Gå til innhold

Prewiew: Scholl Polermaskin: 21 Bigfoot


Petter

Recommended Posts

Petter

Den er great stuff.

Den ene bilen jeg reffererte til over:

Hvit Renault kangoo. Firmabil med ish 50.000km. Vasket kun to ganger i året.

Bigfoot, s03GOLD, gul CG pad. Fjernet alt av swirls, RDS og skiller etter reklame. Holofritt!!!

Alt dette på 6 pass ink spreding av produkt. Tror ikke det er mange andre maskiner som klarer det.

Puh, jeg skulle vært knivselger.... Og ikke nok med det.... LOL!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ettersom du har erfaring med maskinen skulle likt å ha svar på følgende;

Bruker du maskinen som eneste maskin? Tenker spesielt på at utvidet slaglengde og manglende mulighet for mindre bakplate gjør det vanskelig å komme til flere steder?

Har noen av testobjektene hittill hatt hard lakk i kombinasjon med RDS?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Petter

Jeg har denne som 1 av 3 maskiner. Har denne, en roterende Makita og nye typen roterende Flex.

Jeg bruker kun sonus, cemical guys og meguiars pads på denne maskinen. De er like store som bakplaten, så er ikke noe stress å komme til. Men med den lange slaglengden bør man passe på så baklata ikke komme borti når man f.eks polerer inni luftinntak i frontfanger. Megs pads hjelper til da med høyrer kant på pad.

Liten bakplate bruker jeg veldig skjeldent, så stor pad er en vanesak. Øvelse gjør mester...

Den hvite kangooen hadde medium til hard lakk. S03GOLD og gul CG pad ryddet opp i det meste. Kan hende jeg får lagt ut bilder til uka.

På min bil brukte jeg den sammen med s17+ og hvit CG pad. Den bilen er SYKT HARD, og den tok en del RDS, men noe igjen. Skal også sies at da kjørte jeg kun 3 pass med press. Noe som er lite. Kjørte over hele bilen (stv) på 1,5 time.

Endret av Petter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Kanskje litt OT her men, er bigfoot 21 et produkt for den helt ferske i maskinpolering? Er dette noe en vil gyve løs på med med en ett å gammel bil med minimalt av vaskeriper? Feks da med Scholl S40?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...