. B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Jeg har brukt flere timer i vaskehallen på vask og stell også uten at noen har sagt noe. En gang kom en nyansatt gnom ut og sa at jeg ikke kunne vaske med svamp i vaskehallen, så jeg svarte at jeg ikke bruker svamp, men vaskehanske. Da så han forvirret ut og sa "jaokeigreit" og gikk igjen, og lot meg være i fred. :P

Fra jeg kom til jeg kjørte igjen gikk det vel bortimot 6 timer... avfetting, skum, vask, spyling, tørking og polering for hånd tar sin tid. :)

  • DCN Poeng 1

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...