Gå til innhold

Biltema AC rens


Andreaskarm

Recommended Posts

Andreaskarm

Hei

Noen som har erfaring med denne? Funker den på samme måte som Nano sin? Gir det bra resultat, eller bør jeg gå for det Real Deal, nanolotus sin?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen erfaring med 'tema sin. Men jeg testet Autoglym sin for et par dager siden. Den luktet litt strammere synes jeg enn NL sin, men det virket som at den gjorde jobben sin den også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AndersB

Nanoen skal stå inne i bilen mens A/C-en går på resirk en stund, Biltema sin er skum man sprayer inn i selve luftventilene/kanalene.

testa biltema sin på en billigbil i fjor, ble luktende billig drittparfyme! Hadde aldri brukt den på en bil jeg sku brukt sjæl etterpå. :angry: (men A/C ble frisk og fin ihvertfall)

Endret av AndersB
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ahh... trodde 'tema hadde kommet med en sprayer som NL / AG... styr i såfall langt unna hvis det er noe greier man skal sprute inn i ventilene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Michael

Haha, høres jo sprøtt ut å måtte sprute skum inn i luftesystemet :lol: Hvordan i all verden skal det fjernes igjen? Det fordamper vel ikke bare av seg selv... :huh:

Velkommen til min komplette Bilpleieguide fra A til Å

Most cars have, like uncut diamonds, shining qualities beneath a rough exterior. Let them shine!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andreaskarm

Da må det bli Nano sin. Blir uaktuelt å sprøyte noe inn. Problemet er at det er røkt i bilen, så jeg må nok rense ACen etter hvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AndersB

Sikker på at biltema sin ikke er en slik man skal skumlegge fordamperen i ac anlegget? (der hvor kupefilteret sitter)

Mener det står at man skal stikke slangen langt inn i ventilene, jeg gjorde det + at jeg tok ut filteret og spraya inni der.

Skummet eser fort opp, og fordamper forholdsvis kvikt, men billig-parfyme stinker det uansett..

Endret av AndersB
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Hvis dere vil bruke en airconditon rens som lukter veldig godt.

Så burde dere bruke CRC aircondition rens, som er en sak man setter på "gulvet" å lar stå av seg selv i 15 min å gå på sirkulasjon.

Har prøvd Sonax og Crc sin og den fra CRC var klart best, Litt dyr da 125kr men absolutt verdt det.

Men da har ikke jeg prøvd nanolutos sin da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rasmus/Nanolotus

Serrr? :blink:  Har ikke gjort det enda jeg, lukter gull fortsatt, hatt bilen i 5 år til høsten.

Det er veldig forskellig for hvilke miljøer du kjører i hvor mange bakterier der setter seg i din avfugter (hjertet av ac anlegget) nogen oplever at de må rense flere gange om året og nogen hver 2 år. Jeg vil dog ikke anbefale at vente 5 år. Det er først når det er skikkelig ille at det begynder at lukte vondt men der kan være mange bakterier i anlegget for det.

På general basis anbefaler vi man renser en gang i året.

Til DCN medlemmer anbefaler vi 2 gange i året ved sommer shine og vinter klargjøring. Man er vel nøye ;)

Nanolotus®Norge
rasmus@nanolotus.dk
www.nanolotus.dk
Tlf: +4745419713

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barcelona

Hvem er det som selger CRC aircondition rens da...?

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

2013: Mercedes-Benz A180 AMG

2013: Kawasaki Z1000 SX

2007:Harley Davidson Dyna Wide Glide Custom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje et dumt spørsmål, men er dette produktet brukende for oss som sverger til biler som er eldre enn aircondition-alderen? Skulle nå tro at det må gi en viss effekt om det er noe bakterierensende greier som man kjører på resirk i hele lufteanlegget til bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var på jula i dag og kjøpte CRC sin rens, ser ut til å ha virket meget bra...

lukter litt sterkt med en gang men regner med at dette gir seg.

lukten er en syntetisk litt sånn god lukt aktig.... definitivt ikke tåfis værtfall

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Swissman

Kanskje et dumt spørsmål, men er dette produktet brukende for oss som sverger til biler som er eldre enn aircondition-alderen? Skulle nå tro at det må gi en viss effekt om det er noe bakterierensende greier som man kjører på resirk i hele lufteanlegget til bilen.

I et gammelt anlegg med kun varme er det installert et varmeregister hvor det går varmt vann i rørene, dette gjør at aluminiumsfinnene rundt rørene blir varme. Her blir det så varmt at det ikke danner seg bakterier.

På et anlegg med A/C har man et register i tillegg hvor kjølemidlet går. Under drift blir dette kaldt, ned til frysepunktet av vann, når det tiner igjen blir fuktighet hengende i registeret. I denne fuktigheten fester seg støv og dritt med bakterier. Disse trives og utvikler seg i det fuktige miljøet. Når du da slår på A/C anlegget får du all dritten i bilen. Blir det for mange bakterier så fører til lukt, men det er bakterier som forurenser mye tidligere.

Derfor er det smart å kjøre 1 eller 2 rens i året, selvom det ikke er noe lukt enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var på jula i dag og kjøpte CRC sin rens, ser ut til å ha virket meget bra...

lukter litt sterkt med en gang men regner med at dette gir seg.

lukten er en syntetisk litt sånn god lukt aktig.... definitivt ikke tåfis værtfall

Gir seg etterhvert, går over til en mildere duft før den tilslutt blir borte. :)

Endret av HSE
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...