ØHN

Schollmaskin førsteinntrykk - truhaa og ØHN på Ås

27 innlegg i emnet

Truls har solgt unna litt av maskinparken sin og er fysen på den nye maskinen fra Scholl. Siden Bernhard allerede har fanget en slik, skulle Truls selvsagt til Ås for en testrunde.

Sist natt tikket det inn en invitasjon til undertegnede om å bli med, og det ble en heldagstur i Østfolds polishmekka. Både Bernhard og Ørjan var på plass i lokalet og jobbet på kundebiler. Her følger bilder fra turen og besøket:

Truls fyller suppe på røde fare og kjenner fristelsen til å bruke vinduskosten til en liten touch-up på gromvogna.

IMG_0104.jpg

IMG_0105.jpg

IMG_0106.jpg

IMG_0107.jpg

IMG_0108.jpg

IMG_0109.jpg

IMG_0110.jpg

Bernhard har kunder med svært ulike kjøretøy

IMG_0111.jpg

IMG_0112.jpg

IMG_0113.jpg

IMG_0114.jpg

IMG_0115.jpg

IMG_0116.jpg

Truls fant en bil og en høytrykkspistol. Her skulle det vaskes og testes. Den nye Schollmaskinen skulle få prøve seg på Meg Ultimate compound og de tre putene i Soft Buff serien. Truls får kommentere sine inntrykk. Jeg prøvde maskinen litt og synes den var lettkjørt og korrigerte bra uten å bråke mye. Gul og sort pute funket best med UC. Burgunder pute tok noe mer, men lagde også en del ugang som måtte ryddes i med gul pute før siste steg.

IMG_0117.jpg

IMG_0118.jpg

IMG_0119.jpg

IMG_0120.jpg

IMG_0122.jpg

IMG_0123.jpg

IMG_0124.jpg

IMG_0125.jpg

IMG_0127.jpg

IMG_0128.jpg

IMG_0129.jpg

IMG_0130.jpg

IMG_0131.jpg

IMG_0132.jpg

IMG_0133.jpg

IMG_0134.jpg

IMG_0135.jpg

IMG_0136.jpg

IMG_0137.jpg

IMG_0138.jpg

IMG_0139.jpg

Ultimate risting

IMG_0140.jpg

IMG_0141.jpg

IMG_0142.jpg

IMG_0143.jpg

IMG_0144.jpg

IMG_0145.jpg

IMG_0146.jpg

IMG_0147.jpg

IMG_0148.jpg

IMG_0149.jpg

IMG_0150.jpg

IMG_0151.jpg

IMG_0152.jpg

IMG_0153.jpg

IMG_0154.jpg

IMG_0155.jpg

IMG_0156.jpg

IMG_0157.jpg

IMG_0158.jpg

IMG_0159.jpg

IMG_0160.jpg

IMG_0161.jpg

IMG_0162.jpg

IMG_0163.jpg

IMG_0164.jpg

IMG_0165.jpg

IMG_0166.jpg

IMG_0167.jpg

IMG_0172.jpg

IMG_0175.jpg

IMG_0176.jpg

På tide å vende nesa hjem mot Eikerbygdene. Takk for en trivelig dag med Truls, Bernhard og Ørjan

IMG_0177.jpg

10

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hyggelig lesning på en søndag kveld. Er hyggelig plass det derre røde skuret i Ås.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for hyggelig besøk og godt å se at det er noen som tar ansvar for Truls og hans handlinger :)

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Se der ja...

Moro tur dette her, alltid gøy å teste noe nytt..

Scholl maskin + Ultimate compound var ikke ille det, burgunder + gul pad var den komboen som tok mest, men som en en stegs kombo så var det gul soft buff. Burgunder lagde faktisk litt holos i lakken på denne VW touranen, så måtte over med gul og UC en runde ekstra (til Bernhards store fornøyelse)

Maskinen var flott å bruke den, lite bråk som Øyvind sier, god og stabil selv med 21mm vandring.. def en maskin å regne med fremover dette...

Takker også for godt selskap i bil tur/retur Ås ØHN... Takk til Bernhard for å lån av maskinen og muntre ord, takk til VWtouran her på DCN for lån av panser, takk til Ørjan for at strikken i joggebuksa di er såpass stram og takk til deg som satt å slipte noe borti gata for jevnt støy :)

4

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kred for gode bilder og god test :) Er kjempebra å få vite litt om de nye maskinene.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kred for gode bilder og god test :) Er kjempebra å få vite litt om de nye maskinene.

Takk takk.

Cred'en bør sendes til truhaa som svettet og jobbet for denne testen. Jeg knipset mest bilder og grep bare inn hver gang Truls og Bernhard møttes i ømme blikk og glemte tid og sted.

Hyggelig lesning på en søndag kveld. Er hyggelig plass det derre røde skuret i Ås.

Takk. Mye godt detailerarbeid som blir utført av de hyggelige spreke herrer i det røde skuret :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk takk.

Cred'en bør sendes til truhaa som svettet og jobbet for denne testen. Jeg knipset mest bilder og grep bare inn hver gang Truls og Bernhard møttes i ømme blikk og glemte tid og sted.

Ga han en kred også nå. Så romantisk det må ha vært :wub::)

Takk. Mye godt detailerarbeid som blir utført av de hyggelige spreke herrer i det røde skuret :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for hyggelig lesing ja ;) ble jeg også bli kjent med noen nye ansikt av medlemmene her!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for besøket gutter, MEN Ås ligger IKKE i Østfold ;) Østfold er et sted der huleboere som Bernhard bor!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får vel stikke utenom å teste denne litt selv en dag....

klarte jo å la det være når jeg var i halden her om dagen...

Takk for besøket gutter, MEN Ås ligger IKKE i Østfold ;) Østfold er et sted der huleboere som Bernhard bor!

Nei, og godt er det:)

Ås er dit alle drar for å lære seg å være "BONDE"

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Caveman eller Bonderomantikk - Akershus eller Østfold - Same shit, different wrapping.

Bør kanskje vurdere å slå sammen noen fylker der.

Vi hadde uansett en trivelig dag i "Enfold" :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Caveman eller Bonderomantikk - Akershus eller Østfold - Same shit, different wrapping.

Bør kanskje vurdere å slå sammen noen fylker der.

Vi hadde uansett en trivelig dag i "Enfold" :D

oslo-buskerud ???

Er maskinen noe som kan erstatte både DA og Roterende for de som ikke driver på 4 ganger i uka?

Vil den takle f.eks ceramiclear?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Beeeeeernhard! Jeg vil også besøke en dag :D Er så lenge siden sist, savner deg... <3

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hm... fikk samme resultat med #105 på hhv burgunder og gul SB 2.0 pad på panseret på en sort Touran selv her for et par uker siden - dette var med Biltema sin to-hodede (bryteren er låst fast på "Max".. ). Burgunder -> "hazing" (i mangel på bedre ord), dvs jeg tror at burgunder-pute ble for "grov" for DA-kjøring og #105. Potteklart med gul SB og #105. Samme resultat som med #205 på gul SB 2.0 og roterende (RPM ca rundt 1800) - tok samme mengde swirls (alt), samt RDS (noe ble borte, andre ble dempet). Men Biltema-maskinen er en sann prøvelse å kjøre lenge med - det rakler og rister verre enn en oldemor på "DeathTrack Monster Roller Coaster". Jeg har fortsatt dirring i skuldra etter 8-9 timer med 'tema-kjøring på lørdagen...

Så jeg lurer rett og slett på hvordan Scholl-maskinen er på hard lakk kontra andre DA-maskiner - jeg synes fortsatt opp mot 4 lakser for en DA-maskin er for dyrt når en DAS6-pro (eller tilsvarende) til nesten 1/3 av prisen gjør samme jobben. Støy er relativt og "bekjempes" med propper i øra...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser ut til å vært en super-duper dag i Ås dette her.

Gøy å teste maskinen på litt utforderne lakk. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Såså Frodo.. Hold deg hjemme i Hobsyssel du så går dette fint ;)

Truls har fortsatt vondt etter at du hoppet opp og bet han i leggen igår...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Merke også :(

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei sann folkens!

Takk for titten! Hyggelig å bli tatt inn i varmen på en slik måte for en nybegynner. Morro å plukke opp en drøss med tips fra noen som har x antall timer bak en maskin - det er ikke mindre inspirerende og løsta avtar ikke akkurat. Småflaut å vise fram hagleskutt panser, men sånn er det når man kjøper bruktbil som har gått på Autobahn på studentbudsjett!

Men for en i startgropa, så skjønner jeg hvorfor det eskalerer så til de grader når man ser reultatene av arbeidet en legger ned.

Nå får jeg vel komme meg i gang med å polere bort 5 cm stripa jeg har MIDT på panseret ;)

Igjen, takk til Bernhard, Truls og resten av gjengen for et aldri så lite brekk i eksamenslesinga!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ha ha ha, ja den er nok synlig i sola den stripa der :D

Lot den være igjen så vi var sikre på at du tok resten ;)

DCNstyle...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe, så ut som en hyggelig dag dette ja ;)

Er det forresten tvungen rotasjon på Scholl maskina, slik som det er på Flex DA?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive