ehrnst

Har kjøpt noen produkter, men er det bra "nok"

Hei.

Er ganske fersk i det mange vil kalle for "high end" bilpleie slik dere bedriver i denne kretsen, men jeg er ganske vandt med å polere å vaske bil på den vanlige måten (to bøtter, svamp og polering for hånd med autoglym). Tok steget litt vidre og her for noen dager siden bestilte jeg noe stash fra shinerama.co.uk

bestilte da følgende produkter

ValetPro Snow Foam (til å bruke med kercher skumsak)

3pk vaskehanske i merinoull

mikrofiberhåndkleder

Stjärnegloss mild clay og lube

Kestrel DAS6 kombopakke med gul, lilla og sort pute

Meguiars Speed Glaze

Meguiars dual action polish

Lurer da på om dette er en ok nybegynner pakke for meg, eller om jeg har bestilt helt feil produkter?

Takker for svar

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Burde nok vurdert Das6 Pro :)

Men Das6 funker sikkert helt ok den og.

-n

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilke av disse putene ville dere evnt brukt sammen med polishen og den voksen, legger jeg på en sånn type voks med maskin?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke noe voks her :) Begge er poleringsmidler. #83 og #80 kan du variere med hvilke puter du vil, i forhold til hva du ønsker å oppnå. Men #80 er bedre å kjøre på litt finere puter, ellers vil puta kanskje lage swirls som middelet ikke klarer å få bort.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

så begge er polish?

jeg må få kjøpt meg noe annet å ha som lsp da?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja. NXT tech wax 2.0 er fin å bruke, ellers er det like mange meninger her inne om "best LSP" som det er brukere omtrent :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

prøvde meg litt i helgen, men regnet kom å tok meg etter en liten kjøretur.

Sjekket litt mer om hva jeg hadde kjøpt. er det slik at jeg skal bruke disse to polishene sammen, først cleaner og så speed glaze, deretter voks/sealer?

Forøvrig gikk den lilla (hardeste paden) min i fillebiter. merket det var veldig varm, har jeg kjørt for hardt kanskje?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vanligt å teste med den mildaste paden og poleringsmiddelet på lakken først.

So er det grovare og grovare kombinasjon til du oppnår det vil med lakken.

Når du er ferdigt med den kombinasjonen du har valgt, er det som oftest vanlig å bruke ein mildare kombinasjon på lakken for å ta vekk eventuelle køyrespor og å få lakken blankere.

Etterpå må lakken beskyttes med voks/lakkforsegler.

Dei grove padene har vanligvis kortare levetid. Sikkert pga av press og varme. (andre får svare meir nøyaktigt på dette)

No veit eg ikkje korleis du har brukt maskina, men kan jo være greit å ta ein pause av og til.

Har du tatt panseret, kan det være greit med ein pause og å vaske paden. (få vekk polish o.l. slik at cuten opprettholdes)

Pause er jo og greit for kroppen. Er du sliten og ikkje flink til å ta pauser, so er det lettare å gjere feil og!

Paden liker nok sikkert ikkje at du kommer borti her og der på bilen heller.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøp deg Ultimate Compound, som funker som f sammen med DA maskinen din. Kjør på med gul pute og avslutt med #80 på sort pute f.eks.

Hvis du går for TechWax, er jo dette en meget brukervennlig sealer, men inneholder lite voks. Kjøp deg heller en boks med Meguiars #16 :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive