Gå til innhold

Alcantara trenger litt mer farge.


Jkkarlsen

Recommended Posts

Jkkarlsen

Jeg har en Volvo 850, og har nå fått tak i delebil som har alcantara setene. Ett par plasser er de helt matte, nesten ikke noe farge. Har prøvd å søke og google, men finner liksom ikke helt det jeg trenger. Noen som kan hjelp? Hvilke produkter bør jeg kjøpe? Er det i det hele tatt håp? Skal se om jeg kan få lagt ut bilder imorra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Der tviler jeg dessverre på om det er noe håp om alcantaraen bare ikke er skitten da?

Prøv å vask det først med feks Swissvax Alcanta og detail brush :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hgnubel

Regner med det er T-5R eller R interiør du har? På det jeg har sett av slitasje på sånne seter er det skinnet og sømmene som er de svake punktene... alcantara-delene synes å være evigvarende i forhold. Kan være både inngrodd møkk og rester av tidligere behandling... vet noen kliner alcantara inn med ymse skinnpleie, bruker wipes, etc. Tror en god rens vil gi mye farge tilbake (med forbehold om at jeg ikke har sett bilder).

Mine volvoseter med alcantara har riktignok bare kjørt ca 145k, men jeg som bare er vant til glatt skinn og "vanlig" stoff i setene synes de så litt slappe og triste ut. Har gått over med alcantara-rens (Raceglaze sin, fra Autobahn Bilpleie -- men Swissvax sin er sikkert like bra) og sånn gummibørste (fra skobutikk, ment for semsket skinn) som løfter fiberene. Ble ganske mye bedre :)

Nuppefjerner kan også gi en bra wow-effekt på litt slitt alcantara. 50/50:

IMAG0491-800.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jkkarlsen

Takk for tips. Her er bilder så kan dere som har litt peiling kanskje gi meg ett lite håp? Sømmen skal jeg alltids klare å få sydd, tenker på selve alcantaraen her.

DSC00937.jpg

DSC00936.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er nok ikke alcantara det der :) er nok mer skinn/kunstskinn, tror jeg ville ha prøvd å farget det opp igjen. jeg har elv samme stoler i min 850 også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jkkarlsen

Ja kikket på den leather healeren etter du nevnte delskinn :) Blir nok en sånn når pengene strekker til, pluss skinnpleiepakka. Bør jeg sende inn en bit av setet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ville klipt av en bit av det overflødige på undersiden jeg ja, å sendt inn. så du får riktig farge ;) skinnpleie pakken er knall forresten ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hgnubel

Ikke meningen å virke klysete nå, men det der er ganske vanlige seter i Volvo 850, og det ser jo ut som det er hull/revner i stoffdelen inn mot seteryggen også? Jeg trodde du hadde noe litt mer sjeldne greier :P Men jeg tror du kan finne en penere brukt "ny" stol på finn.no eller hos en lokal bilhugger til mindre penger enn du vil måtte bruke på skinnfarging, søm og nytt stoff.

Et tips kan være å prøve å finne en hugger i england (f.eks. på ebay.co.uk) og spør om de kan ta av hele trekket til seteryggen på en "passasjerstol" og sende deg.

...med mindre poenget med det hele er å lære seg å reparere bilstoler på den harde måten da... I så fall er det bare å kjøre på med produkter! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jkkarlsen

Jeg forstår veldig godt hva du mener. Dette stod i delebilen jeg kjøpte fordi jeg trengte noen andre deler. Har forresten ikke flyttet det over enda, siden jeg ikke får bestemt meg. Grunnen til at jeg vil bytte er at jeg syns de er bedre å sitte i, men de er såpass slitte at jeg ikke vil ødelegge en ellers fin bil som har hele tøyseter med de. Kjøpe nye brukte tror jeg blir uaktuelt, ettersom jeg ikke på liv og død må ha de. Men det hadde vært morsomt å prøve å fikse de opp selv. Jeg får se hva det blir til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...