hmsilset

S&S36: Peugeot Partner.Lett detail på firmabilen.

Skulle egentlig holde på med min egen bil i helga, men fikk spørsmål om jeg kunne rense firmabilen litt, for den så ikke ut innvendig.Jeg fant fort ut at den var mye verre utvendig, så sa fra om at jeg begynte der.Var mye skitt som har satt lenge på lakken, og en god del piggdekkstøv.

Denne bilen ble også vasket av meg i min første s&s med omtrent 3 bilder http://www.detailersclub.no/forum/topic/4603-polerte-paugeot-partner-i-dag/page__p__95012__hl__%2Bpaugeot+%2Bpartner__fromsearch__1#entry95012, men skal prøve å gjøre litt bedre nå, selv om jeg skal gjøre alt på rundt 10 timer.Ble ca.9.

Må også si takk til Bernhard som ga gode tips etter min første s&s.Var ikke så mange som kikka innom den,hehe.

Sitat Bernhard:

De rustprikkene du snakker om er nok bare fremmedelementer som henger fast i lakken og ruster, f.eks piggdekkstøv.. Dette fjerner du enkelt med clay.. Liten oppfordring til neste gang, ta mer nærbilder...

Det var nok mye av det samme piggdekkstøvet som satt fast enda ;) Henter bilen.

001.jpg

002.jpg

Hiver ut det som ligger baki.Bare koster ut sanda der.Prioriteres ikke da den fort blir sånn igjen.

003.jpg

Laster inn det som trengs.

005.jpg

Får på prickbort.

006.jpg

Og litt skum, så avfetninga ligger å virker litt lengre.

007.jpg

Ikke ren nok til bøttevask enda.

008.jpg

009.jpg

Kjører ei runde med grime repear.Føler den tar ok etter prickbort.

010.jpg

011.jpg

012.jpg

Rart at dette ikke gikk bort etter allt dette, men er ikke sand og sånt igjen, så bøttevask skal gå bra.

013.jpg

014.jpg

Er mest piggdekkstøv bake på bilen, og nederste del av dørene.

016.jpg

Bruker nanolex sin x-clay.Den tar alt fra maling til piggdekkstøv ganske enkelt.

017.jpg

Ferdig med venstre del av bilen.

018.jpg

Skal finne frem en hastekombinasjon på denne.

019.jpg

Taper opp og skal prøve på området til venstre for tapen.

020.jpg

Det ble jo en god del mattere, men samtidig litt hvitere uten å ha gått noe dypt.

022.jpg

Må finne noe som tar litt og ikke gjør bilen mye mattere enn den var i hvert fall.

023.jpg

025.jpg

Neeh, må prøve noe annet.

026.jpg

027.jpg

Dette går jo ikke…

029.jpg

030.jpg

Gikk ikke dette heller.Må finne en kombinasjon som tar litt og som ikke MÅ ha en runde til senere.Er jo en arbeidsbil, men kan ikke la den se helt amatør ut fordi.

031.jpg

Prøver denne komboen.

032.jpg

Denne virket helt ok, men tok ikke nok oppå det matte taket og over dører.

033.jpg

034.jpg

036.jpg

038.jpg

Går over hele bilen, og kjenner på paden og gjør den ren ofte, sånn at jeg jobber med akkurat passende grov pad over hele bilen.1100rpm og ganske fort over lakken.Vil ikke ha varme, kun gå litt ned i lakken.

Litt underveis.

041.jpg

042.jpg

Finner frem svart jøss til plast.Blir jo aldri tom disse!

043.jpg

045.jpg

046.jpg

047.jpg

048.jpg

049.jpg

050.jpg

051.jpg

052.jpg

055.jpg

Legger ett lag cg jetseal109 lakkforsegling.

056.jpg

Går over til mg pad/aplikator senere.Fikk ikke jobba så lett med den fine voks aplikatoren.

057.jpg

058.jpg

Er sliten nå, og drar hjem.

059.jpg

Skal ordne bilen innvendig i dag(søndag), og bruker omtrent 2 timer på følgende:

Vaske matter.Ikke bilder.Mørk plass inne i fabrikken.

060.jpg

Tar med meg støvesuger når jeg først er borte der.

061.jpg

Ser ikke så ille ut.

062.jpg

Har ikke noe skikkelig apc igjen, men finner alltids på noe :)

063.jpg

Gikk helt fint det.Vaska med Nanolex nanosvamp(lite vann for å ikke søle), og tørka ren med mf fra bunnpris.

064.jpg

På all plast.

065.jpg

066.jpg

067.jpg

1 del cg rensevæske og ca 18 deler vann.

068.jpg

069.jpg

070.jpg

Så litt ferdigbilder.Bilen står med åpne vinduer til onsdag, så det ikke legger seg noe fukt.

Kom gjerne med kritikk om dere synes jeg gjorde vel mye rart på denne,hehe.

071.jpg

072.jpg

073.jpg

074.jpg

076.jpg

078.jpg

080.jpg

081.jpg

082.jpg

084.jpg

Nokså rent til å kun ha brukt clay.. :)

085.jpg

086.jpg

088.jpg

089.jpg

091.jpg

092.jpg

20

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

For 36.gang.Meget bra ;)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ble ein kraftig forbedring dette :) Nybil følelse :P

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ble bra denne her... vet du om det er klarlakk på disse bilene? ble feks padene du brukte hvite?

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ble bra denne her... vet du om det er klarlakk på disse bilene? ble feks padene du brukte hvite?

Jeg brukte hvit autoglym for å få en mildere kombinasjon, men det må være singelstage/ss lakk.Ble jo matt med en gang med mild kombinasjon.Måtte på med s17 før den ble litt blankere igjen :)

For 36.gang.Meget bra ;)

Takk for 36 gang++ :)

Ble ein kraftig forbedring dette :) Nybil følelse :P

Ja, hjalp på med rensen og black wow spesielt :) Passende fornøyd.Prioriterte å få den ren og få på beskyttelse.Må nesten bruke maskin etter så heftig omgang med clay :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvit SS lakk er vel nr 1 når det gjelder hard lakk det, ut i fra andre som har polert hvite SS lakk så er den så og si umulig å korrigere annet en swilrs... så fort gjort å gå på s17 da med litt "bite"

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvit SS lakk er vel nr 1 når det gjelder hard lakk det, ut i fra andre som har polert hvite SS lakk så er den så og si umulig å korrigere annet en swilrs... så fort gjort å gå på s17 da med litt "bite"

Hmm,kjekt å vite :) Trodde all ss lakk var medium eller oftest myk jeg. Har igrunn ikke peiling på sånt, men nå lærte jeg altså litt :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Haha, artig jobb med mye rare produkter :D

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Haha, artig jobb med mye rare produkter :D

Takk :) Skal bli litt flinkere å ha riktige produkter ettehvert ;)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En herlig blanding av produkter fra bensisen og state of the art-bilpleiesjapper. Resultatet er det lite å klage på. Et kraftig løft av en sliter på kort tid, gir cred fra meg.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En herlig blanding av produkter fra bensisen og state of the art-bilpleiesjapper. Resultatet er det lite å klage på. Et kraftig løft av en sliter på kort tid, gir cred fra meg.

Takk :) Jeg har brukt den tw cockpit-shine på plast i biler veldig ofte.Holder plasten glatt lenge, og på mr2n bare blåser jeg av støv oftest :)

Har protection matt fra sv også, men har ikke rukket å teste enda.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt Info her: Black Wow holder ikke i det hele tatt på disse plastfangerne.Bilen har nesten ikke vært brukt eller vaska enda, men alt er helt grått.. Polytrol neste år tenker jeg :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

MIne erfaringer med Black Wow er også delte. Funker bra som instant shine, er lett å ta frem og legge på, men veldig begrenset varighet. :mellow:

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!


Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.


Logg inn nå

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    Ingen innloggede medlemmer aktive