Gå til innhold

Vokskit til sølv BMW 2010?


Wash`n drive

Recommended Posts

Wash`n drive

Hei

Med ny bil kom lidenskapen for bil og sjokkerende nok bilvasking.. har skaffet meg bl. a gridbøtte, ullmitt, gloss and shine, bilberry felgrens osv... Men nå er jeg ute etter steg 2 og utover, voks osv. Trenger litt hjelp til hva jeg skal velge.

Bilen er som sagt en 2010 modell, lys sølvgrå metallic BMW 3 serie. Ute etter produkter for håndpolering, og har ikke garasje eller lignende til evnt herding.Ønsker: nr .1 beskytter lakken og nr 2. gir blankere og finere utseende.

Dette er alternativene:

1

Swisswac cleaner fluid

Swisswax Glacier voks el Swisswax Shield voks

2

meguiers 3 serie? evnt med f.eks Shield som steg nr3?

3

Duragloss 101 og 111 (dumt uten garasje?)

Hvorfor, hvorfor ikke skal jeg kjøpe de ulike? Noe jeg glemt? Eller kan dere anbefale noe annet? Pris av mindre betydning..(dvs voks over 1000 kr blir litt drøyt enn så lenge)

Hilsen Wasn`n drive (and shine!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville kjøpt swissvax shield og gjort forarbeidet med cleaner fluid, evt cleaner fluid pro om du har maskin

Har ikke all verden med argumenter her annet enn at jg synes swissvax er definisjonen på å få noe igjen for pengene.

[center]I put Swissvax on my Swissvax[/center]

[center]Mirage[/center]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wash`n drive

Er allerede en swisswas-fan FØR jeg har prøvd, kjenner jeg... ;)

Har jeg det riktig hvis jeg velger å droppe clay (siden jeg er nybegynner+mangler DA maskin), og kun satser på cleaner fluid før voksen? Jeg vil gjerne ha en GLATT og nuppefri bil også...?

Setter STOR pris på tilbakemeldinger, og BIL også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er allerede en swisswas-fan FØR jeg har prøvd, kjenner jeg... ;)

Har jeg det riktig hvis jeg velger å droppe clay (siden jeg er nybegynner+mangler DA maskin), og kun satser på cleaner fluid før voksen? Jeg vil gjerne ha en GLATT og nuppefri bil også...?

Setter STOR pris på tilbakemeldinger, og BIL også ;)

skal du droppe clay vil jeg anbefale deg å prickbort og ironx på tørr lakk først så du får en tilnermet nuppefri lakk :)

Ellers har jeg ville gått for SV combo ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wash`n drive

Takk for alle svar!

Endte opp med følgende:

SV cleaner fluid

SV Shield Vax

Prickbort

pluss tenkte å gå til ansfaffelse av Autoglym Intense tar remover.

Så da er det bare å glede seg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker du blir fornøyd med den pakken der ;)

Om du har noen orasje/rustfaget flekker på lakken din (spesielt på nedre paneler) bør du ta en runde med IronX før du polerer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wash`n drive

Clay er også en utrolig god ting å bruke.

Tar ikke mye ekstra tid, og det er verdt å gjøre den jobben innimellom.

-n

Kunne godt tenkt meg å bruke clay, men er litt småskeptisk.. til om jeg kommer til å lage riper og swirls da. Får jeg fjernet swirls når jeg bruker cleanerfluid og legger voks får hånd etterpå? Er LITT mange ting å sette seg inn i, men går temmelig fort allikevel... Nå trenger jeg bare garasje også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei, CF alene fjerner ikke riper/swirls, da må du ha CFP men det er begrenset hvor mye den og tar....

[center]I put Swissvax on my Swissvax[/center]

[center]Mirage[/center]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wash`n drive

nei, CF alene fjerner ikke riper/swirls, da må du ha CFP men det er begrenset hvor mye den og tar....

Hei. Mulig du misforstod litt her, jeg har IKKE riper eller swirls foreløpig. Men tenkte at jeg kunne få riper og overfladiske swirls av clayen, og lurte da på om CF og håndpolering fjernet disse swirlsene?

Tror jeg satser på uten clay foreløpig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Clay kan lage merker som kan være vanskelig å fjerne med kun håndpolering så om du skal claye så anbefaler jeg maskin. For hånd gå for prickbort og IronX.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...