Gå til innhold

SS av sort Audi S4


Ælen

Recommended Posts

I påsken hadde jeg en liten shine av en Audi S4, denne skulle få full runde.

AudiS4.jpg

Produktlisten er som følger:

Prickbort

Surfex HD 1:5

P21S 1:3 på felger

2 bøtter med Grittguard

CG bodywash + wax i bøtta

ull mitt fra Shinearama

Swissvax gul clay med ONR som lube

CG Miracle dryer til tørk

Korrigering:

Scholl S3 gold

Scholl S30

Scholl S40

3M Ultrafina

Scholl gul pad

Scholl orange pad

3M blå pad

Blå uber pad

CG green monster MF

MG MF

LSP:

Swissvax Insignis V2

Nanolotus glassforsegling på alt av ruter

Swissvax blå MF for voks

Nanolotus vindus MF

Interiør:

CG greenclean 1:15

Swissvax leather cleaner

Swissvax leather milk

Swissvax lær børste

Swissvax bomulls klut

Nanolotus mf

Swissvax crystal på vinduer

Nanolotus vindus MF

På langfredag startet vi med vask, clay og kombo testing

Startet korrigeringen med S3gold på orange scholl pad og det tok nesten alt så prøvde med denne først også og S40 på blå uber som jeg trodde skulle ta det som var av hologrammer, men etter IPA var det fortsatt noe igjen.

Prøvde deretter med s40 og orange scholl, S30 og orange scholl, S40 og sort scholl, 3M ultrafina og blå scholl.

Så etter at alt dette ga hologrammer etter IPA sa jeg meg ferdig for kvelden og dro hjem for å høre hva dere her på forumet hadde å si.

Fikk god hjelp her, så endte opp med å kjøre Scholl S30 og orange Scholl med 1 pass for å spre, 2 pass på 1500 og litt press, 2 pass nede i 900 og mye press før 2 pass på 900 uten press. Dette så ut til å hjelpe så da ble jeg fornøyd og kjørte videre på resten av bilen med Scholl S3 gold og gul scholl(fant ut at orange ikke ble nok)

Noen bilder underveis:

IMG_7393.jpg

IMG_7391.jpg

IMG_7390.jpg

IMG_7389.jpg

IMG_7385.jpg

Ble blankt :D og ja, det støver en del når jeg jobber! Må bli flinkere til å rense padden mellom panelene.

IMG_7384.jpg

IMG_7383.jpg

IMG_7382.jpg

IMG_7378.jpg

Ble noen slike bokser i løpet av helga! ;)

IMG_7364.jpg

IMG_7358.jpg

IMG_7357.jpg

IMG_7350.jpg

Speilet etter S3gold og Gul scholl

IMG_7348.jpg

Så kjørte jeg på med Scholl S30 og Scholl orange, trilla ut bilen og spruta på med Surfex HD for å få bort oljene i lakken, men var fortsatt noen hologrammer igjen så ble en liten straffe runde på meg der. Da fant jeg ut at jeg skulle prøve det Essiek foreslo i tråden her, blå uber og 3M ultrafina. Da så det ut til å bli bra!

La på voks og ruteforsegling og startet med interiør.

Her har jeg prøvd på 50|50 med skinn rensen til SV, men fikk ikke helt fram dette på bildet. Renset til høyre og uberørt i venstre!

IMG_7387.jpg

IMG_7386.jpg

Renset resten av skinnet og fikk vasket og renset resten av interiøret også, men ingen bilder av prosessen her.

Noen ferdig bilder da :)

DSCF1663.jpg

DSCF1662.jpg

DSCF1661.jpg

DSCF1660.jpg

DSCF1659.jpg

DSCF1658.jpg

DSCF1656.jpg

DSCF1655.jpg

DSCF1654.jpg

DSCF1653.jpg

DSCF1650.jpg

DSCF1647.jpg

Fargen på skinnet kommer ikke helt fram på bilder, ser mye bedre ut enn det gjør på bilder.

DSCF1646.jpg

DSCF1644.jpg

DSCF1641.jpg

DSCF1640.jpg

DSCF1639.jpg

DSCF1634.jpg

Takk for titten :)

Felgene ble det ikke gjort annet enn å vaske, da nye felger skal på bilen og sliks skal på disse felgene. så blir heller å ta jobben med felgene den dagen de skal av !

Tid brukt tilsammen på 3 dager er 24-25 timer :)

Endret av Ælen
  • DCN Poeng 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Blank Audi dette her,..

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tyggern

Blankt og deilig dette, men det hadde gjort seg med litt "guffe" på dekka for etterbildene sin skyld :)

Mvh Torgeir Thorud
"just looking for that perfect shine"

Min S&S "samletråd" noen av mine jobber  |||  Porsche 964RS 100t Detail  ||| Porsche 996 GT3 MKII  |||  
TAS on Facebook      |||    Mine biler BMW E24 635CSi og fler  |||  TAS Instagram

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ole Gunnar

Ble blank og fin denne S4'n her ja. :)

Som Tyggern sier så hadde litt Pneu el.l. på dekksidene vært prikken over "i"'en.

Gøy å se 50-50 på skinnbejandling. ;)

Cred.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Solberg-

Pen bil og en vell utført jobb :) Ble rimelig blankt ja :) Kult skinninteriør! Nesten samme farga som de gamle audi coupene ble levert med.

Hvordan synes du Swissvax Crystal er på vinduene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nice, den hentet du bra tilbake.

Bra bilde av gutta som poser mot en blank bilside også, hehe

takk, takk.

Var ikke dumt det bilde :P

Ble bra dette! cred! :thumbs:

:-)

Blank Audi dette her,..

ble fornøyd jeg ja.

Blankt og deilig dette, men det hadde gjort seg med litt "guffe" på dekka for etterbildene sin skyld :)

takk, planen var Pnau på dekk og barebones i hjulbuer, men dette ble glemt da jeg hadde en annen bil å vente på meg når jeg leverte denne.

Ble blank og fin denne S4'n her ja. :)

Som Tyggern sier så hadde litt Pneu el.l. på dekksidene vært prikken over "i"'en.

Gøy å se 50-50 på skinnbejandling. ;)

Cred.

Forskjellen vistes litt bedre enn jeg klarte å gjenskape på kamera, men er fortsatt litt dårlig med kamera :P

pen bil og bra jobb :D

takk og takk :)

blankt og pent dette :D petterjuice (bare Barebones hadde også gjort seg ser jeg :P

Barebones var planlagt, men glemt dessverre :(

Pen bil og en vell utført jobb :) Ble rimelig blankt ja :) Kult skinninteriør! Nesten samme farga som de gamle audi coupene ble levert med.

Hvordan synes du Swissvax Crystal er på vinduene?

takk, takk :)

Jeg likte interiøret på denne, men var vanskelig å få fram hvordan det egentlig er på bilder, skinnet ser mye rødere ut i virkeligheten enn på bildene.

Jeg liker Swissvax Crystal ganske godt, men har bestilt meg Scholl ICE9000 som jeg skal prøve nå framover :) så vil vise seg hvilken jeg liker best.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Solberg-

takk, takk :)

Jeg likte interiøret på denne, men var vanskelig å få fram hvordan det egentlig er på bilder, skinnet ser mye rødere ut i virkeligheten enn på bildene.

Jeg liker Swissvax Crystal ganske godt, men har bestilt meg Scholl ICE9000 som jeg skal prøve nå framover :) så vil vise seg hvilken jeg liker best.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja vet at det er vanskelig å få fram hvor fett dette interiøret egentlig ser ut! Man må nesten sjå det live. Hva brukte du på baklyktene? Synes de ser litt matte ut på før-bildene hvertfall.

Baklyktene er det en lamin-x folie på, så disse ble det ikke gjort noe med i frykt for å ødelegge folien :)

Endret av Ælen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...