Kim

Hjelp til handleliste, scandicshine

Skal fjerne vaskeriper/swirls på en 2007 Toyota Landcruiser og en Lexus IS 220d fra samme år. Begge sorte. Regner med at de har samme typen lakk.

Er det noen som hadde orket å ordnet en liste med produkter jeg kan bestille til disse jobbene?

Legger fra meg MGs DA-produkter og ønsker en grei startpakke til rotary.

Tenkte Scholl S03+, S17 og S30/40 (hva ville dere valgt og hvorfor?) Evt hvor store flasker av hver sort. Maks 1KG pr flaske.

Voks: CG Petes 53 eller forslag i lik prisklasse (tar meg lite betalt pr jobb, så kan ikke bruke så voldtsomt dyr voks)

Hvilke pads BØR jeg ha til disse produktene om jeg skal kunne bruke de på hardere lakkyper som f.eks Audi?

Jeg har sett på div Scholl og Uber men vet ikke helt hva som egner seg best. Kjøper heller for mange pads enn for få.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal fjerne vaskeriper/swirls på en 2007 Toyota Landcruiser og en Lexus IS 220d fra samme år. Begge sorte. Regner med at de har samme typen lakk.

Er det noen som hadde orket å ordnet en liste med produkter jeg kan bestille til disse jobbene?

Tenkte Scholl S03+, S17 og S30/40 (hva ville dere valgt og hvorfor?) Evt hvor store flasker av hver sort. Maks 1KG pr flaske.

Voks: CG Petes 53 eller forslag i lik prisklasse (tar meg lite betalt pr jobb, så kan ikke bruke så voldtsomt dyr voks)

Hvilke pads BØR jeg ha til disse produktene om jeg skal kunne bruke de på hardere lakkyper som f.eks Audi?

Jeg har sett på div Scholl og Uber men vet ikke helt hva som egner seg best. Kjøper heller for mange pads enn for få.

Tar du en titt HER så får du i alle fall litt tips angående den Toyota Landcruiseren du skal ta. Noe grovere en S17+ på Toyotaen er ikke vits i. Roterende på japselakk kan bli en skikkelig utfordring. Selv kjører jeg omtrent utelukkende DA-maskin på japselakken.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sort Lexus sier du? Jeg tror Bernhard nå begynte å gråte litt.... Stikkordet er vel DA-maskin på sort Lexus ihvertfall.

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Å? Liker han å ta Lexuser? Jeg har lyst å bygge meg en brei produkt-samling med litt mengder av hvert av produktene slik jeg slipper å gå tom for noe midt i en jobb. Er ingenting lokalt som selger ordentlig utstyr her i Kristiansund i allefall. Leste at Ørjan bruke Clas O. sin DA. Er dette noe å anbefale til en slik jobb? Eller bør jeg like gjerne bruke pengene mine på en maskin som er bedre med 1 hode til en litt stivere pris? Her i gården går det mest i Tyske biler, så vet ikke hvor gira jeg er på å bruke tusenvis av korner på en DA.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei, Scandicshine har en pakke med tre scholl flasker hvertfall. Veldig hendige flasker å jobbe med. Kun 250ml pr flaske, men det holder da en liten stund.

Da får du s03, s17, og s40.

Scholl orange er en veldig anvendelig pute hvertfall. Den anbefaler jeg. kan brukes til både grovt og fint egentlig. Gul scholl pad til heavy rubbing, og sort pad til perfekt finish med s40. Med de tre flaskene og de tre putene kommer du veldig langt.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, veldig grei pakke det ja. Men jeg tror jeg går for 1kg flaskene da dette er 25% mer produkt pr krone!

Om man måtte velge mellom S30 og S40 da, hva ville dere gått for? Er overgangen fra S17 til S40 for stor?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ville tatt S30+ - den avslutter veldig bra, og du er sikker på at den tar nok til å ta eventuelle hologrammer fra S17-kjøringen.

Mr B har ihvertfall tatt 1 sort Lexus, og hatt noen frustrasjons-poster her inne angående lakken på den. Så jeg vil vel ikke påstå at han er så innmari glad i sorte Lexus'er :)

DA-maskin på slike biler (hvis det viser seg å være av samme typen) er et must - DA-maskinen til Biltema (to-hodet) er ikke akkurat den beste som finnes... men den har reddet meg ved et par anledninger. En DAS6 (evt pro) klone til litt over 1000-lappen er bedre, og den nye Bigfoot til Scholl er visstnok enda bedre igjen (har også utskiftbar bakplate, mens den to-hodede til Biltema må du kjøre 100mm (4") pads på) - den koster mellom 3.500 og 4.000....

Til hard tysker-lakk så er det stort sett alltid roterende som gjelder da en DA-maskin uten tvungen rotasjon (Flex sin DA har dette) ikke klarer å ta noe særlig.

Endret av Essiek
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Søkte opp denne Kestrel DAS-6, men fant kun PRO-utgaven her i norge på autobahn til 1700.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Shinearama.co.uk har både den vanlige og pro versjonen

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har meldt meg på gruppekjøp av Scholl sin nye DA:)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive