Simen

Oppfrisking av stoffseter + fjerning av skjolder..

Har en del skjolder og stygge flekker i setene. På passasjersia er det skjolder etter øl, og på førersia er det skjolder etter regnvann. Og baki er det noen stygge mørkere flekker som jeg ikke vet helt hva er (kan poste bilde senere). Hva skal til for å fjerne alt dette? Er en Tørr- og våtstøvsuger veien å gå? + eventuellt noe skrubbing med børster etc.?

Ser ikke så ille ut her, men her er ett par bilder av skjoldene i forsetene...

Regnvann-skjolder:

Bilde022.jpg

Øl-skjolder:

Bilde024.jpg

Veit det ikke ser så ille ut her, men er verre IRL og jeg vil ha setene helt fine igjen. ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Green Clean blanding 1:10/15 og en kost for å få produkt ned i stoffet. Jeg pleier å "tappe" kosten over flekkene etter å hatt på såpe. Så tar du vann på, våtstøvsuger må til for å få opp såpe og vann. Pleier da å bli bra etter 1 behandling, hvis ikke er det bare å prøve igjen...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har samme problem, jeg har lyse stoffseter. Jeg har blitt fortalt at du kan risikere å få skjolder selv etter rens? Ikke de skjoldene som var der i utgangspunktet, men at vannet lager nye når det har tørket?

Sjokoladeis og lyst stoff = dårlig kombo...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror det skal gå fint med tanke på skjolder, men kanskje skylle en gang ekstra..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skyller du bra ut etterpå, med en våtstøvsuger/rensemaskin, så pleier dette å fungere bra, så kan du jo etterbehandle med f.eks CG fabric guard.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker og bukker for mange gode tips og triks. Da blir det til at jeg kjøper inn BilXtra's våtstøvsuger til 799,- og Chemical Guys Green Clean til uka. Begynner med å støvsuge så godt som mulig på vanlig måte, også skal jeg kjøre på med vann, GC og suge opp vann. :) Wait, jeg glemte at jeg trenger kost også. Har BilXtra bra kost, eller må jeg bestille det også? Link? Takk igjen, dette blir bra. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vel, trenger bare noen formeninger, men om ingen har det så velger jeg nok den første... ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir vel hipp som happ tror jeg, har den mdterste selv, men alle er vel gode.. Kan jo bare prøve litt andre børster om du har, kan være greit med en tannbørste etc.. på bittesmå flater.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hømm... Da blir det nok den ti 79,- (må tenke litt økonomisk også ;))

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror dette går greit bort med grean clean og noen fuktige mf. Kluter. Tørk av, vri opp og tørk igjen. Har tatt mange seter slik. default_smile.png

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har trua på GC ja. Bestilte det ista, samt en god børste + en del annet snacks. Etterpå skal jeg også innom BilXtra for å høre om de har tørr/våtstøvsuger inne, og om de ikke har skal jeg få de til å bestille. Nå skal også setene skinne! :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er tiden snart inne. Imorgen eller på fredag skal jeg gå løs på setene. Følger oppskriften til Thomas_K. Skal huske å ta noen bilder før og etter (og kanskje underveis) denne rengjøringen. Skal bruke masse vann, skrubbe godt med børste og suge opp all driten tilslutt. Gleder meg! :) Håper det blir oppholdsvær imorra...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive