Gå til innhold

skylds spørsmål ved trafikkuhell trenger HJELP


maggi224

Recommended Posts

maggi224

var litt uheldig idag når en rygge inn på en parkerings plass idag det som hente var at jeg akkuratt hadde satt bilen i r så i sidespeilet og begynte og rygge men på den tiden jeg hadde satt bilen i r så hadde en kamerat av meg som også skulle parkere kjørt nesten helt opp i støtfangeren og han viste at jeg skulle parkere. mener dette på en måte er litt provosert frem fra hans side men vet jo selvsagt at den som rygger har vikeplikt. ble heldigvis ikke store skadene på hans bil men min bil fikk et fint merke i støtfangeren akkuratt 2 uker etter at jeg hadde kjøpt meg ny bil:(:( takker for alle svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

maggi224

Den som rygger har alltid skyld, men dette ville jeg tatt direkte med den såkalte kameraten din...

har tatt det opp med han trengte ikke og erstatte di skadene på hans bil han fikk bare noe riper i skiltet. men han ville ikke erstatte noe på min bil. ble ganske sur på han da han bare sko teste om jeg sjekket alle speilene grundig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har tatt det opp med han trengte ikke og erstatte di skadene på hans bil han fikk bare noe riper i skiltet. men han ville ikke erstatte noe på min bil. ble ganske sur på han da han bare sko teste om jeg sjekket alle speilene grundig

Du kan jo spørre deg hvor god kamerat han egentlig er, om han skulle sjekke som du sier.

That said, han har ikke noe grunn til å erstatte noe.

Er som det er sagt lenger opp i tråden, rygger man har man 100% vikeplikt.

Kameraten din sto vel stille, så det blir jo enda verre egentlig, uansett om han ikke var der rett før du begynte å rygge.

Blir litt som å kjøre på bilen til naboen ute på veien når du skal hjem, og skylder på at den ikke var der når du kjørte ut tidligere på dagen ;)

-n

Lenke til kommentar
Del på andre sider

han kameraten din gjorde dette for å tulle?? Med vilje?? Regner med at dere har pratet og han har lagt all skyld på deg. Men prøv å prat igjen. Om det ikke går så er det ikke mye kompis du har. Da er det vel bare å snakke med naf eller gjøre opp og glemme han (+eventuelt en runde kick ass)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

maggi224

han kameraten din gjorde dette for å tulle?? Med vilje?? Regner med at dere har pratet og han har lagt all skyld på deg. Men prøv å prat igjen. Om det ikke går så er det ikke mye kompis du har. Da er det vel bare å snakke med naf eller gjøre opp og glemme han (+eventuelt en runde kick ass)

ble ikke helt god på han "kameraten " min nei men tenkte meg at det var min skyld uansett. jobber til daglig som yrkesjåfør så ser jo endel rar kjøring hehe. men blir nok jeg som må punge ut for en liten lakkering på bilen min men skal prøve en runde med poleringsmaskin først så får jeg som om det blir litt bedre. har hørt om sånne microlakk verksteder er vell kanskje ikke så dyrt der

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skovdahl

ble ikke helt god på han "kameraten " min nei men tenkte meg at det var min skyld uansett. jobber til daglig som yrkesjåfør så ser jo endel rar kjøring hehe. men blir nok jeg som må punge ut for en liten lakkering på bilen min men skal prøve en runde med poleringsmaskin først så får jeg som om det blir litt bedre. har hørt om sånne microlakk verksteder er vell kanskje ikke så dyrt der

Drop(kick?) kompisen, innse tapet og snakk med MPS Stavanger. http://micropaint.no/ Fra 1750,- inkl. MVA...

Endret av FocuST170

Vasker bil for terapiens skyld!

[ ] Ford Mondeo 2.0TDCi Titanium S '10-mod.
[X] Ford Focus ST170 '03-mod.
[X] Seat Leon 1.6 Sport '02-mod.
[X] Opel Kadett E 1.6i cab. '89-mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig ikke noe kult gjort av kompisen din, men personlig starter jeg aldri å rygge før jeg har snudd hodet eller flyttet blikket til bakspeilet. Nettopp fordi jeg er livredd for å rygge på noe eller noen. Tenk om det var en person som plutselig skulle lure seg forbi bak deg...

Som sagt, dårlig gjort av den såkalte kompisen din, men det er bare å ta det som en mann å få reparert skaden og finn deg en ny venn ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tommy

Drop(kick?) kompisen, innse tapet og snakk med MPS Stavanger. http://micropaint.no/ Fra 1750,- inkl. MVA...

Styr unna micropaint på sola, REF : Ferraritråden min, hvor det viser bilder av jobb utført av micropaint, som jeg brukte noen timer med våtsliping og polering for og rette opp i. Du kan klare dette bedre selv, hjemme i garasjen med mørke solbriller på, en hva de klarer på sola.

ble ikke helt god på han "kameraten " min nei men tenkte meg at det var min skyld uansett. jobber til daglig som yrkesjåfør så ser jo endel rar kjøring hehe. men blir nok jeg som må punge ut for en liten lakkering på bilen min men skal prøve en runde med poleringsmaskin først så får jeg som om det blir litt bedre. har hørt om sånne microlakk verksteder er vell kanskje ikke så dyrt der

Litt OT, men hvem er det du jobber for? Hilsen en som er på veien ca 250 km til dagen på jæren.

Tommy

 

TOMMY'S CAR SPA FOUNDER
SWISSVAX CERTIFIED DETAILER

SWISSVAX CERTIFIED INSTRUCTOR

DCN APPROVED DETAILER

2017 RUPES AMBASSADOR

RUPES ADVANCED LEVEL INSTRUCTOR


Tommy's CAR SPA (facebook)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

maggi224

skal ta og poste et bilde opp i denne tråden imorgen så kan jeg vise skaden.

svar til tommy: jeg er pr dags dato lærling i sviland transport og kjøre en 2aksla volvo fm9 med 16t kran håper på noe større en annen dag;)

får ta en litt lang prat med han kameraten min imorgen har kjent han i endel år nå så men får håpe at lærer at vi ikke kødder i trafikken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Styr unna micropaint på sola, REF : Ferraritråden min, hvor det viser bilder av jobb utført av micropaint, som jeg brukte noen timer med våtsliping og polering for og rette opp i. Du kan klare dette bedre selv, hjemme i garasjen med mørke solbriller på, en hva de klarer på sola.

x2. Jeg var ikke fornøyd med arbeidet MPS på Sola gjorde på min bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tommy

skal ta og poste et bilde opp i denne tråden imorgen så kan jeg vise skaden.

svar til tommy: jeg er pr dags dato lærling i sviland transport og kjøre en 2aksla volvo fm9 med 16t kran håper på noe større en annen dag;)

får ta en litt lang prat med han kameraten min imorgen har kjent han i endel år nå så men får håpe at lærer at vi ikke kødder i trafikken

Fin plass å jobbe det, ble tilbudt jobb der for noen år siden, men takket nei, pga jeg ikke orket å stå opp kl 0500 om morgenen (langbein sin rute) Du får hilse Håkon, han er en kamerat av meg. Jeg kjører forresten lastebil hos mereco.

Tommy

 

TOMMY'S CAR SPA FOUNDER
SWISSVAX CERTIFIED DETAILER

SWISSVAX CERTIFIED INSTRUCTOR

DCN APPROVED DETAILER

2017 RUPES AMBASSADOR

RUPES ADVANCED LEVEL INSTRUCTOR


Tommy's CAR SPA (facebook)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bjerknez

Det er helt sikkert at det er du som har skylden sån rent juridisk, og kammeraten synes jeg var grei da han sa at du slapp å betale skaden på hans bil. Når du i etterkant prøver og få han til å betale skaden på din bil også, så blir det litt rart synes jeg.

Er jo tross alt du som rygget, og selv om kammeraten din bare skulle tulle med deg, så tror jeg ikke han spekulerte i dette på noe som helst måte. I vertfall så hadde det vært en meget merkelig kammerat...

Jeg synes faktisk kameraten din har oppført seg fint i situasjonen du forteller.

Var jo bare en spøk fra hans side (For jeg ser bort fra forsøk på forsikringssvindel) og hadde han vist med 100% sikkerhet at du hadde rygget på han, så hadde han nok ikke gjort det.

Tror kanskje han heller overvurderte dine trafikkale ferdigheter?

Var bare en spøk som gikk litt for langt, og desverre var det du som satt igjen med svarteper denne gangen.

neste gang kan det jo hende du titter ett par ganger ekstra før du setter bilen i revers. Learn by doing :)

PEACE!

Endret av Bjerknez

Velkommen til min blogg: www.bjerknez.no 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt sikkert at det er du som har skylden sån rent juridisk, og kammeraten synes jeg var grei da han sa at du slapp å betale skaden på hans bil. Når du i etterkant prøver og få han til å betale skaden på din bil også, så blir det litt rart synes jeg.

Er jo tross alt du som rygget, og selv om kammeraten din bare skulle tulle med deg, så tror jeg ikke han spekulerte i dette på noe som helst måte. I vertfall så hadde det vært en meget merkelig kammerat...

Jeg synes faktisk kameraten din har oppført seg fint i situasjonen du forteller.

Var jo bare en spøk fra hans side (For jeg ser bort fra forsøk på forsikringssvindel) og hadde han vist med 100% sikkerhet at du hadde rygget på han, så hadde han nok ikke gjort det.

Tror kanskje han heller overvurderte dine trafikkale ferdigheter?

Var bare en spøk som gikk litt for langt, og desverre var det du som satt igjen med svarteper denne gangen.

neste gang kan det jo hende du titter ett par ganger ekstra før du setter bilen i revers. Learn by doing :)

PEACE!

Er det ikke alltid sånn? Man skal være litt morsom, litt funny og smart... hvilket ofte resulterer i at det ikke er funny, og langt fra smart... Youtube har vist oss dette gang på gang nå, en eller annen må da snart lære et eller annet av dét..?

Konsekvenser, livets kjipe realiteter.

996 C4 | A6 avant 2.4 q tip

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bjerknez

Joda, kan så være det, men trafikkreglene tar desverre ikke hensyn til tullekopper.

Rent praktisk synes jeg det er fair at begge betaler skaden på hver sin bil i dette tilfelle.

Juridisk, så er det han som rygger som hæ annsvaret, nesten uansett grunn.

Surt, men slik er det bare. :)

Velkommen til min blogg: www.bjerknez.no 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

maggi224

Fin plass å jobbe det, ble tilbudt jobb der for noen år siden, men takket nei, pga jeg ikke orket å stå opp kl 0500 om morgenen (langbein sin rute) Du får hilse Håkon, han er en kamerat av meg. Jeg kjører forresten lastebil hos mereco.

ja trives godt i sviland men kjører du semi for mereco ? skal jeg bare si til håkon at jeg hilser fra en som heter tommy.

vi har ansatt et par nye folk i det siste så og vi holder på og utvider bilparken så vis du ville begynne og jobbe på sviland i fremtiden så hadde det vert fint tror du må ha et vaskurs for sjåførene mange av bilen ser ikke ut og er fulle i kranfett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tommy

ja trives godt i sviland men kjører du semi for mereco ? skal jeg bare si til håkon at jeg hilser fra en som heter tommy.

vi har ansatt et par nye folk i det siste så og vi holder på og utvider bilparken så vis du ville begynne og jobbe på sviland i fremtiden så hadde det vert fint tror du må ha et vaskurs for sjåførene mange av bilen ser ikke ut og er fulle i kranfett

Jepp, da vet han hvem det er. Jeg kjører en volvo fm9 skapbil. (vi har ikke semier)

Har du forresten bilde av skaden på dein bil?

Tommy

 

TOMMY'S CAR SPA FOUNDER
SWISSVAX CERTIFIED DETAILER

SWISSVAX CERTIFIED INSTRUCTOR

DCN APPROVED DETAILER

2017 RUPES AMBASSADOR

RUPES ADVANCED LEVEL INSTRUCTOR


Tommy's CAR SPA (facebook)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skovdahl

Ble det noen løsning på problemet? Tok han noe ansvar?

Vasker bil for terapiens skyld!

[ ] Ford Mondeo 2.0TDCi Titanium S '10-mod.
[X] Ford Focus ST170 '03-mod.
[X] Seat Leon 1.6 Sport '02-mod.
[X] Opel Kadett E 1.6i cab. '89-mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

maggi224

Ble det noen løsning på problemet? Tok han noe ansvar?

nei han tok dessverre ikke noe ansvar. men må se meg en gang ekstra bak neste gang. er ikke like gode speil i bilen min som i lastebilen jeg kjører på jobb desverre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bjerknez

I ferd for å bli utskjelt som grinebiter her nå, så mener jeg at kammeraten din blir svartmalt uten grunn.

Slik jeg ser det, så var dette en spøk fra hans side. Poenget med spøken var nok ikke å få deg til å rygge på han (forsikringssvindel)

Mulig han skulle latt vær å dra den spøken der og da, men er jo greit å være etterpåklok...

Den som har ansvaret her er jo nettopp den som rygget og det er også han/hun som må ta ansvaret. Kammeraten din har jo sagt at du skal slippe å betale skedene på hans bil, og det synes jeg veier opp for den kanskje no dumme spøken.

Hadde det vert meg som hadde gjort det samme, og noen rygget på meg, så hadde jeg gått for en løsning som begge hadde kommet godt ut av rent økonomisk, og det er at jeg betalte skaden på min bil, og den andre på sin bil.

Men saken blir fort en helt annen når det kommer penger inn i bildet, og da kan man fort bli litt grisk og egoistisk, og plutselig så kan man finne ut at den kompisen man hadde kanskje ikke var så veldig kompis alikevel. Men det er altså ikke det jeg mener er tillfelle her.

Bit det i dere en gang for alle. Om noen uker/mnd. så sitter dere å ler av det over en ØL. :)

Velkommen til min blogg: www.bjerknez.no 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...