Gå til innhold

Sort Audi A6 - Sliter med hologrammer


Standal

Recommended Posts

Her er det kjørt først med Scholl S3 Gold med gul Scholl pad, så med S40 og Orange pad, dette ga en del hologrammer i lakken.

Prøvde da med 3M UF og DA maskin og S40 med DA maskin, men dette ga også hologrammer...

Dette er etter DA med Meguiars finishing pad og Sholl S40, som dere ser så er her en del hologrammer.

Kan det være at jeg bruker feil teknikk som gjør at det blir så mye spor? 3M UF skulle vel ha tatt det meste av hologrammer?

Har prøvd forskjellige kombinasjoner med lite press, mye press, mye turtall, lite turtall, men får det ikke bort.... :(

Lakken oppleves ellers som medium hard, swirls reiser fort mens rds krever en del mer kjøring..

Håper noen har noen gode tips til hva jeg kan prøve her.

DSC04975.jpg

DSC04978.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er i nærheten av Panther Black på en 2007 S-Max jeg tok så knakk jeg koden med følgende kjøring:

Spre på 700, opp til ca 1200, to pass lite press, ned til 700 1-2 pass null press. Dette var med UFSE på blå Über. Alt annet gav nye hologrammer, inkl. DA-kjøring..

"Varmesensitiv lakk" kaller jeg dette.

Endret av Essiek
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm... Så det kan være spor etter kjøringen med S03 Gold som ligger igjenn?

Hva bør jeg bruke etter S03 da? Jeg har 3M Fast Cut Rubbing(grøn), 3M Ekstra fin rubbing(gul), Meguiars #80 og Meguiars #83..

Hvilken Scholl polering er anbefalt og bruke etter S03 Gold?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukte Gul GlossIT med MG #83 på G220 for fjernet holos fra Sort 2007 Audi TT, hvor det ble kjørt MG #105 på først. Funket gull, men måtte ha en pad med litt cut for å fjerne dem. B) Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm... Så det kan være spor etter kjøringen med S03 Gold som ligger igjenn?

Hva bør jeg bruke etter S03 da? Jeg har 3M Fast Cut Rubbing(grøn), 3M Ekstra fin rubbing(gul), Meguiars #80 og Meguiars #83..

Hvilken Scholl polering er anbefalt og bruke etter S03 Gold?

Om en ikke får bort holos etter grov korrigering med finpolish er vel løsningen å bruke medium polish. Mulig scholl S30+ hadde fjernet det. Eller S17 etterfulgt av finpolish (s40).

Av de produktene du nevner er vel 3M gul og megs # 83 medium polish....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norfoc76

Når jeg tok passaten min(sort solid lakk) og kjørte på med 03+ så måtte jeg kjøre s30+ før evt s40 for å få vekk kjørespor og slikt, s40 hadde ikke sjanse å ta det 03+ lagde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...