Øyvind G

får ikke buffa vekk SV shield. hva gjør jeg?

jeg la lag nr. 2 med shield igår. var svak sol der jeg stod. når jeg skulle buffe av voksen så var det mange steder, som jeg ikke fikk buffa vekk voksen igjen. synes ganske godt på tak og bagasjeluke når man ser bortover langs panelene i godt lys.

hva er det detta kommer av. er den så ømfintelig mot sol?

andre som har hvert borti detta?

åssen får jeg det bra igjen? må jeg kjøre over med maskinen og finnish steget for å få dette vekk? eller kansje wipedown tar det?

tips mottas med stor takk.

Endret av Øyvind G
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan vel kanskje bare bruke en QD oppå voksen og deretter tørke av. Kanskje du la for tykt lag?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du Quick Finish?

Viss ikkje ville eg ha lagt voks over plassene. (i skyggen)

Legg på tyyynt! (men det kan vel du)

Ta av voksen forholdsvis kjapt for å sjekke om det ser bra ut. Test litt forskjellige tider for kor lenge voksen er på lakken.

Ellers får du sikkert bra forslag ifra andre som har meir peiling enn meg

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg la tynt ja (mye tynnere enn forige ganhvertfall og da gikk det jo bra)

prøvde med QD fra megs igår. mulig jeg tok noe, men det gikk ikke lett vekk. kan jo prøve igjen.

quick finnish har jeg ikke.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg la tynt ja (mye tynnere enn forige ganhvertfall og da gikk det jo bra)

prøvde med QD fra megs igår. mulig jeg tok noe, men det gikk ikke lett vekk. kan jo prøve igjen.

quick finnish har jeg ikke.

enkelt og greit..

Likt løser likt :)

vask og legg på tynt et sted i skyggen og buff av igjen :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

enkelt og greit..

Likt løser likt :)

vask og legg på tynt et sted i skyggen og buff av igjen :)

skal prøve det. tar det før jobb imorra, så kan jeg oppdatere her (tilfelle det er noen andre som lurer på det samme) :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er relativt uvanlig, hvor lenge lå voksen på i sola?

Uansett, så er det som det sies over ingen krise, bare å legge over et nytt lag voks eller rense med cf og legge et nytt lag etter det :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

lå til jeg hadde lagt voks på hele bilen. 10-20 min tenker jeg. det er jo ikke lenge det og det var heller ikke ekstremt varmt ute.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det høres helt usannsynlig ut, men jeg skjønner jo at det har skjedd.. Du er sikker på at alle polishrester var fjernet antar jeg? Uansett så er det jo ikke noe problem, men rart var det lell..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

forrige voks lag blei lagt etter korrigering av bilen 4 mai. da gikk voksinga helt problemfritt. tenkte bare jeg ville ha på et lag til også skjer detta.

jeg så det med en gang når jeg skulle buffe av, så var det akkurat som om voksen satt fast.

jeg får prøve igjen i skyggen. var sikker på at det ikke var så nøye jeg (detta med å stå i sola). var vel rundt 20 grader i sola igår hvis ikke jeg husker feil.

har ikke hatt dette problemet med denne voksen eller andre vokser tidligere. rare greier.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Veldig merkelig ja, fint om du gir en oppdatering i morgen :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har akkurat vaska bilen iog lagt et nytt lag med shield. stod inne på verkstedet jeg leier denna gangen.

med det lyset jeg hadde tilgjengelig på verkstedet, så ser det ut som at likt løser likt teorien stemmer i detta tilfellet også.

takk for hjelpa :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive