Stig J

Hjelp meg å velge maskin (valgt og fått hjem)

44 medlemmer har stemt

1. 1. Hva ville DU valgt?

• Metabo PE12-175
      9
    • Makita 9227CB
      23
    • Flex 3403 VRG
      11
    • Fein WPO 14-15E
      1

Vennligst logg inn eller registrer deg for å stemme i meningsmålingen.

41 innlegg i emnet

Valgets kval setter meg ut av spill nok en gang. Så da kan dere hjelpe meg med å velge roterende maskin.

Har pris på alle utenom Feinmaskina. Den får jeg i morgen. Men sett bort fra pris, hva velger DU?

Endret av Stig J
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Makita uten å nøle...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har både Makita og Flex selv, men somregel trekker Makitaen det lengste strået..

Tenk litt på kropsbyggningen og størelsen din når du velger maskin vil jeg annbefale..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tenk litt på kropsbyggningen og størelsen din når du velger maskin vil jeg annbefale..

På godt norsk: Flex er for jenter! :lol:

... Jeg har flex :unsure:

(knall maskin det også for all del, men stemte makita jeg og, den går lavere på turtall og ypperlig under alle forhold, står øverst på ønskelista hos meg :))

Endret av AndersB
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flex er ikke bare for jenter* ;)

Makita er en noe større maskin å jobbe med, og hvis du har en under gjennomsnittet i kropsbyggning er nok Flex veien å gå. Passer til alle fasonger mao..

*= Truls har foresten ikke Makita, men Flex.. Så litt feminint er det jo...... :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg stemte makita for jeg har den selv og er veldig fornøyd med den . støyer endel men det løses med hørselsvern med radio ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flex er ikke bare for jenter* ;)

Makita er en noe større maskin å jobbe med, og hvis du har en under gjennomsnittet i kropsbyggning er nok Flex veien å gå. Passer til alle fasonger mao..

*= Truls har foresten ikke Makita, men Flex.. Så litt feminint er det jo...... :P

Truls bruker bare DA han, så du kan jo selv tenke deg hvor mann han er ....... :lol:

jeg stemte makita for jeg har den selv og er veldig fornøyd med den . støyer endel men det løses med hørselsvern med radio ;)

Anbefaler deg å prøve feks Flex før du uttaler deg om hvor mye Makita bruker :) Da kommer du fort til å endre mening ang støy fra maskin :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har flere maskiner her, Hitachi, Flex og Metabo vedr roterende, har en tendens til å ende opp på Metabo ofte når jeg bruker roterende, syntes det er en god maskin. Makita har jeg kun testet og det er en god sak det også.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Såppass ja :o

Jeg trodde faktisk Makitaen ville havne på jumbo her grunnet tyngde og støy.

Men da spørsmål til dere som bruker denne; Hvordan er den å bruke uten den svære bøylehesten? Ser så klumpete og uhåndterlig ut....

De andre har jo et slikt greit håndtak foran som jeg føler er en fordel.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anbefaler deg å prøve feks Flex før du uttaler deg om hvor mye Makita bruker :) Da kommer du fort til å endre mening ang støy fra maskin :)

om det er maskiner som støyer mer enn makitaen så blir ikke støyen til makitaen mindre av denn grunn , meeeeen jeg har jo kun prøvt nevnte maskin så det e så ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har flere maskiner her, Hitachi, Flex og Metabo vedr roterende, har en tendens til å ende opp på Metabo ofte når jeg bruker roterende, syntes det er en god maskin. Makita har jeg kun testet og det er en god sak det også.

3 små maskiner ja...

Såppass ja :o

Jeg trodde faktisk Makitaen ville havne på jumbo her grunnet tyngde og støy.

Men da spørsmål til dere som bruker denne; Hvordan er den å bruke uten den svære bøylehesten? Ser så klumpete og uhåndterlig ut....

De andre har jo et slikt greit håndtak foran som jeg føler er en fordel.

Makita veier noe mer, men er stillegående når den sammenliknes med Hitachi og gamle Flex.

Har ikke prøvd den uten bøyle, men en maskin med sidegrep er lettere å ha kontroll over enn bare fronthandtak.

Flex leveres med vinkelslipergrep også. Følger med i esken.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Makitaen bør du vel ha bøylen på så du ikke holder på kasse i fronten, den blir vel litt varm tipper jeg..

Derfor jeg liker Metaboen, der er fronten dekt av et plastdeksel som en kan holde på, den sitter godt i handa når en jobber..

Mener Tommy også bruker Metabo hos seg, du kan sikkert få lov å holde maskinen i henda der om du har nyvaskede hender ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kassa på Makitaen blir ikke så varm at det ikke går ann å holde der :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

3 små maskiner ja...

Ja, sist jeg sjekket var vekt et vesentlig poeng mht poleringsmaskiner, tyngere er ikke bedre vet du påsan... Så kan en heller legge lodd i maskinen til den veier rundt 10 kg og få mosjon også under poleringa :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke prøvd den uten bøyle, men en maskin med sidegrep er lettere å ha kontroll over enn bare fronthandtak.

Flex leveres med vinkelslipergrep også. Følger med i esken.

Synes det virker bedre med sidegrepet enn den svære bøylen.

Polerte en Touran i helga med G220en jeg har. Bøylen ble aldri montert på den da. Synes det var bedre uten.

Mener Tommy også bruker Metabo hos seg, du kan sikkert få lov å holde maskinen i henda der om du har nyvaskede hender ;)

joda han har Metabo han. Han spurte vel faktisk om jeg ville låne den en gang også :o

Dumme meg som ikke sa ja. For da hadde jeg nok kanskje hatt svaret selv på dette her.... Men dum og uvitende så trodde jeg at G220en skulle holde i bøtter og sekker.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synes det virker bedre med sidegrepet enn den svære bøylen.

Er bare å blukke av bøylen og sette på sidegrep, sånt får man i løsvekt, sikkert mange som har liggende å slenge også.. har et par stykker selv når jeg tenker meg om :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eller bestemme seg for å la bøylen få en sjanse. Gode muligheter for at man vender seg til den ganske raskt. Jeg synes i alle fall bøylen er en fordel. Deilig å kunne flytte grepet når man begynner å bli litt sliten i handa.

Endret av obimann
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Står nå mellom Makita og Metabo. Dette blir ikke lett. Har fått samme pris på dem... :eek:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har selv Hitachi (veldig fornøyd) og jeg må si at jeg liker stabiliteten på den type maskin (Hitachi / Makita osv) :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har en Best tools som du kan få kjøpt billig av meg :rofl1:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive